BMW je ustvaril enega najbolj zabavnih in dinamično zanimivih avtomobilov svojega zadnjega desetletja.
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
10
Oprema
10
Cena
8

O odličnem BMW Z4 tretje generacije smo sicer že pisali, sedaj pa je prišla na vrsto še najhitrejša, najmočnejša in seveda tudi najbolj zaželjena različica tega bavarskega roadsterja. Čeprav na papirju to ni, je Z4 M40i vseeno nekakšen moralni naslednik odličnih BMW Z3 M in Z4 M. Moči, zmogljivosti in karakterja ima zagotovo dovolj, pa čeprav ni ‘pravi’ produkt BMW M oddelka.

”tokrat prave m različice ne bo, zato je m40i največ kar bomo dobili. je to dovolj?”

Do stotice potrebuje zgolj 4,5 sekunde, poganja pa ga 3.0 litrski vrstni šestvaljnik, ki uspe s pomočjo odličnega M Sport diferenciala na zadnji kolesni par suvereno spraviti vseh 340 konjskih moči in 500 Nm navora, ki vas zagotovo ne pustijo ravnodušnih. Moči je dovolj v vseh prestavah in pri vseh hitrostih, še najboljša stvar, ki jo prispeva motor s kodno oznako B58, pa je zvok. Naj se akustični inženirji z umetnimi zvoki pri štirivaljnikih majhnih prostornin še tako trudijo, ne morejo nadomestiti večjega števila valjev in večje prostornine motorja.

Ravno zvok je tisti, ki pri roadsterju nekako definira vozniško izkušnjo, saj voznik sedi praktično na zadnji osi. To njegova ušesa pomakne izjemno blizu izpušni cevi, zato je zvok pri takem avtomobilu ob odprti strehi še toliko bolj pomemben. Druga večja prednost te generacije BMW Z4 pa so njegove vozne lastnosti, ki smo jih hvalili že v članku o šibkejši različici sDrive30i. S pomočjo Michelinovih Super Sport pnevmatik suvereno zagrize v zavoje, a se v primerjavi s šibkejšo različico vseeno čuti dodatna teža v nosu. Podkrmarjenje zato pride prej kot pri slednji, a se mu avtomobil vseeno upira dlje kot bi pričakovali, vsak poizkus podkrmarjenja pa lahko tako ali tako nevtraliziramo s plinom. Ravno dodajanje plina, ki avto hitro pošlje v prekrmarjenje, lahko na voznikov ukaz vožnjo spremeni v lahkotno in izjemno lepo kontrolirano drsenje zadkačisti užitek!

”Zna biti krotek in umirjen, obenem pa se po vozniških užitkih lahko kosa tudi s pravimi m avtomobili!”

Za razliko od predhodnikov, zna biti novi BMW Z4 M40i pravi huligan, ki lahko zgolj ob pritisku ene tipke postane povsem krotek. Zvok, ki še vedno da vedeti, da ga proizvaja vrhunsko uigran sekstet, postane nekoliko pridušen, vzmetenje pa presenetljivo udobno. Da, tretja generacija BMW Z4 zna biti tudi povsem umirjen potovalnik, ki sklepa mnogo manj kompromisov kot poprej, obenem pa zna ponuditi mnogo več. Ena izmed teh stvari je tudi prostornejša kabina ter večji prtljažni prostor, ki meri 281 litrov in se za razliko od druge generacije ne zmanjša niti, ko spustimo streho. To je zagotovo ena izmed največjih prednosti platnene strehe, ki je avtomobil vrnila k osnovam in omogoča zapiranje ter odpiranje do hitrosti 50 kilometrov na uro. Zaradi povratka platnene strehe je avtomobil tudi izgubil nekaj kilogramov, še bolj pomembno pa se je tudi njegov center težišča pomaknil bližje k tlom, kar samo še dodatno prispeva k izboljšani legi na cesti in boljšim voznim lastnostim.

Kako zaključiti? BMW Z4 M40i je avtomobil, ki ga lahko uporabljamo za križarjenje po najljubši priobalni cesti ob simfoniji šestvaljnika, hkrati pa se lahko po vozniškem užitku meri s pravimi M avtomobili. BMW že dolgo ni naredil tako zabavnega in zmogljivega avtomobila, brez da bi ta pripadal krdelu najmočnejše črke na svetu in ravno zato nam je novi BMW Z4 zelo všeč. No ja, temu primerna je tudi cena. Testni model z vso opremo stane 81 tisočakov, osnovni model v različici M40i pa vas bo olajšal za slabih 70 tisočakov, kar pa glede na zmogljivost niti ni tako slabo!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2998 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82
Nazivna moč v kW
250 kW
Nazivna moč v KM
340 KM
Maks. navor
500 Nm
Kompresijsko razmerje
11:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
4,5 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1610 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
255/40-R19
Dimenzije zadaj
275/35-R19
Poraba goriva
Mestna
9,2 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,9 l/100 km
Kombinirana
7,1 l/100 km
Emisije CO2
162 g/km
Posoda za gorivo
52 l
Mere
Dolžina
4324 mm
Širina
1864 mm
Višina
1304 mm
Medosna razdalja
2470 mm
Cena
Osnovna cena
69.300 €
Cena testnega
81.046 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code