BMW GS je že dolgo znan kot kralj brezpotij in 'go to' izbira vsakega resnega avanturista, ki bi rad z motorjem prečkal kontinent ali pa se morda celo odpravil okoli sveta. Govorimo seveda o 1200 kubičnem GS-u, ki je bil do pred kratkim eden in edini GS v ponudbi, zato ravno ni bilo potrebe po navajanju prostornine pogonskega agregata v pogovoru. No, sedaj se je to spremenilo.
Izgled
7
Ergonomija
9
Udobje
9
Vozne lastnosti
8
Zmogljivost
5
Oprema
5
Cena
8

BMW je z adicijo šibkejših različic z manjšimi prostorninami pogonskih agregatov namreč razširil svojo linijo motociklov z oznako GS. Tako smo dobili BMW G750 GS, o katerem smo že pisali, nekoliko močnejšo različico imenovano G850 GS in pa nenazadnje tudi vstopni model v ta segment, ki smo poizkusili tokrat. BMW G310 GS je tako daleč najšibkejši predstavnik bavarske linije za avanturiste in je tako namenjen tistim, ki šele stopajo na svojo motoristično-avanturistično pot, morda pa bo dovolj tudi tistim manj zahtevnim. Seveda se glede na ceno, ki je pri 5.800€ več kot deset tisočakov nižja od osnovne različice BMW G1200 GS lahko vprašamo, ali je to sploh pravi GS, ali je to bolj marketinška poteza, da bi BMW v svoje vrste zgolj z uveljavljenim imenom privabil tiste neučakane, ki komaj šele stopajo na pot motociklizma in jih do izpita ‘A’ kategorije ločijo še vsaj tri leta.

”BMW G310 GS je tako daleč najšibkejši predstavnik bavarske linije za avanturiste in je tako namenjen tistim, ki šele stopajo na svojo motoristično-avanturistično pot.”

Prvi stik z motorjem je zelo pozitiven. Motocikel je ne glede na prostornino pogonskega agregata še vedno dovolj velik, da na njem zelo udobno sedimo tudi višji vozniki, položaj za krmilom pa ni utrujajoč niti na daljših vožnjah, kar se pri motociklu s tem imenom tudi spodobi. V primerjavi z večjim bratom G750 GS je tukaj tehnoloških ‘bombončkov’ bore malo. Razen ABS sistema in potovalnega računalnika znotraj digitalnih merilnikov, ki lahko prikazuje tudi trenutno in povprečno porabo (ta je na testu znašala le 3,9 litra na 100 prevoženih kilometrov) ne ponuja. Kar ponuja v podobni meri kot njegovi večji brati, pa so odlične vozne lastnosti. Zaradi mehkega vzmetenja in izjemne vodljivosti, se počuti kot doma tudi izven utrjenih poti. Prav zabavno se je ‘igrati’ z njegovo 170 kilogramsko maso na gozdnih poteh, travnikih ali celo čemu zahtevnejšemu. To začutimo že po prvem metru makadama, kar vozniku vliva veliko mero samozavesti in konec koncev tudi vseskozi skrbi za nasmešek na obrazu.

Morda sem bil še celo bolj kot nad udobno vožnjo po brezpotjih navdušen nad njegovo lego na asfaltnih cestah. Glede na samo mehkobo vzmetenja sem pričakoval, da bo tak tudi v zavojih – mehak in neodločen. Zato sem v prvi resnejši zavoj zapeljal z dobro mero neodločnosti in mnogo zmanjšano hitrostjo. Vse zaman! G310 GS se v zavojih pelje tako lahkotno in suvereno, da sem potreboval nekaj časa, da sem to sploh dojel in prilagodil način vožnje. Motocikel enostavno nagnete v zavoj, on pa vam odgovori z veliko mero stabilnosti in samozavesti, tako da po izhodu iz zavoja že komaj čakate naslednjega. Se vam zdi vse skupaj predobro, da bi bilo res? No, morda v tem aspektu res, sedaj pa pridemo tudi do nekoliko manj svetle točke tega motocikla, to pa je njegov pogonski agregat.

‘Morda sem bil še celo bolj kot nad udobno vožnjo po brezpotjih navdušen nad njegovo lego na asfaltnih cestah.”

Da se razumemo, 25 kW oziroma 34 konjskih moči, ki jih ponuja štiritaktni enovaljnik zagotavlja dovolj zmogljivosti, glede na specifikacije pa več niti nisem pričakoval, zato mu tega zagotovo ne štejem v slabo. To je pač motor za začetnike z zakonsko omejeno močjo pogonskega agregata, ki pa še vedno zadostuje, da se lahko na avtocesti z lahkoto peljete tudi nad omejitvami. Moti pa me njegov karakter. ‘Zbudi’ se šele pri 6000 obratih na minuto, ko začne do 9500 vrtljajev na minuto prav solidno pospeševati. Pred tem je motor mrtev, oziroma ponuja zmogljivosti motocikla s 125 ‘kubičnim’ agregatom. Motocikel takega tipa po mojem mnenju ni namenjen priganjanju agregata v zadnjo tretjino motornih vrtljajev, kjer oddaja tudi (pre)veliko neprijetnih tresljajev, zato lahko z gotovostjo trdim, da mu tak pogonski agregat enostavno ne pristoji. Pričakoval sem več navora v nižjem območju vrtljajev za lahkotno križarjenje, prehitevanje ali vožnjo po brezpotjih in obenem tudi tišje delovanje ter manj vibracij, pa čeprav bi to morda pomenilo nekoliko slabše pospeševanje v višjih obratih. Če bi razvili tak agregat, bi bil to brž kot ne popoln začetniški motor, ki bi navdušil tudi marsikoga zahtevnejšega. Morda nekoga, ki mu sama hitrost in pospeški niso tako pomembni, pa bi še vedno rad nov, vodljiv in suveren motor, s katerim se bo lahko po relativno ugodni ceni odpravil na pot v neznano.

BMW G310 GS je torej odličen vstop v svet BMW Motorrad divizije, saj ponuja (skoraj) vse kar ponujajo veliki. Z vidika vodljivosti in udobja se počuti kot doma tako na brezpotjih, kot tudi na daljših cestnih križarjenjih. Pri tem bo za voznika povsem udoben, porabil bo manj kot 4 litre neosvinčenega na 100 prevoženih kilometrov in vas že v štartu stal le 5.800€, kar je za motocikel s takim imenom zelo ugodno. Preizkusite ga in presenečeni boste, tako kot sem bil jaz. Če le se boste spoprijateljili tudi z pogonskim agregatom seveda. V tem primeru pa je to nič manj kot idealen motor za tiste avanturiste po srcu, ki bodo na kaj močnejšega morali počakati še vsaj 3 leta.

Specifikacije

Motor
Tip
enovaljni štiritaktni
Delovna prostornina
313 ccm
Nazivna moč v kW
25 kW
Nazivna moč v KM
34 KM
Maks. navor
28 Nm
Kompresijsko razmerje
10,6:1
Največja hitrost
143 km/h
Masa praznega vozila
169,5 kg
Dovoljena skupna masa
345 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
110/80-R19
Dimenzije zadaj
150/70-R17
Zavore
Zavore spredaj
300 mm
Zavore zadaj
240 mm
Poraba goriva
Pri vožnji 90 km/h
3,6 l/100 km
Pri vožnji 120 km/h
4,9 l/100 km
Poraba po WMTC na 100 km
3,33 l
Posoda za gorivo
11 l
Mere
Dolžina
2075 mm
Širina z ogledali
880 mm
Višina brez ogledal
1230 mm
Višina sedeža
835 mm
Medosna razdalja
1420 mm
Cena
Osnovna cena
5.800 €
Cena testnega
5.800 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code