Tisti, ki ste ves ta čas čakali na povsem električnega križanca iz strani bavarskega giganta, lahko končno (leta 2022) posežete po novem iX, ki je bil na novo zasnovan od glave do pet. iX bo za nedoločen čas služil kot BMW-jev tehnološki paradni konj. Potreben bi bil večji, razkošnejši model s še več tehnološkimi lastnostmi, da bi iX izgubil ta laskav naslov. Kako pa se primerja s tekmeci?

Govoriti o testih je seveda še prezgodaj, saj je bil BMW iX pravkar predstavljen, vendar to še ne pomeni, da ne moremo začeti razmišljati o vseh prednostih in slabostih na ceste prihajajočega križanca; kako se spopada v primerjavi z najbližjima tekmecema – Audi E-tron in Mercedes-Benz EQC.

Začenši z njihovim izgledom, je BMW iX deležen najbolj futurističnega oblikovalskega jezika. To še ne pomeni, da je od vseh treh izgleda najbolje (ker absolutno ne), a je objektivno najbolj napreden.

Audi E-tron izmed trojice izgleda najbolj agresivno, zahvaljujoč bolj tradicionalnim razmerjem, kotnim oblikovalskim elementom in nižji liniji strehe. Z lahkoto lahko ugotovimo, da BMW pri oblikovanju iX-a ni nujno spremljal tekmece, temveč je želel spojiti elemente svojega novega oblikovalskega jezika s svojim v prihodnost usmerjenim slogom – kar pa jim po mnenji večine, spet ni uspelo. Kljub vsemu zadnji del novega električnega Bavarca ni napačen, ima čisto obliko, podobno kot Mercedesov EQC, čeprav seveda z drugo filozofijo. Na drugi strani pa je E-tron videti kot visoka kombilimuzina. Kar zadeva primerjavo velikosti, BMW še ni objavil nobenih uradnih podatkov. Razkrili pa so, da je iX po dolžini in širini primerljiv z BMW X5 in je skoraj enake višine kot BMW X6 zaradi strešne linije. To pomeni, da imamo tukaj opravka z največjim vozilom izmed vseh treh Nemcev; ne vemo pa kaj v merah točno pomeni »primerljiv z X5«.

V primerjavi notranjosti pa iX resnično izstopa. Kar zadeva BMW, je postavitev armaturne plošče popolnoma originalna. Seveda lahko nastavitev dvojnega zaslona spomni na značaj Mercedesa, vendar natančnejša opažanja razkrijejo, da je zaslon dejansko nekoliko ukrivljen. Potem je tu seveda še šesterokotni volan, kar je nekaj povsem novega, tako kot »lebdeča konzola«, ki jo sestavlja izbirnik prestave in številčnica za infotainment sistem. Kabina se zdi zelo praktično in celostno zasnovana.

Tako Mercedes kot tudi Audi imata nekoliko bolj tradicionalno notranjost. Oblikovalci EQC so se odločili za eleganten pristop, medtem ko so se odgovorni za kabino E-trona odločili za prepoznavno notranjost Audija s tremi zasloni, ki je sama po sebi še vedno moderna in izvrstna na pogled. Poleg osebnih preferenc je težko nasprotovati BMW-ju – ko gre za notranjo opremo in postavitev. Seveda je najnovejši izmed trojice, zato je povsem normalno, da ima tudi najnovejšo tehnologijo.

Številke kažejo, da ima BMW najboljši doseg, hkrati pa porabi toliko energije kot vodilni Audi E-tron S. Sistem eDrive bavarskega proizvajalca združuje dva elektromotorja in 100+ kWh baterijo z največjim izkoristkom moči pri 503-»konjih«. Rezultat tega mora biti več kot 600 kilometrov po ciklu WLTP.

Moč se giblje od 308-»konjev« (E-tron 50) do 503-»konjev« pri E-tron S. Do stotice »električar« iz Ingolstadta potrebuje 4,5 sekunde, iX pa bo (sodeč po podatkih BMW-ja) dosegel 100 km/h v manj kot 5 sekundah. Mercedes predstavlja EQC s 402-»konji« in časom do stotice 4,8 sekunde. Po ciklu WLTP bo z enim polnjenjem prevozil 417 kilometrov, do 80 odstotkov pa bo lahko napolnjen v približno 40 minutah.

Če potegnemo črto, so v pospeševanju vsi trije križanci enako (ne)impresivni. Potrebno pa je dodati, da ima iX najboljši domet in največjo baterijo, uradni testi pa bodo predstavili realno zgodbo, ko bo BMW iX prvič stopil na asfalt in bil deležen realnih razmer.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code