BMW M5 Competition je za navadne smrtnike super športna luksuzna limuzina, ki na mizo prinese že več kot dovolj moči ter prestiža. Izvedenka CS, ki jo danes spoznavamo tudi v razredu serije 5, pa dokazuje, da vedno obstaja prostor za izobljšavo! Več moči, trše podvozje ter nižji položaj sedenja celotno izkušnjo pripeljejo na nov nivo.

M5 CS nakazuje izgubo mase za okoli 70 kilogramov v primerjavi z M5 Competition.Zgodovina BMW M5 sega v osemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je bil cilj ustvariti najboljši vsestranski avtomobil ter spojiti najboljše kakovosti iz dveh svetov – vstaviti vrhunski športni motor v družinsko limuzino. Tako se je ‘rodil’ BMW M5 (E28), ki je bil v svojem času izjemno hiter, napreden ter udoben avtomobil. Z leti se je uspešnost prodaje ter izkoristka moči povečala, a cilj je ostal enak; še vedno prevladuje njegova dvostranskost – nadpovprečna zgmoljivost ter luksuz na vsakem koraku. Kaj pa, če bi se BMW odločil, da bi bilo zabavneje odpeljati družino na dirkalno pisto namesto na izlet?

To smo tudi dočakali! Čeprav je že M5 zavidljiv avtomobil in je M5 Competition še toliko boljši, smo vseeno končno dobili tudi prvi BMW M5 CS, ki predstavlja skoraj najbolj ‘nerazumljiv’, a najbolj vznemirljiv avtomobil, ki ga je BMW M razvil v zadnjih nekaj letih.

BMW M5 CS poganja sicer enak 4,4-litrski V8 z dvojnim turbopolnilnikom, kot vsako M5, le da je bil prilagojen tako, da sedaj ustvari 635 “konjskih moči”, njegov navor pa ostaja pri 750 Nm. Po navedbah BMW-ja se je čas, ki ga bo potreboval do stotice zmanjšal na usupljivih 2,9 sekund v primerjavi s 3,1 sekunde za M5 Competition. BMW M5 CS potrebuje do 200 km/h le 10,4 sekunde! Najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na ‘le’ 305 km/h.

Preostali pogonski sklop je enak kot v vsaki drugi M5; osemstopenjski samodejni ZF menjalnik in xDrive pogon na vsa štiri kolesa. Tako je povečanje moči motorja le posledica zmanjšanje mase vozila, kot pa spremembe pogonskega sklopa.

Standardni BMW M5 je precej masiven stroj, zato so mu v Garchingu morali zamnjšati maso, kar so najlažje dosegli z uporabo ogljikovih vlaken. M5 CS je izgubil okoli 70 kilogramov v primerjavi z M5 Competition. Podobno kot je M2 CS, je tudi M5 CS dobil prenovljeno streho, pokrov motorja, zadnji spojler, sprednji razdelilnik, zadnji difuzor in pokrovčka ogledal iz ogljikovih vlaken. Uporaba tega lahkega kompozita, v kombinaciji z lahkimi sedeži, in lahkimi litimi platišči, še dodatno znižujejo maso vozila. Manj je tudi zvočne izolacije in – verjetno najbolj privlačen vidik notranjosti novega M5 CS – pomanjkanja tretjega sedeža v drugi vrsti.

Ko stopimo v notranjost, takoj opazimo, da je M5 CS poseben primerek in da se razlikuje od običajnih avtomobilov. Volan je v celoti oblečen v alkantaro z zgoraj nameščeno črto. Sedeži izgledajo nadvse fantastično, še posebej pa v oči pade sredinski karbonski delilnik. Na vzglavnikih imajo tudi odtise Nürburgringa, ki vas opomnejo, iz kje izvirajo načrti za izdelavo BMW M5 CS.

Kaj pa so glavne značilnosti, ki BMW M5 CS ločijo od ostalih različic? Vzmeti so deset odstotkov trše, višina vožnje se je znižala za 5 mm, povečan je negativni pregib prednjih koles (značilnost, ki je na splošno zaželena pri vožnji na pisti), trdnejša je tudi zadnja zaščita proti prevračanju (anti-roll bar) in trši so nosilci krogličnih zglobov. Prav tako so trši tudi nosilci motorja. BMW M je prilagodil tudi dinamični nadzor blažilnikov za delo s tršimi vzmetmi in podvozjem. 20-palčna zlato-bronasta platišča – zadaj 285/35/20 in spredaj 275/35/20 – so ovita v Pirelli P Zero Corsa.

Kot vedno je vozniku na izbiro nešteto nastavitev vožnje. Le-te omogočajo prilagoditev motorja, menjalnika, krmiljenjenja, vzmetenja, sistem štirikolesnega pogona in celo nastavitve zavor. Že poznana sta dva programabilna gumba za prednastavitev po želji – “M1” in “M2” stojita na levi in desni strani izredno debelega volana, oblečenega v alcantaro. Tako lahko vozniki na te gumbe shranijo dve različici nastavitev, s čimer je prilagajanje nastavitev hitrejše ter lažje.

Stvar pa je še bolj poenostavljena z gumbom M Mode, ki preklaplja med tremi nastavitvami; “ROAD”, “SPORT” in “TRACK”. Samo s pritiskom gumba M Mode preklapljate med načinoma ROAD in SPORT, medtem ko je način TRACK dostopen z daljšim ​​pritiskom gumba.

V načinu ROAD so vse varnostne nastavitve vklopljene, xDrive je v najmirnejši nastavitvi in ​​vse možne informacije se prikazujejo na vseh možnih zaslonih. Nadaljnje prilagajanje je na voljo v nastavitvenem meniju. Način ROAD je torej v uporabi na poti do trgovine ali do najbližjega dirkališča.

Način SPORT voznikom omogoča, da izklopijo nekatere varnostne sisteme, vključijo M Dynamic Mode za nadzor oprijema, instrumentalna plošča in prednji zaslon pa se preklopita v M View. Slednje vozniku daje bolj poenostavljene merilnike, pa tudi mehanske informacije, kot so temperatura hladilne tekočine, tlak v pnevmatikah in vrednost gravitacijskega pospeška.

Za na konce pa še najslašja nastavitev TRACK. V tem načinu so izključene vse funkcije pomoči vozniku, zvočniki in zasloni iDrive so začasno onemogočeni, na zgornjem zaslonu pa so prikazane poenostavljene informacije, tako da se lahko voznik osredotoči na asfalt pred seboj.

Skoraj smo že pri koncu, pa še niti enkrat nismo omenili same zunanjosti modela, to je v zadnjem času prava redkost pri predstavitvi BMW vozil. To pa zato ker novi M5 CS izgleda kot ostale izvedenke in to je prekleto dobro. Standardna F90 M5 je lepotica med limuzinami, čeprav je nekoliko dolgočasna. M5 CS pa je primerno dodelan in izgleda nadvse agresivno. Nov pokrov motorja iz ogljikovih vlaken izgleda podlo, hkrati pa je zelo lahek. Krasi ga velika izboklina ter nekaj dodatnih zračnikov. Na okusno oblikovanih ledvičnih rešetkah, so prisotni bronasti zaključki, ki se ujemajo s platišči. Eden najlepših detajlov pa so meni osebno ubijalski rumeni akcenti v žarometih.

Na voljo so samo tri barve. Standardna barva je kovinska Brands Hatch Grey, z dvema opcijskima barvama; Frozen Brands Hatch Grey in kovinska Frozen Deep Green. Notranjost je v samo eni barvni shemi – črna z rdečimi poudarki. Če želite namesto rdečih zavornih čeljusti imeti zlate, jih lahko dobite brez dodatnih stroškov.

Prihod novega BMW M5 CS v prodajne salone je predviden za pomlad 2021, v Sloveniji pa bo kupcem na voljo od 196.850 evrov dalje. BMW M5 CS bo prav tako omejen le na eno modelno leto – 2022.

Kakšen je torej zaključek? BMW M5 CS se zdi nesmiselen, neumen ter nelogičen avtomobil. Predelava visoko zmogljive luksuzne družinske limuzine v 4-sedežnika z manj zvočne izolacije, tršo vožnjo, ter manj udobnimi sedeži se zdi popolna norost. Vseeno pa v praksi dokaže svojo smiselnost ter se prelevi Ultimate Driving Machine.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code