Ko si prvič vesel, da je med tvojim domom in službo 40 minut vožnje po avtocesti.
Zunanjost
7
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
10
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
8

Dolgo sem čakal trenutek, ko bom po poletnem testu novega BMW X7, na test dobil tudi bavarsko admiralsko ladjo po imenu BMW serije 7. Čeprav v tem modelu obstajajo mnogo močnejši bencinski motorji, sem kar nekako upal, da dobim dizla, saj sem verjetno eden redkih, ki mi je pri avtocestni križarki ljubša obilica navora, kot zajetna konjenica pod pokrovom motorja. Tudi tresljaji in zvok sta pri 3.0 litrskem dizelskem šestvaljniku ob normalni vožnji zelo dobro zadušena, ob večjih obremenitvah dizelski motor pa vseeno da vedeti, da tiči nekje v nosu avtomobila, vendar to ni neprijeten dizelski zvok ampak je le ta bolj podoben dobro uigranemu sekstetu.

”Dovolj je že prvih nekaj minut vožnje, da začutite zakaj je serija 7 toliko dražja, boljša in bolj cenjena”

Ravno ta občutek sofisticiranosti pri pogonskem sklopu, zelo udobno zračno vzmetenje ter dobra zvočna zatesnjenost kabine so tisti faktorji, ki serijo 7 postavijo stopničko višje. Seveda lahko enak motor s 320 konjskimi močmi in 680 Nm navora ter xDrive štirikolesni pogon dobimo tudi v manjšem BMW serije 5. Še posebej, ko bo slednji doživel prenovo, bosta tudi dizajn notranjosti in tehnološka dovršenost precej podobni. Pa vendar je dovolj zgolj nekaj kilometrov, da voznik in potniki začutijo, zakaj je serija 7 toliko dražja, boljša in bolj cenjena. Če zračno vzmetenje nastavimo v nastavitev Comfort Plus je izkušnja za potnike, tudi ob slabši asfaltni podlagi, bolj podobna plutju po mirnem morju, kot vožnji z avtomobilom. Enako presenetljiva je tudi izjemno majhna poraba, ki ob normalni vožnji v povprečju ne preseže 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov, možno pa jo je spraviti tudi še za kak liter nižje, kar že meji na čudodelstvo.

Ko je bila prenovljena serija 7 lani prvič predstavljena, se je marsikdo zgražal nad njenim videzom. Tarča kritik so bile predvsem ogromne prednje ledvičke, ki roko na srce res niso najlepše, a kaj hočemo. Kitajci naravnost obožujejo ogromne prednje ‘rešetke’ na svojih luksuznih avtomobilih in ravno ti trenutno predstavljajo prevelik trg za luksuzne avtomobile, da bi BMW ignoriral njihove želje. Vseeno nisem eden tistih, ki bi mi bila serija 7 zato grda, morda le nekoliko posebna. Zagotovo pa je omenjen prednji konec ravno zaradi ledvičk tudi zelo markanten sploh, če ga vidite v vzvratnem ogledalu. Še posebej privlačen se mi zdi zadek avtomobila, ki po prenovi izgleda privlačno in zelo moderno.

Nekaj sprememb je doživela tudi notranjost. Svojo pot so v serijo 7 sedaj našli novi digitalni merilniki in najnovejši iDrive sistem, ki omogoča tudi ogromno novih tehnoloških igrač. Ena od teh je že poznani BMW Inteligentni Asistent, ki je v seriji 7 na voljo prvič. Vseeno pa večino kupcev bolj kot tehnološke igrače zanima udobje in ergonomija, ki pa sta kot že rečeno na visokem nivoju. Voznik in sovoznik tako uživata v udobju gretih, hlajenih in masažnih sedežev s spominsko funkcijo, podobno pa velja tudi za zadnja potnika, ki z izjemo masaže (na voljo kot doplačilo) uživata enako ali še večje udobje od voznika ter sovoznika. Tako sta tudi zadnja sedeža električno pomična, greta in hlajena, iz zadnjega desnega sedeža pa lahko s pritiskom na tipko celo upravljate pomik sovoznikovega sedeža in si tako priborite nekaj dodatnega prostora za noge. Morda je manjša kritika le na račun prostornosti v notranjosti, saj prostora za noge ob štirih velikih potnikih v notranjosti res ni na pretek. Seveda za to obstaja še različica s podaljšano medosno razdaljo, ki tako ali drugače predstavlja večinski delež pri prodaji, obenem pa se govori, da z naslednjo generacijo različice s kratko medosno razdaljo sploh več ne bo.

”tipka sport spremeni vozno dinamiko avtomobila do te mere, da je le-ta še skoraj bolj impresivna od smešno majhne porabe”

Če sem odkrit, sem vse do sedaj našteto nekako pričakoval. Slabih 165 tisočakov, kolikor stane ta ‘sedmica’ enostavno mora kupiti tolikšno raven luksuza in udobja, pa vendar me je presenetila povsem druga plat tega avtomobila. Na običajnem mestu v kabini se namreč nahaja tipka z napisom SPORT, ki ob pritisku naredi nekaj nepričakovanega. Peljal sem že veliko različnih avtomobilov, pa vendar še nisem peljal avtomobila, ki bi se transformiral do te mere, kot se BMW serije 7. Pričakovano se spremenijo standardni parametri. Volanski mehanizem postane težji, pogonski sklop je vseskozi pripravljen odreagirati na vsak najmanjši premik, sedaj bolj odzivne stopalke za plin, menjalnik pa postane hitrejši. Tudi 320 konjskih moči postane bolj jeznih, moči pa je dovolj za pospešek do stotice v vsega 5,2 sekunde, kar je za tolikšnega bruta precej impresivno. Vse to je pričakovano in povsem standardno, nisem pa pričakoval tolikšne spremembe v vzmetenju in dinamiki avtomobila.

Avtomobil se spusti nekaj centimetrov bližje tlom, nagibanje v zavojih pa postane precej bolj kontrolirano. Posledično se serija 7 kar naenkrat pelje bolj suvereno, kot bi avtomobilu takih dimenzij sploh pripisali, da je mogoče. Iskreno se je po občutku peljal zelo primerljivo manjši seriji 5. K temu, zahvaljujoč Carbon Core tehnologiji, zagotovo pripomore tudi relativno majhna masa avtomobila, ki znaša manj kot dve toni. Za primerjavo zadnja generacija BMW G21 330d s štirikolesnim pogonom tehta le 150 kilogramov manj.

Kako povzeti? Iskreno je avtomobil kot je BMW serije 7 res težko povzeti, saj je tako raven sofisticiranosti, udobja in zatesnjenosti kabine enostavno treba začutiti in doživeti. Vseeno sem bil nad avtomobilom zelo presenečen, saj nisem pričakoval take dvoličnosti v smislu pričakovanega udobja na eni strani in presenetljivih voznih lastnostih v načinu sport na drugi strani. Tudi pogonski sklop je ob smešni porabi za tovrsten avtomobil ravno pravšnji, saj preseneti tako z zmogljivostjo in prožnostjo, kot tudi z uglajenostjo in varčnostjo. Ne morem reči drugega kot BMW sedi 5….pardon 7!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
235 kW
Nazivna moč v KM
320 KM
Maks. navor
680 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.945 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/40 R20
Dimenzije zadaj
265/35 R20
Poraba goriva
Mestna
6.9 l/100 km
Vožnja izven mesta
4.9 l/100 km
Kombinirana
5.6 l/100 km
Emisije CO2
148 g/km
Posoda za gorivo
78 l
Mere
Dolžina
5.098 mm
Širina
1.902 mm
Višina
1.467 mm
Medosna razdalja
3.070 mm
Cena
Osnovna cena
121.150 €
Cena testnega
164.668 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code