BMW je pripravil nekaj, kar smo dolgo čakali; manjši, a vseeno napreden motocikel z oznako GS, ki bo zadovoljil vse potrebe še tako zahtevnega uporabnika. Pa jim je uspelo?
Izgled
9
Ergonomija
9
Udobje
9
Vozne lastnosti
10
Zmogljivost
8
Oprema
9
Cena
8

Ko debata nanese na prodajo motociklov v Sloveniji, se vse skupaj prej ali slej konča pri BMW R 1200 GS. Zakaj? Ker je v Sloveniji to najbolj prodajan motor in se je v letu 2017 prodal v kar 162 primerkih (drugouvrščena Yamaha MT-09 le v 70 primerkih). BMW R 1200 GS seveda prepriča z izredno dobrimi voznimi lastnostmi, napredno tehnologijo in udobno vožnjo, vendar se njegova cena prične pri 16.050 evrih. Bi lahko cenejša in podobno odločna izvedenka motorja prepričala še več kupcev?

BMW je seveda na zastavljeno vprašanje odgovoril pritrdilno in se lotil dela. Kmalu so javnosti razkrili kar dva novinca; zmogljivejši in dražji BMW F 850 GS in dostopnejši BMW F 750 GS. Tokrat smo zapeljali slednjega. Menite, da se je uspel zavihteti med prave GS veljake in je osvojil naše srce?

Tako kot BMW izdela odličen avtomobil pa se oddelek BMW Motorrad, ki je specializiran za motocikle lahko pohvali z vrhunskimi izdelki na dveh kolesih. Prvi stik z motociklom je bil izredno pozitiven, saj se je mali GS kar bahal z vso tehnologijo in velikim TFT zaslonom. Ja prav ste prebrali, zaslon je povsem digitalen in meri 6,5 palca. Njegova najboljša funkcija pa je vsekakor povezljivost s telefonom, kar ob pravi opremi pomeni tudi sprejemanje klicev in poslušanje glasbe, v našem primeru pa sodelovanje zaslona s telefonom, ki je beležil pomembne informacije in na naše veliko veselje ponujal možnost navigacije. Voznik na telefon naloži aplikacijo, prednaloži zemljevid države v kateri se bo vozil, izbere cilj in na velikem zaslonu se pregledno prikazujejo napotki do cilja.

Odlično in pohvale vredno!

No, za preglednost na zaslonu se ni treba bati, saj smo ga preizkusili tudi v močnem soncu in mu ne moremo ničesar oporekati. Tudi manevriranje skozi sistem z zatonamenskim vrtljivim gumbom je po kratkem navajanju povsem logično in enostavno. Na zaslonu pred voznikom se torej pojavijo vse informacije, ki jih potrebujete; od tehničnih podrobnosti motocikla, preglednega prikazovalnika vrtljajev in hitrosti, pa do omenjenih navigacijskih napotkov. A to je le najbolj opazna in opazovana tehnična novost tega motocikla.

Med bombončke, ki jih velja omeniti in so pri motociklu zares dobrodošli bi vsekakor uvrstil sistem Keyless Ride, kar poenostavljeno pomeni, da potrebuje motocikel za zagon motorja ključ le v bližini in ga ni potrebno vstavljati v zatonamensko režo.

Ker gre pri BMW GS motociklih za vsestranski potovalni enduro je temu primerna tudi lega za krmilom; sedenje je pokončno, sedež zadovolji z udobjem tudi po daljših vožnjah brez postanka, na račun pa pri pridejo tudi avanturisti na “dolge proge”, saj sta kot del dodatne opreme na voljo izredno uporabna ter prostorna stranska kovčka z možnostjo razširitve. Desni kovček je nekoliko manjši, saj se pod njem skriva izpušni sistem, ki je opcijsko lahko tudi delo slovenskega mojstra – Akrapoviča. Ropot je primerno glasen in prijeten, na dolgih potovanjih pa nikakor ne odveč. Za malenkost manj vetra med vožnjo skrbi majhen vetrobran (opcijsko na voljo tudi večji) nad sprednjim LED svetilom, slednji pa ima prepoznaven in dodatno olepšan svetlobni podpis ter z močno svetlobo poskrbi za zares odlično vidljivost tudi ob deževnih večerih.

Za tiste prave avanturiste, ki se bi s svojim modelom GS radi peljali tako po asfaltu kot tudi robustnejšem terenu pa je BMW razvil novo nosilno ogrodje, vzmetenje in opcijsko celo dinamično elektronsko nastavljivo vzmetenje, ki poskrbi še za natančnejšo nastavitev šasije. Raznolikosti primerni so tudi vozni programi; Rain, Road, Dynamic in Enduro. Izbira je torej vaša!

In kako se novi BMW F 750 GS obnaša na cesti? Je to tisti pravi BMW, tisti pravi GS, ki je tako zelo opevan? Definitivno! A ceni primerno.

BMW je za svoj nov motocikel razvil povsem nov agregat. Gre za živahen vrstni dvovaljni agregat prostornine 853 cc s 57 kW (77 KM) in 83 Nm navora, kar zagotovi dovolj moči za suvereno vožnjo. Tresljajev je presenetljivo malo, vožnja je tekoča, motocikel pa že po le nekaj kilometrih v voznika vlije izredno suverenost in s tem poskrbi za primerno dinamično vožnjo skozi fenomenalne zavoje. Ko sem vam torej zahoče dinamične vožnje je pravilna izbira nastavitev Dynamic, ki motocikel pripravi na uživancijo, v povezavi s tem pa je vozniku na voljo Shift Assistant Pro, kjer postane vožnja popolnost, saj je pretikanje tako tekoče in enostavno, nagib iz zavoja v zavoj pa tako zelo lahkoten.

F 750 GS pa se lahko pohvali še na enem področju – na področju varčnosti. Po uradnih podatkih naj bi namreč povprečno porabil 4,1 litra na 100 prevoženih kilometrov, na testnem krogu pa je pri mešano, a dinamično naravnani vožnji dosegel zavidljiv rezultat 4,3 litra na 100 kilometrov. Ni slabo, se strinjate?

Kakšna pa je cena takšnega motocikla? Je GS sploh lahko dostopen dvokolesnik? Cena se prične pri 9.900 evrih, kar je za tako dovršen in vozniško izpopolnjen motocikle izredno dobra kupčija. BMW Motorrad se je torej držal zastavljenega cilja in na trg poslal vrhunski motocikel za občutno manj denarja.

Dragi ljubitelji Bavarcev in svobode na dveh kolesih, imamo ga! odličnega začetnika serije GS (če odmislimo G 310 GS, katerega bodo veseli mlajši motoristi), ki bo znamko popeljal še višje, nas, odvisnike od zavojev, pa privedel do širokega nasmeška in neizmernih užitkov na asfaltu, brezpotjih ter povsod tam, kjer si boste zaželeli …

Specifikacije

Motor
Tip
Vodno hlajen štiritaktni dvovaljni vrstni motor, štirje ventili na valj, dve odmični gredi v glavi motorja, mazanje s suhim karterjem
Delovna prostornina
853 ccm
Nazivna moč v kW
57 kW
Nazivna moč v KM
77 KM
Maks. navor
83 Nm
Kompresijsko razmerje
12,7 : 1
Največja hitrost
190 km/h
Masa praznega vozila
224 kg
Dovoljena skupna masa
440 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
110/80 R19
Dimenzije zadaj
150/70 R17
Zavore
Zavore spredaj
Dvokolutna zavora, plavajoča zavorna koluta, premer 305 mm, dvobatna plavajoča zavorna čeljust
Zavore zadaj
Enojna kolutna zavora, premer 265 mm, enobatna plavajoča zavorna čeljust
Poraba goriva
Poraba po WMTC na 100 km
4,1 l
Posoda za gorivo
15 l
Mere
Dolžina
2.255 mm
Širina z ogledali
922 mm
Višina brez ogledal
1.225 mm
Višina sedeža
815 mm (dodatni komplet za znižanje vzmetenja: 770 mm, dodaten nizki sedež: 790 mm, dodaten udobni sedež: 830 mm) mm
Medosna razdalja
1.559 mm
Cena
Osnovna cena
9.900 €
Cena testnega
14.349 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code