BMW F 850 GS je pravi partner za tiste, ki natančno vedo kaj želijo. Torej vsestranski motocikel za zrele motoriste, ki za vse, a pri tem v nobenem pogledu ni ekstremen. Cena za dvokolesno popolnost pa je visoka, prek 17 tisočakov za popolno opremljeni GS.
Izgled
8
Ergonomija
10
Udobje
10
Vozne lastnosti
8
Zmogljivost
7
Oprema
10
Cena
4

Motoristi vedo. Vsi drugi najbrž ne, si pa lahko mislijo kaj zamujajo. To je življenje z in na motociklu. Občutek svobode, preskakovanje ovir na cesti, izkoriščanje lukenj med prometnimi zastoji, brezskrbno nadaljevanje, ko cesta izgubi svoje dobro ime in nasmešek, ki se ti nariše na obrazu ko nanj pomisliš, potisneš desno nogo čez sedež, kresneš električni zaganjalnik in spet, ko ga pustiš v senci ter mu v zahvalo pokimaš: »Spočij se, zaslužil si si!«

Ko preskočiš prva nora leta, pri nekaterih traja desetletje ali več, si želiš dvokolesnega partnerja, ki zna vse. Poleg tega pa ti ne pošlje strahu v kosti, vsakič ko ga zaženeš. Takrat si želiš partnerja, ki uboga kot delovno živinče, pa vseeno zna ponuditi ravno prav adrenalina in veselja, da te vselej znova vleče v njegovo sedlo. Takšen partner je BMW F 850 GS – eden najbolj vsestranskih motociklov na svetu. Seveda ni edini, ki to ponuja. A je vsekakor eden tistih, ki to zna ponuditi na res dober način in je obenem, kar precej drag. Zasoljeno drag, če predolgo bdiš na seznamu dodatne opreme in se nekaterim dodatkom pač ne znaš odpovedati.

F 850 GS je lani dobil novo generacijo. Takšno konkretno, ki je zajela od stilističnih popravkov (prednji del z LED žarometi), do elektronskega merilnika, vilic, motorja, ciklistike in vzmetenja, do barv karoserije oziroma stranskih plastik. Ker poznamo vse prejšnje generacije, lahko potrdimo da so bile spremembe konkretne in vidne, večinoma pozitivne. Motocikel je v celem bolj prijazen kot prej, lažje vodljiv in precej bolj varen. Nekakšen vrhunec srednjega razreda oziroma motocikel, ki se je doslej najbolj približal popolnosti, če ta v svetu motociklizma sploh obstaja.

Preden zaženemo stroj, je potrebno še povedati, da ima F 850 GS eCall – inteligentni klic v sili dosegljiv s pritiskom na gumb, ki zna v izrednih primerih delovati tudi samodejno in obvestiti reševalce, da potrebujete pomoč. Ima tudi gume brez zračnice, brezkontaktni ključ, ki za večno pospraviš v žep jakne in nanj pozabiš, motor pa zbudiš z gumbom in zaženeš z zaganjačem. Srednji GS ima tudi dinamičen nadzor zdrsa, elektronske merilnike na ličnem 6,5 palčnem zaslonu, nastavljivo vzmetenje ESA in še kaj. A marsikaj od tega stane, veliko. Osnovna cena je 12.623 evrov, z vsemi omenjenimi dodatki in še stranskimi kovčki pa cena pobegne prek 17 tisočakov. GS si moraš res želeti, da pogoltneš ta znesek. Takrat uživaš, na polno.

Izkušnja v sedlu pa z eno besedo kaže na samozavest. Denimo stroj, 853 kubični vrstni dvovaljnik ne rabi razgrajanja, da pokaže svoje vrline. Deluje mirno in tiho, prožno vse od dobrih dveh tisočakov, odločno od 5.500 vrtljajev  vse do dobrih osmih tisočakov, kjer elektronika prekine nepotrebno mučenje. Moč 70 kilovatov (95 konjskih moči) je tista prava mera dobrih zmogljivosti, prožnosti, odločnosti in obvladljivosti. Moči nikoli ni preveč, da bi motocikel šel po svoje, da bi te presenetil. Prava mera pa je v sedlu motocikla nuja, še bolj kot za volanom avtomobila.

Sedež z 860 milimetri višine je za bolj krepke fante in punce, nižje rasli se bodo bolje znašli v sedlu F 750 GS. Nastavljivosti nima, lahko pa v tovarno naročiš nižjega, da ne loviš tla pod nogami vsakič, ko plezaš nanj.

Ciklistika je vzor vodljivosti, usklajenosti. Srednji GS je okreten in lepo vodljiv, v rokah nikakor ne težak, čeprav tehta krepkih 229 kg s tekočinami. Prednji vetrobran je nizek, a zadošča za avtocestne hitrosti. Z GS pa je tako ali tako lepše potovati po magistralkah, med zavoji, se izgubljati po makadamskih poteh, prečkati Velebit, jo usekati po jadranski magistrali in zaviti še na Pag ter se sončiti v čudovito speljanih zavojih. Vzmetenje sodeluje na vseh podlagah, predvsem zato ker je izjemno natančno nastavljivo. Prednje 21 palčno kolo (750 ima dva palca manjšega) motocikel naredi bolj postaven in robusten na slabih podlagah. Tudi manj cesten, a med zavoji ni težav.

Motor spije okoli pet litrov in omogoča, da s 15 litrsko posodo narediš slabih 300 kilometrov. Ni ravno vrhunsko, a zagato zna rešiti F 850 GS adventure s 23 litrsko posodo. Zavore prijemajo odlično, predvsem je mogoče silo natančno dozirati, ABS pa je bliskovito hiter. Odličen paket torej, a s krepko ceno. Še nikoli ni bilo poceni imeti BMW. Vselej pa je bilo, tudi tokrat, zelo prijetno imeti BMW. Še zlasti tako vsestranski kot je F 850 GS.

Specifikacije

Motor
Tip
Vodno hlajen štiritaktni dvovaljni vrstni motor, štirje ventili na valj, dve odmični gredi v glavi motorja, mazanje s suhim karterjem
Delovna prostornina
853 ccm
Nazivna moč v kW
70 kW
Nazivna moč v KM
95 KM
Maks. navor
92 Nm
Kompresijsko razmerje
12,7 : 1
Največja hitrost
Več kot 200 km/h
Masa praznega vozila
229 kg
Dovoljena skupna masa
445 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
90/90 R21
Dimenzije zadaj
150/70 R17
Zavore
Zavore spredaj
Dvokolutna zavora, plavajoča zavorna koluta, premer 305 mm, dvobatna plavajoča zavorna čeljust
Zavore zadaj
Enojna kolutna zavora, Ø 265 mm, enobatna plavajoča zavorna čeljust
Poraba goriva
Posoda za gorivo
15 l
Mere
Dolžina
2305 mm
Širina z ogledali
922 mm
Višina brez ogledal
1356 mm
Višina sedeža
860 mm
Medosna razdalja
1593 mm
Cena
Osnovna cena
12.623 €
Cena testnega
Preko 17.000 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code