No ta pa ni več tako MINI, sem v mojem tednu z novi MINI Countrymanom slišal ničkolikokrat. Ja Countryman je razmeroma velik in prostoren družinski avtomobil, ki pa v sebi vseeno skriva nekaj tistega MINI čara.
Zunanjost
8
Notranjost
8
Ergonomija
7
Udobje
8
Zmogljivost
6
Vozne lastnosti
7
Oprema
8
Cena
4

Countryman je minijev poizkus nastopa v čedalje popularnejšem segmentu SUV vozil. To je sicer že druga generacija enega najbolj markantnih pripadnikov tega segmenta, ki pa vsaj do sedaj pri nas ni dosegal visokih prodajnih številk. Ravno nasprotno, prodajne številke so izredno slabe, kar je na enem izmed domačih predstavitev, ob kosilu poudaril tudi Maciej Galant, direktor BMW Group Slovenija. Pa si Countryman to res zasluži? Po mojem mnenju ne povsem, naj pojasnim.

”si countryman res zasluži tako slabe prodajne številke?”

Novega Countrymana sem podrobneje spoznal že lani, tokrat pa sem v roke prvič dobil različico s štirikolesnim pogonom ALL4 in prelepo British Racing Green barvo vozila, ki Countrymanu odlično pristoji. Pod pokrovom motorja se je vrtel enak 2.0 litrski turbo dizelski agregat s 150 konjskimi močmi, ki navkljub sodelovanju z 8 stopenjskim samodejnim menjalnikom ne ponuja pretresljivih performans. Za večino povprečnih uporabnikov je povsem zadosti, za tiste zahtevnejše pa je  še vedno na voljo tudi športna dizelska različica imenovana SD. 8.7 sekundni pospešek do stotice je za tolikšen avtomobil s tako ‘konjažo’ sicer zavidanja vreden, vendar se v realnosti ne zdi tako hiter. Brez problema bo prišel do tistih 130 kilometrov na uro za avtocestna križarjenja in imel še nekaj zaloge za prehitevanja, več pa tako ali tako ne potrebujete.

Countryman zablesti nekje drugje in sicer v nastavitvah podvozja ter vozni dinamiki skozi zavoje. Vzmetenje je čvrsto vendar ne pretrdo, nagibanja je za SUV-a zelo malo. Celoten avtomobil ponuja stabilno lego, še najbolj pa je to občutno v hitrih zavojih, kjer lahko med nekoliko bolj dinamičnim vstopom v zavoj v igro stopi tudi zadek avtomobila. Tukaj je po mojem mnenju največja prednost Countrymana pred konkurenco, saj je navkljub velikosti in teži obdržal nekaj tistega MINI karakterja in se lahko z njim peljemo tudi na zelo zabaven način, če si tega želimo.

” med nekoliko bolj dinamičnim vstopom v zavoj lahko v igro stopi tudi zadek avtomobila”

Štirikolesni pogon ALL4 poskrbi, da je oprijema vedno dovolj, v kolikor je teren tak, da razdalja od tal in previsi niso problem, pa vas bo tudi po brezpotjih ponesel precej daleč. Seveda to tudi terja svoj davek saj se povprečna poraba ob normalni vožnji na avtocesti giblje okoli sedmih litrov ali še celo kak deciliter več, kar lahko do neke mere pripišemo tudi štirikolesnemu pogonu.

Druga močna stran Countrymana je zagotovo notranjost. Kvalitetni materiali in dizajn kjer se prelivata ‘retro look’ in modernizem ga naredi res posebnega. Še najbolje se je z njim peljati ponoči, ko zaživi vsa ambientalna osvetlitev zanimivih oblik in naredi nočno vožnjo res nekaj posebnega. Centralni infozabavni sistem je praktično bmwjev iDrive sistem z nekoliko predelano grafiko in nekaj drugačnimi meniji, kar pomeni, da je poleg BMW X1 enostavno najboljši v segmentu. Tudi ergonomija preostanka kabine je na visokem nivoju z izjemo sedalnega položaja. Tega si zaradi moje višine nikakor nisem mogel pravilno nastaviti, saj se tudi v najnižjem položaju za moj okus sedi previsoko, volan pa nima dovolj hoda po globini, da bi lahko sedel tako daleč, kot mi narekujejo noge. Škoda saj so sedeži odlični z veliko bočne opore, prostora v kabini pa je dovolj tudi za tri potnike v drugi vrsti in vso njihovo prtljago v prtljažniku.

”Druga močna stran Countrymana je zagotovo notranjost. Kvalitetni materiali in dizajn kjer se prelivata ‘retro look’ in modernizem ga naredi res posebnega.”

Do sedaj torej še nekako nismo ugotovili, zakaj bi bile prodajne številke tako slabe saj je Countryman suveren tako v vozniškem smislu, kot tudi v tem, kaj vozniku ponuja v notranjosti. Če nekoliko pomislim, je zagotovo največji problem tega modela njegova cena oziroma še posebej cena dodatne opreme. Countryman s štirikolesnim pogonom in 2.0 litrskim dizelskim agregatom že v osnovi stane 32.300 €, z vso dodatno opremo, ki med drugim zajema tudi dobra dva tisočaka vreden avtomatski menjalnik, stekleno streho v vrednosti 1.034 € in  kar 1.741€ vredna 19 palčna platišča, pa cena naraste na slabih 50 tisočakov, kar pa je za predstavnika tega segmenta zelo veliko. Že dejstvo, da dodatna oprema predstavlja kar 35% cene celotnega avtomobila, ki pa še vedno ni polno opremljen in je že v osnovi med dražjimi v segmentu, govori samo zase.

Kaj torej Countryman pravzaprav je in za koga sploh je? Countryman je z eno besedo MINI, torej je že v osnovi za tiste, ki si želijo izstopati, biti drugačni ali pa bi se kdaj pa kdaj v svojem družinskem SUVu radi peljali nekoliko bolj zabavno od kolegov v ultra varno naravnanih, a dolgočasnih tekmecih. Je za tiste, ki imate radi to, da vožnja predstavlja dogodek (še posebej ponoči) in ne le nujno zlo. Ponuja tudi kvalitetne materiale in izdelavo v notranjosti, ogromno opreme (če ste jo pripravljeni doplačati seveda), dovolj prostora za pet odraslih potnikov in odlično ergonomijo. Le debelo denarnico potrebujete, to je vse!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
84/90
Nazivna moč v kW
110 kW
Nazivna moč v KM
150 KM
Maks. navor
330 Nm
Kompresijsko razmerje
16.5 : 1
Največja hitrost
205 km/h
Pospešek
8,7 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1500 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/45-19
Dimenzije zadaj
225/45-19
Poraba goriva
Mestna
5.2 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,5 l/100 km
Kombinirana
4,8 l/100 km
Emisije CO2
126 g/km
Posoda za gorivo
51 l
Mere
Dolžina
4299 mm
Širina
1822 mm
Višina
1557 mm
Medosna razdalja
2670 mm
Cena
Osnovna cena
32.300 €
Cena testnega
49.547 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code