Končno je napočil ta veseli trenutek! BMW je svetu uradno razkril svojo težko pričakovano luksuzno športno limuzino in ja...Bavarci so ponovno navdušili!

Tukaj je! Težko pričakovan naslednik odličnega BMW F10 M5. Že dolge mesece smo čakali na uradno razkritje te športne limuzine, ki bo svet pustila brez sape in konkurenco daleč za sabo. Danes se BMW F90 M5 končno predstavi! In kaj ta težko pričakovana limuzina ponuja svojim bodočim kupcem?

BMW-M5-F90 (23)

Začnimo pri fenomenalnem izgledu. Dejstvo je, da že oznaka M v imenu vozilu doda prav poseben adrenalinski pridih, seveda pa z imenom športnik pridobi še marsikaj kar resnično poudari karakter pravega Bavarca. Tudi novi M5 lepo prikazuje prave agresivne linije, ki jih lahko najdemo na sprednjem odbijaču, stranskih pragovih in zračnih odprtinah ter na zadku vozila, kjer lahko najbolj nazorno ugotovimo, da pred nami sedi M5. Sprednji odbijač se ponaša z že znanimi globokimi in velikimi zračnimi režami, ki so v zadnji generaciji še bolj izrazite. Močne linije se nadaljujejo preko boka vozila, kjer še posebej izstopajo stranski pragovi in stranska zračna reža z napisom M5. Že pri zadnjih kolesih se M5 lepo razširi in se nadaljuje v zelo atraktiven zadek, kjer se tipično za M modele “šopirijo” kar štirje izpušni zaključki. Okrog njih se razprostira zadnji odbijač z nazorno vrezanimi vboklinami in izboklinami, kar ponovno poudarja športnost te udobne, a nadvse brutalne nemške limuzine, med izpušnimi zaključki pa svojo nalogo pridno opravlja zadnji difuzor. Pri zunanjosti lahko dodamo dejstva, da M5 uporablja aerodinamična stranska ogledala, aluminijast pokrov motorja in pa streha iz z vlakni ojačane plastike.

Verjetno vas najbolj zanima kaj se skriva pod pokrovom motorja? No, pa preidimo k bistvu. BMW F90 M5 uporablja motor S63B44T4, kar je novejša različica motorja iz predhodnega modela M5 F10. Gre za 4,4-litrski osemvaljni motor s podporo dveh turbin, ki pomagata, da motor bogato diha in tako proizvede kar 600 konjskih moči in 750 Nm navora. S tako močjo se lahko kosa celo z močno konkurenco kot je Mercedes-AMG E 63 S pri katerem 4,0-litrski V8 razvije 604 konjske moči in 850 Nm navora. AMG E63 S pa je po zaslugi štirikolesnega pogona hiter tudi z mesta do stotice; potrebuje le 3,4 sekunde kar je izvrsten rezultat. Mu novi M5 uspe slediti? BMW M5 za prav takšno pospeševanje potrebuje identične 3,4 sekunde.

Končna hitrost je kot vedno omejena na 250 km/h, s paketom M Driver pa se poveča na 305 km/h.

BMW-M5-F90 (47)

Razlog za odličen rezultat je najprej lažja platforma, ki je vozilu znižala končno težo, bistveno pa k pospeševanju s takšno močjo prispeva pametni štirikolesni pogon xDrive, ki moč optimalno prenaša na asfalt kar preko vseh štirih koles. BMW M5 je torej prvi nizki BMW M avtomobil, ki uporablja štirikolesni pogon in tako spreminja dolgoletno tradicijo zadnjega pogona, a konkurenca je s štirikolesnimi sistemi že močno vodila položaj na trgu in je bila zato sprememba nujno potrebna. BMW je pri tem seveda misli tudi na ljubitelje dinamične vožnje z zadnjim pogonom in tako vpeljal povsem nov sistem, kjer lahko uporabnik izklopi!

Največja razlika med novim in predhodnim M5 je vsekakor vpeljava štirikolesnega pogona M xDrive, ki je prvič na voljo v nizkem športnem vozilu z oznako M. Ker želi vozilo doseči najboljši možni oprijem bo lahko moč na asfalt prehajala preko vse štirih pnevmatik. Na voljo bodo naslednji načini: 4WD, 4WD Sport(omogoča manjše zdrse) in 2WD (nastavitev, ki vso moč pošilja le na zadnji kolesni par). Seveda pomembno nalogo pri vse skupaj opravlja tudi aktivni M diferencial.

S štirikolesnim pogonom pa prihaja še ena novost. Za prenos mogočne konjenice na cesto je zadolžen 8-stopenjski ZF samodejni menjalnik, ki je nadomestil DCT, ki ga sicer uporabljajo vozila M. Razlog za takšno odločitev je velik navor, ki se bo prenašal na vsa štiri kolesa, DCT pa mu najverjetneje ne bi bil kos.

BMW M5 je že standardno na voljo z 19-palčnimi Orbit Grey platišči in odličnimi pnevmatikami. Pod pnevmatikami se seveda skriva visokozmogljiv zavorni sistem z modrimi, šestbatnimi zavornimi čeljustmi na sprednji osi, ter z enobatnimi na zadnji osi. Kupci lahko dodatno izberejo tudi 20-palčna platišča ter M karbonsko-keramične zavore, ki znižajo težo vozila za kar 23 kilogramov.

Novost zunanjosti je vsekakor tudi barva. Tako modra, ki je nekoliko bolj “ljudska” kot izstopajoča mat rdeča Frozen Dark Red sta odlična izbira. Rdečo barvo, notranje posebne okrasne letve, svetlikajoče dodatke in črna 20-palčna platišča so del posebne First Edition M5, ki bo na voljo v le 400 primerkih (za prve kupce), vsi našteti in drugi dodatki pa bodo vozilo podražili za 19,500€.

Notranjost je na naše veliko veselje vse prej kot le dolgočasna minimalna posodobitev starih modelov. Takoj opazimo M športni volanski obroč z izstopajočima tipkama M1 in M2, ki sta po novem nameščena ob ročicah menjalnika. Novost so tudi vizualno nadvse privlačni športni sedeži odeti v Merino usnje z zajetno bočno oporo, ekskluzivne aluminijaste okrasne letve, v oči nam pade tudi rdeča tipka za zagon motorja, rdeče obroče na drugih stikalih ter izvrstna ročica menjalnika, ki je po dolgem času povsem spremenila svoj izgled in nam se zdi vrhunska.

BMW-M5-F90 (61)

Posebej za BMW M5 so prilagojeni LCD prikazovalniki na armaturni plošči, ki dajejo bolj športen in izzivalen vtis.

Mnogi ljubitelji oddelka BMW M so se bali, da bo BMW M5 zaradi štirikolesnega pogona pridobil na teži v primerjavi s predhodnikom. BMW se lahko ponosno pohvali, da temu ni tako! Novi BMW M5 namreč tehta 1855 kilogramov, kar je občutno manj kot predhodnik. BMW M5 bo na voljo za naročila od septembra, v Nemčiji pa se bo cena pričela pri 117,900€. Prve dostave vozila bodo prihodnje leto začetek pomladi.

Kakšen se vami zdi? Je izpolnil vaša pričakovanja?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code