'Nova' Vitara je na trgu že kar nekaj časa, vse od takrat pa je osvojila srca mnogih, ki so si želeli solidnega SUV-a za relativno malo denarja. No sedaj je tu nova, boljša in seveda tudi dražja Suzuki Vitara.
Zunanjost
7
Notranjost
6
Ergonomija
7
Udobje
7
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
8
Oprema
9
Cena
10

Na testu smo imeli najbolje založen primerek z Elegance Top opremo, ki zajema bržkone vse kar vam od dodatne opreme pade na pamet, skupaj s suzukijevim presenetljivo zmogljivim štirikolesnim pogonom Allgrip, ki nam je, kot boste spoznali v fotogaleriji, prišel še kako prav. Vitara je bila po eni strani že od nekdaj iskren avtomobil, ki igra odprte karte, po drugi strani pa obstaja še ena, bolj igriva in avanturistična plat, ki jo boste spoznavali nekoliko dlje časa in vam lahko resnično zleze pod kožo. Vitara je namreč med vso poplavo majhnih SUV-ov verjetno še najbolj terensko sposobna, obenem pa ne pozabi niti na zabavo. Za moč skrbi 1.4 litrski Boosterjet motor s 140 konjskimi močmi, kar je za ta avtomobil ravno prav. Prav lepo zvezno pospešuje in ni pretirano glasen, medtem ko tega na žalost ne morem trditi tudi za 6 stopenjski ročni menjalnik, ki je eden izmed manj prijetnih za uporabo, kar sem jih preizkusil v zadnjih letih – priporočam avtomatskega. Če bi lahko našel eno pomanjkljivost motorja, je to njegova poraba na avtocesti, saj je nismo mogli spraviti pod 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov (drugače okoli 7-7,5).

Sam sem imel to srečo, da je ravno v času našega testnega termina izdatno snežilo, kar mi je omogočilo odkrivati zmogljivosti ter delovanje Allgrip štirikolesnega pogona, ki je narejen ravno za take razmere. Ponuja AUTO, SNOW, SPORT in LOCK načine delovanja, kjer sem sam največ uporabljal način SPORT. Avtomobil v tem načinu res postane bolj igriv, saj pošlje več moči na zadnjo os in z izklopljenimi elektronskimi pomagali omogoča tudi precej zabavno in kontrolirano odnašanje zadka. Včasih je bilo potrebno poseči tudi po voznem načinu LOCK, ki zaklene sredinski diferencial in vas izvleče iz skorajda vsakršne situacije. Verjetno ne bi niti verjeli, kam vse sva z Vitaro prilezla ter koliko nasmeška na obraz mi je narisala med vožnjo po dolenjskih zasneženih Gorjancih.

Pa ne le na snegu in izven utrjenih cestišč. Vitara je suverena tudi na asfaltnih cestah, kjer ravno tako izkaže dobro mero igrivosti, suverenosti v zavojih ter presenetljivo tudi dobršno mero udobja in odsotnosti hrupa na avtocesti. Ravno tukaj pride prav dolga vrsta asistenčnih sistemov, ki jih imamo na voljo. Radarski tempomat deluje odlično, medtem ko ne morem reči enako za sistem ohranjanja voznega pasu. Ta avtomobil namesto držanja na sredini pasu raje ‘odbija’ od ene do druge stranske črte, kar ni ravno prijetno. Tudi pri nekaterih ostalih sistemih se vidi ‘cenovna dostopnost avtomobila,‘ če se lahko tako izrazim, saj sistemi sicer so in tudi opravljajo svoj posel, vseeno pa se čuti občutna razlika med temi in onimi v dražjih, bolj prestižnih avtomobilih.

Tudi v notranjosti je zgodba podobna. Vse deluje, je lepo na pogled in daje občutek robustnosti, pa vendar je tudi veliko cenene, trde plastike, ter bližnjic kako bi neko stvar spravili na seznam dodatne opreme. Pa je to res tako slabo? Niti ne. Gretje sedežev z zgolj dvema stopnjama je verjetno še najboljši primer tega. Kdo pa potrebuje tri ali v nekaterih primerih celo pet stopenj? Nihče! Enako velja za info zabavni sistem. Je izjemno enostaven, občasno malo počasen in včasih tudi nekoliko nelogičen, pa vendar ponuja vse kar ponujajo veliki. Z Bluetooth povezavo nisem imel niti enega problema, kvaliteta klica je odlična, navigacija deluje zelo dobro, pa še DAB digitalni radio je prišel, ob poizkusu nastavljanja čim boljšega zvoka iz standardnega zvočniškega sistema, še kako prav. Tudi prostora je na pretek še posebej, ko pomislimo, da Vitara sploh ni tako velik avtomobil. Edina resna pripomba v notranjosti je vozniški položaj za nas, ki smo nekoliko večji (ostali verjetno ne boste imeli pripomb). Želel bi si sedeti kak centimeter nižje, obenem pa bi potreboval volan vsaj 10 centimetrov bližje sebi, da bi lahko imel noge v idealnem vozniškem položaju.

Vitara je avtomobil, ki vam priraste k srcu. Je res, da je v notranjosti veliko trde plastike in da nekateri sistemi niso na ravni ostalih tekmecev, pa vendar ne pozabimo, da Vitara z vso to dodatno opremo, štirikolesnim pogonom in najmočnejšim motorjem v ponudbi, stane zgolj 22.750 €. Že to je dovolj dober razlog, da ji te manjše pomanjkljivosti in robustnejšo izdelavo odpustimo. To so tudi pomanjkljivosti, ki jih opazite takoj ali po nekaj kilometrih, dobre stvari pa ponavadi potrebujejo čas in ravno to Vitara potrebuje od vas. Dajte ji čas, da jo dodobra spoznate in vam pokaže vse svoje adute, dajte ji čas in prišel bo trenutek, ko boste zares potrebovali Allgrip štirikolesni pogon, vsi pa se bodo čudili kako je to mogoče, da ste se rešili iz te situacije in nenazadnje dajte ji čas, da boste zares začeli ceniti tudi njeno robustno in enostavno izdelavo ter pregovorno japonsko zanesljivost. Prepričan sem, da bo tudi vam prirasla k srcu!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1373 ccm
Hod/vrtina bata v mm
82/73
Nazivna moč v kW
103 kW
Nazivna moč v KM
140 KM
Maks. navor
220 Nm
Kompresijsko razmerje
9,9:1
Največja hitrost
200 km/h
Pospešek
10,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1210 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
215/55 R17
Dimenzije zadaj
215/55 R17
Poraba goriva
Mestna
6,3 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,0 l/100 km
Kombinirana
5,4 l/100 km
Emisije CO2
127 g/km
Posoda za gorivo
47 l
Mere
Dolžina
4175 mm
Širina
1775 mm
Višina
1610 mm
Medosna razdalja
2500 mm
Cena
Osnovna cena
18.100 €
Cena testnega
22.750 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code