To je vprašanje, ki si ga postavlja marsikdo, sploh nekdo, ki je avtomobil preizkusil in dodobra občutil. Kaj torej odvrača slovenske kupce?
Zunanjost
10
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
10
Cena
7

Novi BMW serije 5 nam je že nekajkrat pokazal, da je vrhunski avtomobil, ki zna navdušiti in očarati. A zdi se, da v Sloveniji očara predvsem z šibkejšimi dizelskimi agregati. Zakaj je BMW 530d tako zapostavljen? Si potencialni kupci ne želijo zasvajajočega brnenja šestvaljnika? Si ne želijo bolj suverenih pospeševanj? Si ne želijo nižje porabe kot pri šibkejšem 520d?

Sam si želim vsega zgoraj navedenega, zato sem bil nad testnim primerkom 530d naravnost navdušen. In prav to navdušenje me je gnalo, da sem na prosto sončno soboto pripravil najnujnejše in se odpravil na raziskovanje prelepe Slovenije. Kdo si raziskovanja v takšnem zapeljivcu ne bi želel? Verjamem, da niste dvignili roke.

Spogledljivec, odet v mediteransko modro barvo in obut v velika 20-palčna platišča je kar kričal po “raztegovanju nog” zato se nisem dolgo obotavljal. Kakor hitro sem mogel sem sedel v udobje premium sedežev v ekskluzivnem Nappa Ivory White odtenku. Prestižna notranjost poudarja, da je serija 5 uvrščena med najboljše predstavnike znamke, saj se zgleduje po seriji 7 in ponuja praktično vse kar lahko najdemo v zastavonoši znamke.

Pritisk na stikalo ob volanskem obroču je obudil instrumentalno ploščo, ki je veselo zažarela prav tako pa me je s svojim globokim, a žametnim glasom pozdravil tudi šestvaljnik pod dolgim pokrovom motorja, agregat, ki se lahko pohvali z izjemno zmogljivostjo in fenomenalnimi lastnostmi. Potniška kabina je oživela in počutil sem se kot v udobni postelji med čudoviti nočnimi sanjami. Udobno, prijetno, izjemno…

Kabino je kmalu napolnil vonj prijetne dišave, ki skozi zračnike prihaja v notranjost vozila in poskrbi za nadstandardno izkušnjo. Aktiviram masažo sedežev, premaknem ročico menjalnika in že naslednji trenutek se tiho in umirjeno peljem po domači ulici.

Ne traja dolgo, ko zapustim naselje in se pred menoj pojavi fenomenalno zavita cesta čez prostrana polja, ki se v daljavi nadaljuje v čudovito obarvan gozd. Pritisk stikala Sport na sredinskem grebenu povzroči vznemirljivo izkušnjo; celotno vozilo se na vseh področjih pripravi na adrenalinsko “izstrelitev”, čeprav se BMW 530d potihem vseeno zaveda, da uspe razviti “le” 265 dizelskih konjskih moči. No, pa se vam to zdi malo? Z zagotovostjo lahko potrdim, da več kot odlično izpolni in celo preseže vsa pričakovanja in potrebe po moči vozila za vsakdanjo uporabo. Da relativno skromnih 8 l/100 km ob dinamični vožnji sploh ne omenjam.

190 konjski BMW 520d je sicer solidno poskočen, a mu manjka prepričljiv potisk v sedeže med pospeševanjem, istočasno pa pri porabi ni prav nič bolj skromen.

Poleg omenjenega sunka med pospeškom pa je izrednega pomena zvok; štirivaljnik se nikakor ne more kosati z odraslo zvenečim dizelskim šestvaljnikom, ki sam po sebi poskrbi za čustveno nabito vozniško izkušnjo.

No, pa pustimo sedaj porabo, pred menoj se je vila navdušujoča cesta, polna ravno pravšnjih zavojev v katere se je 530d s pomočjo štirikolesnega pogona xDrive zagrizel kot se zagrize navdušeni dopustnik v knjige na plaži izpostavljen žgočemu soncu. Vsak ovinek je postajal bolj nabit z adrenalinom, roke so se trdno oprijemale usnjenega volanskega obroča, pot se je nabiral tako na dlaneh kot na čelu…in v mislih se je ponavljala ena misel: “530d je tisto, kar potrebujem!” Pa še res je. To je kompromis brez primere, vsaj kar se pogonskega sklopa in voznih lastnosti tiče. Za željne prostora pa bo potrebno poseči po dvignjenem zadku, ki ga pri BMW poimenujejo Touring.

Pravljična cesta je se zožila in se zaključila s čudovitim pogledom na slovenske naravne lepote. Po dokaj naporni adrenalinski izkušnji sem sebi in vozilu privoščil trenutek za počitek in ohladitev. Ob prijetnem masiranju hrbta, čudoviti dišavi v kabini in primernem hladu sem le mirno sedel in se razgledoval po prijetnem in prestižnem okolju v katerem sem se znašel – seveda govorim o potniški kabini.

Moderne okrasne letve v kombinaciji z bež usnjem ter ambientalno osvetljavo je nekaj česar nisi deležen v vsakem vozilu, sploh v takšni meri in v visoki kvaliteti. Postavitev kabine je sicer že znana, saj je smernice začrtala že nova serija 7, nadaljevala pa prav serija 5. Elegantno, prefinjeno in skromno. Ravno pravšnje število stikal, zaslon, ki ga je mogoče opravljati na dotik, z gestami ali iDrive vrtljivim gumbom in prilagodljivi digitalni merilniki.

Misli so bežale in zbežale. Kmalu sem se zalotil, da razmišljam prav o 530d in o dejstvu, da je slednji v Sloveniji slabo zastopan, čeprav mnogi posežejo po seriji 5. Cena dobro opremljenega BMW 520d lahko celo preseže ceno modela 530d z zelo solidno opremo, pravzaprav vso najnujnejšo z mnogimi drugimi bombončki.

Zakaj bi sploh želeli ogromno dodatne opreme, ko vam bo bolje služil in vam na na obraz risal nasmehe vrstni šestvaljnik? Zakaj bi imeli višjo porabo kot 520d? Zakaj, zakaj, zakaj…

Verjamem, da bi se marsikdo odločil za 530d, če se ne bi ustrašil precej višje začetne cene. BMW 520d xDrive s samodejnim menjalnikom je na voljo od 58.700 evrov, 530d xDrive z identičnim menjalnikom pa 69.650 evrov. To je vsekakor precejšen prirastek pri ceni, vendar je 530d po mojem mnenju vreden tehtnega premisleka. Če se odpoveste nekateri “nepotrebni tehnološki navlaki” imate lahko za identično ceno precej boljši avtomobil, predvsem na vozniškem področju.

Če smo bolj natančni; BMW 520d, ki nas je lansko leto razvajal na poti na otok Pag se je sicer lahko pohvalil z izredno bogato opremo, a tudi precej visoko ceno 92.536 evrov. Tokratni, prav tako zares dobro opremljeni BMW 530d z občutno bolj prepričljivim agregatom pa je kupcu na voljo že za 100.317 evrov, oz. z nekaj odstranjene opreme celo ceneje kot 520d. Vredno razmisleka?

Kljub vsemu je BMW 520d v limuzinski različici precej bolje zastopan avtomobil na slovenskem trgu kot 530d, še bolj pomembno dejstvo pa je, da je prav serija 5 najbolje prodajan avtomobil v segmentu in tako za seboj pušča močnega konkurenta Mercedes-Benz razreda E. A vrnimo se k Bavarcu.

Zakaj torej BMW 530d ne uspe prepričati dovolj slovenskih kupcev, ki raje posežejo po različici 520d? Zagotovega odgovora na zastavljeno vprašanje ne poznam, vem pa, da je BMW 530d avtomobil, ki očara in ne razočara, ki navduši in pričakovanj ne poruši, ki razveseli, da srce od veselja odreveni

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
195 kW
Nazivna moč v KM
265 KM
Maks. navor
620 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1770 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/35 R20
Dimenzije zadaj
275/35 R20
Poraba goriva
Mestna
6,2-5,8 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,9-4,6 l/100 km
Kombinirana
5,4.5,0 l/100 km
Emisije CO2
142-132 g/km
Posoda za gorivo
66 l
Mere
Dolžina
4936 mm
Širina
2126 mm
Višina
1466 mm
Medosna razdalja
2975 mm
Cena
Osnovna cena
69.650,00 € €
Cena testnega
100.317,00 € €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code