Vikend z novim, prenovljenim BMW 220d Gran Tourer je bil mnogo boljši, kot sem pričakoval, saj je bil tudi avtomobil mnogo boljši kot sem pričakoval. Ali za očeta (ali mater) s tremi otroki, ki rad uživa v vožnji, obstaja boljši enoprostorec?
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
8
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
7

BMW serije 2 Gran Tourer je največji bavarski enoprostorec, ki lahko ob pravilni konfiguraciji sprejme tudi do sedem potnikov, v našem primeru pa nas je zadaj čakal le ogromen prtljažnik. Gran Tourer je bil ravno tako kot Active Tourer pred kratkim prenovljen, kar pa boste na prvi pogled resnično težko opazili, saj so spremembe minimalne. Največ jih je na prednjem koncu, kjer še najprej opazimo nove luči, nekaj pa je tudi nove opreme in kombinacij oblazinjenja.

Marsikdo še sedaj ne ve, da BMW po ‘novem’ izdeluje tudi enoprostorce, ki so v osnovi gnani na prvi kolesni par (osnovo za to predstavlja MINIjeva platforma), se peljejo presenetljivo dobro, obenem pa so tudi zelo prostorni. No, jaz sem to seveda vedel, vendar vseeno nisem Gran Tourerja še nikoli peljal. Ravno zato sem ta TEST, še posebej po izjemno pozitivni izkušnji z njegovim manjšim bratom Active Tourerjem na poti v Pariz, zelo težko pričakoval. Nedavno tega sem preizkušal tudi MINI Countrymana ALL4, ki je narejen na enaki osnovi, ima ravno tako BMW 2.0 litrski dizelski agregat ter v osnovi enak štirikolesni pogon, zato mi je bilo zelo zanimivo iskati razlike in podobnosti.

Ta BMW Gran Tourer ni bil kar katerikoli Gran Tourer. Bil je namreč do zob založen z opremo, kjer bi pri videzu in vožnji najprej izpostavil M Sport paket, poganjal ga je prepričljiv 2.0 litrski dizelski štirivaljnik s 190 konjskimi močmi, ki ga s pomočjo xDrive štirikolesnega pogona in osem stopenjskega športnega steptronic avtomatskega menjalnika do stotice izstreli v vsega 7,8 sekunde, končna hitrost pa se ustavi pri 218 kilometrih na uro. To se mi zdi za tolikšen avtomobil s težo okoli 1700 kilogramov zelo impresivno, obenem pa je tudi poraba na testu znašala pičlih 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je skoraj liter manj od prej omenjenega MINI Countrymana, ki je zapovrh še skoraj 200 kilogramov lažji. Niso pa impresivne le zmogljivosti v ravni liniji, temveč se za svoj segment Gran Tourer tudi pelje odlično. M Sport podvozje poskrbi za odlično kontrolo v zavojih, obenem pa ni pretirano trdo za vsakodnevno rabo. Dober kompliment zmogljivemu pogonskemu agregatu predstavlja tudi športni avtomatski menjalnik, ki vedno ve, katera prestava je najustreznejša, prestavlja hitro in nezaznavno. Tudi na avtocesti je zahvaljujoč dobri zvočni izolaciji in osmim prestavam avtomobil presenetljivo tih, športni sedeži pa ponujajo širok nabor nastavitev in ogromno bočne opore, da vam bo udobno tudi na večurni vožnji.

”Osemstopenjski avtomatski menjalnik znamke ZF,  ki ga v svojih vozilih uporablja BMW je resnično eden boljših”

Svoje delo dobro opravlja tudi xDrive štirikolesni pogon. Za preizkus sem avtomobil ustavil na mokri travi na 18 stopinjskem klancu; speljal je brez problemov in zdrsavanja pnevmatik. Povprečnega kupca sicer ‘terenski podvigi’ z enoprostorcem verjetno niti ne zanimajo, zato pri takem avtomobilu tudi ne razmišljajo pogosto o štirikolesnem pogonu, saj bi v tem primeru posegli po SUVu. Pa vendar je to dober pokazatelj, kako se bo avtomobil odrezal na tistih nekaj snežnih dni v letu, ali pa na poti do vašega najljubšega smučišča, kamor boste z xDrive pogonom zagotovo ‘prilezli’ brez težav.

”Sedi se lahko dovolj nizko, prav vsak pa si bo lahko nastavil popoln sedalni položaj, česar za tekmece ne moremo reči”

Notranjost lahko z lahkoto povzamemo v treh besedah – ergonomija, kvaliteta in prostornost. Če začnemo z ergonomijo je ta, tako kot kvaliteta, na izjemno visokem nivoju. Predvsem mi je v primerjavi z limuzinskimi bratranci iste znamke še bolj všeč nekoliko drugačen dizajn armaturne plošče. Tudi občutek ni preveč drugačen kot pri slednjih, saj Gran Tourer na cesti ne daje občutka tolikšnega avtomobila in to je dobro. Sedi se lahko dovolj nizko, prav vsak pa si bo lahko nastavil popoln sedalni položaj, česar za tekmece ne moremo reči. Tudi izjemno prostoren je. Zadaj je dovolj prostora tako za kolena, kot tudi za glave, prtljažnik pa z dodatnima sedežema v dnu prtljažnika, uspe pogoltniti za 560 litrov prtljage. Za tolikšen avtomobil je verjetno še največji minus to, da zadaj ne ponuja treh ločenih sedežev, temveč 40:20:40 deljivo zadnjo klop, kjer se sicer sedi zelo dobro, vendar je ta nekoliko pretrda. Če vam je največja prioriteta udobje, tako ali tako že v osnovi ne boste razmišljali o M Sport opremi, za ultimativno udobje pa boste posegli po francozih, oni to obvladajo. Le na kakršnekoli užitke v vožnji pozabite, pogrešali pa boste tudi fantastičen iDrive info zabavni sistem, ki je enostavno najboljši na trgu.

V primerjavi s tekmeci nekoliko izgubi tudi pri ceni. Ta je namreč precej visoka, še posebej za tak, skoraj polno opremljeni primerek. BMW 220d s štirikolesnim pogonom xDrive, steptronic avtomatskim menjalnikom (za športnega je potrebno doplačati 161€) in LED lučmi, stane slabih 39 tisočakov, kar je za avtomobil tega nivoja še povsem sprejemljivo. Ko pa na to dodamo še vso dodatno opremo, s katero je bil opremljen naš testni model, pa se cena povzpne na kar 55.800€. K temu največ pripomore šest tisočakov vreden M Sport paket ter slabe tri tisočake vreden paket inovacij, ki med drugim vključuje tudi profesionalno navigacijo in head up display. Veliko denarja, pa vendar tudi avtomobil ponuja veliko. Hkrati je to tudi edini veliki premium enoprostorec in tako edina izbira za tiste, ki kupujete enoprostorca ter želite le najboljše. V kolikor niste tako zahtevni obstajajo tudi šibkejše in cenejše različice, obenem pa se boste tudi pri prodajalcu zagotovo dogovorili tudi za zajeten popust.

Če strnem besede je BMW 220d Gran Tourer xDrive enostavno najboljši veliki enoprostorec za vse, ki vam je pomembna tudi pot, ne le destinacija. Avtomobil se namreč za ta segment pelje izjemno dobro, motor ponuja presenetljivo raven zmogljivosti, štirikolesni pogon pa poskrbi za varnost. Se strinjam, da je cena nekoliko visoka, pa vendar se človek v tem avtomobilu zagotovo počuti dosti bolj posebno kot v kakšnem ljudskem VW Touranu ali v kateremu izmed francoskih tekmecev. S tem avtomobilom boste zaradi odličnih sedežev, tihe in praktične kabine ter množice asistenčnih sistemov, z veseljem odšli tudi na daljša potovanja, kar smo z manjšim bratom BMW serije 2 Active Tourer, ki je bil opremljen z enakim pogonskim sklopom, preizkusili tudi sami.

Če bi ga preizkusili, bi ga zagotovo hoteli imeti vsi ‘fotri’, tako dober je. Če bi res moral imeti enoprostorca, bi me bilo resnično težko prepričati v karkoli drugega.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
84x90
Nazivna moč v kW
140 kW
Nazivna moč v KM
190 KM
Maks. navor
400 Nm
Kompresijsko razmerje
16.5:1
Največja hitrost
218 km/h
Pospešek
7,8 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1690 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/45-R18
Dimenzije zadaj
225/45-R18
Poraba goriva
Mestna
5,4 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,6 l/100 km
Kombinirana
4,8 l/100 km
Emisije CO2
128 g/km
Posoda za gorivo
51 l
Mere
Dolžina
4.568 mm
Širina
1.800 mm
Višina
1.608 mm
Medosna razdalja
2.780 mm
Cena
Osnovna cena
38.900 €
Cena testnega
55.800 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code