BMW je, kot drugi avtomobilski proizvajalci, v plodnem obdobju, v obdobju, ko je na trgu toliko modelov, da jih mnogi zamenjujejo med seboj. Pa vendar ima vsak model svoje poslanstvo in svojo ciljno publiko - tudi fenomenalni poslovni posebnež BMW 6 Gran Turismo.
Zunanjost
10
Notranjost
9
Ergonomija
8
Udobje
10
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
6

Serija 6 Gran Turismo ali s kratico GT je nekakšno nepredvidljivo presenečenje, ki ga je BMW pripravil za svoje stranke. Zgodba karoserijske izvedenke Gran Turismo se je začela leta 2009, ko je BMW na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil povsem nov koncept vozila – BMW Concept 5 Series Gran Turismo. Še istega leta so na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili serijsko različico BMW serije 5 Gran Turismo, prodaja pa je stekla v zadnji četrtini leta 2009.

bmw-5-gt-vs-6-gt

Avtomobil je bil osnovan na limuzinski izvedenki prejšnje generacije serije 5 (interna oznaka F10), z oznako Gran Turismo pa je vozilo dobilo večji zadek in na splošno večjo prostornost. Ideja je bila vozilu dodati prave kupejevske linije ter jih združiti s prostornostjo ter uporabnostjo. Inženirjem je seveda uspelo doseči svoj cilj, so pa svoje delo manj uspešno opravili oblikovalci vozila. Vozilo se je sicer prodajalo, a daleč od visokih pričakovanj.

Leta 2012 je sledila osvežitev, ki je prinesla kirurške vizualne popravke sprednje maske, najbolj spornega zadka, dodala pa je tudi 60 litrov prostora v prtljažniku (skupaj 500 litrov). Kljub lepšemu izgledu prenovljeni BMW serije 5 Gran Turismo ni pretirano navdušil kupcev. A sedaj je napočilo novo obdobje; BMW je ukinil “sporno” karoserijsko izvedenko 5 Gran Turismo ter namesto nje predstavil naslednico – še večjo, še naprednejšo in predvsem vizualno navdušujočo ter privlačno serijo 6 Gran Turismo.

BMWBLOG - BMW TEST - 2018 BMW 630d xDrive Gran Turismo G32 - zunanjost (6)

Šele zdaj so bavarski inženirji in oblikovalci s skupnimi močmi ustvarili popoln izdelek, ki se lepo dopolnjuje na vseh aspektih. Prej ne tako zelo privlačna serija 5 Gran Turismo se je prelevila v pravega lepotca (serija 6 Gran Turismo) in tako prejela odobravajoče besede potrditve. BMW je še enkrat dokazal, da se mu je poskus vpeljave nove karoserijske oblike vozila splačal, saj je po nekoliko ponesrečenem poskusu naposled le prišel do končnega cilja.

Sprednja maska je v skladu z vsemi trenutnimi smernicami znamke; najnovejši LED svetlobni podpis s fenomenalnimi prilagodljivimi LED svetili ni zgolj lep, ampak tudi nadvse dovršen, ledvičke premorejo pametne hladilne reže, ki se odpirajo in zapirajo po potrebi, M aerodinamičen paket poudarja velike zračne reže, med drugim pa na sprednji strani lahko opazimo tudi senzorje za pametne sisteme, ki jih premore šestica. Bok vozila je nekakšna zanimiva kombinacija petvratne limuzine, pravih kupejevskih linij in pridiha vozila SUV. Ja, prav ste prebrali, že v osnovi serija 6 Gran Turismo na trenutke spominja na zanimivega križanega terenca, ko pa njegovo zračno vzmetenje nastavimo v višjo nastavitev, le-ta zares zažari v terenskem duhu, čeprav to vsekakor ni.

“Jabolko spora” pri predhodniku 5 Gran Turismo pa je seveda zadek. Mnogi so bili prepričani, da lep zadek pri takšnem vozilu preprosto ne obstaja. No, tokrat so oblikovalci dokazali nasprotno. Začuda sem mnenja, da je prav zadek najlepši del tega izrednega spogledljivca in česa takšnega od sebe vsekakor nisem pričakoval. Prisoten je tradicionalen LED svetlobni podpis v obliki črke L z lepo oblikovanimi svetili, kupejevsko spuščajoča streha se umirjeno in s čisto eleganco nagiba proti prtljažnim vratom, ki se odpirajo zgolj v celoti z velikim zadnjim steklom, zadnji odbijač z dvema izpušnima zaključkoma pa poskrbi, da zadek ne deluje le “dolgočasno” eleganten, ampak ima tudi pridih športnosti. Za piko na i ter pravi športni duh pa se iz prtljažnih vrat lahko dvigne majhen in nadvse ljubek spojler, ki pride na plano po želji voznika oz. samodejno pri hitrosti od 120 km/h dalje. Poleg lepotnega dodatka spojler pripomore tudi k izboljšanemu zračnemu uporu.

BMWBLOG - BMW TEST - 2018 BMW 630d xDrive Gran Turismo G32 - zunanjost (23)

Ko sem sédel za volan nove serije 6 Gran Turismo, sem se takoj počutil zelo domače, saj močno spominja tako na serijo 5 kot na serijo 7. Ob lepo uigranem in uglajenem predenju šestvaljnega dizelskega motorja pa mi je postalo prijetno pri srcu.  Že zunanji izgled da vedeti, da je karakter tega vozila športno-posloven in prav to dokazuje tudi sama vožnja. Izredno kvalitetno izolirana kabina poskrbi za umirjeno in sproščeno vzdušje, kar predstavlja lastnost dobrega potovalnika. 3,0 litre velik vrstni šestvaljnik je že znan recept, ki ga poznamo iz nove serije 5 in 7. Tiha, a bogata zvočna kulisa daje pravi občutek zmogljivega premium vozila, hkrati pa v vozniku vzbudi športen duh in dinamičen način vožnje. Prav slednjega BMW serije 6 Gran Turismo opravi izvrstno in kljub prilagodljivemu zračnemu vzmetenju na sprednji in zadnji osi ostaja popoln “kompanjon” za hitro odpeljane zavoje. Nagiba v ovinkih je ravno prav, nezakrpane cestne nepravilnosti pa postanejo komaj opazne.

Dinamika vožnje je izredno podobna tako seriji 5 kot seriji 7, čeprav je dimenzijsko avtomobil bližje prestižni seriji 7. Če smo natančni, je sedmica le 7 milimetrov daljša od glomaznega BMW 6 Gran Turismo, ki na prvi pogled dobro skriva svoje izredne mere. Za primerjavo naj dodam velikost prtljažnega prostora: serija 5 Touring premore 570 litrov, z zloženimi zadnjimi sedeži 1700 litrov; serija 7 515 litrov; serija 6 Gran Turismo 610 litrov, z zloženimi zadnjimi sedeži 1800 litrov. Bi mu na prvi pogled pripisali takšno prostornost?

Prostornost pa se nadaljuje tudi v kabini, s katero avtomobil postreže tako v sprednji kot tudi v zadnji vrsti. Predvsem navduši prav zadaj, saj je prostora na udobni klopi zares ogromno. Z dodatno opremo, kot je nagib naslonjala zadnjih sedežev, dodatnima dvema zaslonoma v zadnji vrsti ter senčniki, se šestica Gran Turismo lahko celo nevarno približa udobju, ki ga nudi najprestižnejša serija 7.

BMWBLOG - BMW TEST - 2018 BMW 630d xDrive Gran Turismo G32 - notranjost (13)

Poleg udobja pa serija 6 Gran Turismo posega tudi po najnaprednejši tehnologiji, ki je trenutno na voljo. Še posebej so me navdušila asistenčna pomagala, ki so mi v le nekaj dneh druženja kar trikrat priskočila na pomoč.

Primer 1: zunaj naselja vozim v zares temni noči, pametna prilagodljiva LED svetila s pomočjo BMW Night Vision s funkcijo prepoznavanja oseb pa mi priskočijo na pomoč in začnejo utripati direktno v pešca, ki ga prej sploh nisem opazil (opozorilo z LED lučjo, usmerjeno točno v pešca ter z opozorilom na Head-Up zaslonu).

Primer 2: zapuščanje parkirišča, na moji levi strani je vzporedno parkirano tovorno vozilo. Počasi speljem, vendar se avtomobil ustavi in me z opozorilnim znakom (zvočni in na Head-Up zaslonu) opozori, da iz moje leve strani bočno prihaja drugo vozilo (precej preko dovoljene hitrostne omejitve).

Primer 3: temna noč in naletavanje svežega snega, vozim previdno zaradi divjadi. Naenkrat sredi zavoja avtomobil zavre, opozori me zvočno in z izrisom na Head-Up zaslonu, ki prikazuje divjad na cesti, šele sekundo zatem zares opazim srnjaka, ki je prečkal cestišče.

Notranjost, kot rečeno, močno spominja na serijo 5 in 7 oziroma na vse nove modele BMW, ki jo po novem koristijo. Kot se za serijo 6 spodobi, so v kabini uporabljeni le najbolj kvalitetni materiali, vse skupaj pa je lepo dovršeno in izredno prefinjeno. Zapiranje vrat je še posebej elegantno po zaslugi funkcije mehkega zapiranja vrat Soft-Close, sprednji tako ogrevani kot hlajeni sedeži so nadvse udobni ter nudijo masažno funkcijo, digitalna armaturna plošča, ki sodeluje z velikim Head-Up zaslonom, pa je izvrstna in pregledna. Velika steklena panoramska streha poskrbi za navidezno še večjo prostornost kabine ter za zelo svetlo in prijetno potovalno okolje.

Osebno me je ponovno navdušil pametni ključ z zaslonom, ki prikazuje vse pomembnejše informacije o vozilu. Priskočil mi je na pomoč, ko sem ga kar od zunaj premaknil iz blata in tako vstopil s čistimi čevlji. Še posebej hvaležen pa sem bil za funkcijo ogrevanja na mestu z daljinskim upravljanjem, saj je bila vsako jutro ob odhodu kabina že prijetno ogreta, takoj zatem pa sta bila ogreta še volanski obroč in masažni sedež. Le kdo bi se odrekel takšnemu udobju?

BMWBLOG - BMW TEST - 2018 BMW 630d xDrive Gran Turismo G32 - notranjost (7)

Prav to udobje, kvaliteta izdelave in premium pridih poskrbijo, da avtomobil izstopa tudi s svojo ceno. Najcenejša različica 630i Gran Turismo se prične pri 66.850 evrih, osnovni BMW 630d xDrive Gran Turismo brez dodatne opreme in brez popustov pa bo stranko stal 77.800 evrov. Zatem je vse odvisno od potreb in želja, cena pa se ob dodatni opremi lahko dvigne vrtoglavo v nebo. Testni primerek, ki je bil zares dobro opremljen, stane kar 121.606,66 evra, kar je precejšen znesek, po drugi strani pa za ta denar prejmete izjemno vozilo, ki se na vseh področjih nevarno približa seriji 7.

BMW je ponovno dokazal, da je sposoben iz neke povsem nove karoserijske izvedenke narediti pravi uspeh. V preteklosti so začrtali smernice s prvim BMW X5, s spredaj gnanim BMW serije 2 Active Tourer in nenazadnje tudi z BMW serije 5 Gran Turismo. Negotova zgodba se je tako ponovno razvila v nepričakovano pozitiven in navdušujoče uspešen konec. BMW serije 6 Gran Turismo bo aktivnim poslovnežem zlahka postregel z vsem potrebnim: udobjem, prostornostjo, tehnološko dovršenostjo in nenazadnje z užitkom v vožnji. Pravzaprav lahko dobro služi tudi kot nadomestek serije 5 Touring, kar bi znalo predstavljati odličen poslovno-družinski presežek na kolesih.

BMWBLOG - BMW TEST - 2018 BMW 630d xDrive Gran Turismo G32 - zunanjost (3)

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
195 kW
Nazivna moč v KM
265 KM
Maks. navor
620 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
6,00 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.955 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/40 R20
Dimenzije zadaj
275/35 R20
Poraba goriva
Mestna
6,7-6,5 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,4-4,9 l/100 km
Kombinirana
5,9-5,5 l/100 km
Emisije CO2
154-144 g/km
Posoda za gorivo
66 l
Mere
Dolžina
5091 mm
Širina
1902 mm
Višina
1538 mm
Medosna razdalja
3070 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code