"Bavarski stroji" so brez dvoma zelo zabavna prevozna sredstva, ki pa lahko z izbiro pravega modela postanejo še več kot (samo) to. Redko pa se zgodi, da v vozilu zares uživaš; v vsakem trenutku, pri pospeševanju in zaviranju, v "grizenju" skozi ostre zavoje in celo točenju goriva. BMW M4 z M Performance deli zna prevzeti in popolnoma navdušiti!
Zunanjost
10
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
7
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
10
Oprema
8
Cena
7

Le bežen pogled na tega nastopača je potreben, da nas povsem prevzame. Kako le ne bi, ko pa je nekaj povsem posebnega, nekaj, česar nismo vajeni in je na naših cestah v takšni meri atraktivnosti prava redkost. A kljub dobri zastopanosti športnega kupeja M4 na slovenskih tleh zna tak posebnež nemudoma navdušiti, celo prevzeti. Mimoidoči, ki obstanejo z odprtimi usti ter s iztegnjenim kazalcem, pa postanejo vsakdanja spremljevalka lastnika takšnega vozila. Morda se vam bo zdel ta zapis nekoliko pretiran, a vse navedeno je preverjena resnica, ki sem jo spoznal v le (pre)kratkih štirih dneh druženja s to pošastjo. Pa moje mnenje? Nič drugačno od vseh omenjenih kazalcev, prepotenih čel ter ljubosumnih rosnih oči, ki so se ozirale za menoj…no, pravzaprav za tem sivim šarmantnežem, ki je za sabo pustil le agresivno zvočno kuliso in privzdignjen cestni prah. BMWBLOG - BMW TEST - BMW M4 Competition Package - M Performance - Grigio Telesto (16) Iskreno priznam, da je ta M4 z izjemno M Performance nadgradnjo avtomobil, ki sem se ga zares močno veselil in mi je le misel nanj narisala nasmeh na usta. Takšna občutja so me prevevala, preden sem avtomobil sploh videl v živo oz. slišal njegovo mogočno rohnenje, bobnenje in brbotanje. Ko sem avtomobil prvič izkusil, so bila moja pričakovanja močno presežena, kar me je pustilo tako brez besed kot tudi s polno glavo podivjanih misli. Je M4 resnično lahko tako lep avtomobil? Kako je mogoče postreči s takšno močjo? Zakaj me je M4 z M Performance izpušnim sistemom prepričal bolj kot “običajen” M4? Odgovor na zadnje vprašanje je očiten, a nekaj je v samem karakterju in prezenci, s katero ta avtomobil postreže, najbolj pa, kot rečeno, prepriča prav izpušni sistem. Brez odlašanja lahko rečem, da me je za razliko od drugih M vozil ta zares navdušil prav z bobnenjem in ropotom…naj je bil še tako turoben dan, po napadalnem rjovenju preprosto nisem uspel ostati mrkega pogleda, saj ga je zamenjal širok nasmeh čez celoten obraz.

BMW M4 smo spoznali že pred časom in sicer v barvah spremljevalnega vozila na dirkah Moto GP. Tokratni posebnež se podaja v povsem druge vode, v na prvi pogled bolj mirne, saj njegovo karoserijo krasi globoka in umirjena temno siva barva Grigio Medio, ki kljub svoji pritajenosti kar kliče po pogledih. Nič manj kričeč pa ni niti njegov velik spojler na zadku, ki je plod ekipe BMW M Performance in poskrbi za ekskluzivnost in izstopanje vozila v množici M predstavnikov. Slednjemu se pridružuje še en privlačen ter meni najljubši dodatek M Performance  glasen M Performance izpušni sistem, ki ga ne morem in ne morem prehvaliti. Zvok, ki ga uspe ustvariti, ima prav posebno karizmo, kateri se pridružujejo glasni poki in bobnenje, ko voznik popusti stopalko za plin. Tudi BMW M6 Competition Package s 600 konjskimi močmi na meni ni pustil takšnega vtisa in razlog za to tiči prav v izoliranosti potniške kabine oz. v prisotnosti zvoka med samo vožnjo. BMW M4 z M Performance izpušnim sistemom je torej tisto pravo, je kreacija, ki ustvari pravo zvočno okolje za volanom.

Agresivno pritajen izgled, velik spojler ter glasen izpušni sistem pa ni vse, s čemer se lahko pohvali bavarski atlet. Njegova moč je primerno povečana po zaslugi M Competition paketa, kateri ponudi 450 konjskih moči (19 KM več kot serijski M4) in 550 Nm navora. S tem M4 deluje še bolj poskočen in neukročen, z mesta do 100 km/h pa se izstreli v 4,0 sekunde. Skupaj z izboljšavo agregata v paketu M Competition Package pride tudi izpopolnjeno podvozje, ki navdušuje z neverjetno agilnostjo ter izvrstnim oprijemom. Seveda se v pozni večerni uri nisem mogel upreti elegantno zaviti ter vzpenjajoči se cesti. Ko se je motor ogrel na primerno temperaturo, sem na volanskem obroču pritisnil tipko M2. Le-ta je poskrbela za hitro nastavitev najtršega načina M prilagodljivega vzmetenja, otrditev volanskega obroča, največjo odzivnost stopalke za plin, prav tako pa je popolnoma izklopila elektroniko, ki bi omejevala pravi užitek na zaviti cesti.
BMWBLOG - BMW TEST - BMW M4 Competition Package - M Performance - Grigio Telesto (22)Začel sem z nekoliko bolj umirjenim tempom, hitro pa sem spoznal, česa je zmožna ta “mrcina”. Z svojimi širokimi pnevmatikami se je zagrizla v grobo asfaltno površino in mi s tem dajala še večje zaupanje v neverjeten oprijem, ki ga ni in ni zmanjkalo niti ob sunkovitih gibih z volanom. Premetaval sem ga iz ovinka v ovinek, lovil igriv zadek, po zaslugi keramičnih zavor pozno zaviral in pri vsem tem neznansko užival. Kombinacija visokih obratov, izjemnih voznih lastnosti, zabavnega karakterja, glasne zvočne kulise in fenomenalne ceste me je prevzela do te mere, da sem ob dosegu cilja povesil svoj nasmejan obraz. “Sem že na cilju?”, sem se spraševal sam pri sebi. A kratka pavza je bila še kako zaželena, saj se je po napornih, adrenalina polnih nekaj minutah nočne vožnje počitek še kako prilegel. Ohladiti sem moral svoje razgrete in potne dlani in se nadihati svežega zraka, verjamem pa, da je moral s polnimi pljuči zadihati tudi moj “sotrpin”.

V popolni temi je s prižganim motorjem ter pozicijskimi LED lučmi kalil nočni mir, meni pa s svojimi privlačnimi linijami spet pognal kri po telesu. Ko me je začelo zebsti, sem spet sedel v udobno toplo notranjost, pripravil avtomobil na novo mero adrenalinske vožnje ter se podal nazaj v dolino. In ko smo že pri notranjosti…

BMWBLOG - BMW TEST - BMW M4 Competition Package - M Performance (1)…naj omenim njene posebnosti. V osnovi že poznana tipična BMW notranjost daje občutek domačnosti in urejenosti. Točno vemo, kje se nahaja kakšno stikalo in kaj le-to sproži. Pa vendar se za takšnega posebneža navzven ne bi spodobila povsem običajna, dolgočasna notranjost. Z menoj se je očitno strinjal tudi tisti, ki je konfiguriral ta avtomobil. Osebno nisem ljubitelj rdečega usnja, a v tem avtomobilu si boljše barve oblazinjenja ne bi mogel predstavljati. Po nekem čudnem naključju se prav ta barva idealno poda k vsej agresiji, ki jo ponuja zunanjost, prav tako pa daje občutek nečesa edinstvenega. Poleg rdečega usnja izvrstno pristoji uporaba okrasnih letev z vzorcem ogljikovih vlaken in element, ki je meni najbolj padel v oči in sem ga v notranjosti najbolj občudoval. To je prisekan M Performance volanski obroč z modro oznako na vrhu ter s prijemalnim delom oblečenim v alkantaro. Občutek alkantare v dlaneh je nekaj povsem drugačnega kot občutek gladkega usnja, ob športni vožnji pa daje bolj pristen občutek športnega avtomobila.

V notranjosti sem bil hvaležen še za eno malenkost. To sta že prej omenjena gumba M1 in M2 na volanskem obroču, ki ste hitro in lahko prilagodljiva po željah uporabnika. Osebno sem pod tipko M2 shranil najbolj športen in adrenalinski način s popolnoma izklopljeno elektroniko, pod tipko M1 pa povsem umirjen vozni način z vsemi pomagali. Ko sem si torej zaželel tišine in miru (do tega ni prišlo nikoli) ali nisem želel zbuditi vseh sosedov (stalnica vsako jutro), sem uporabil način M1, ki je M4 spremenil v umirjen, relativno udoben in (skoraj) neopazen avtomobil. Pa si lastniki takšnega vozila res želijo voziti v načinu M1? Sam sem se ga iskreno povedano izogibal.

Da je BMW M4 izvrsten avtomobil, je znano že vse od uradne predstavitve, pa vendar mu je marsikdo že v samem začetku očital tisto prvinsko izkušnjo ter pravo bavarsko dušo. M4 z dodatki M Performance in nadgradnjo moči M Competition Package pa je zadetek v polno. Sploh ko je avtomobil odet v primeren odtenek, opremljen z velikim spojlerjem in tako postreže z impozantnim izgledom, ob vožnji pa poskrbi, da nihče ne ostane ravnodušen. To je tisto pravo, kar iščejo lastniki športnih vozil, nekaj, kar jim bo na obraz pririsalo otroški nasmeh in nekaj, kar bo uspelo omehčati še tako “trdo” in zahtevno srce. In takšen BMW M4 je vsekakor idealna izbira.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.979 ccm
Hod/vrtina bata v mm
84,0/89,6
Nazivna moč v kW
331 kW
Nazivna moč v KM
450 KM
Maks. navor
550 Nm
Kompresijsko razmerje
10,2
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
4,0 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.540 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
265/30 R20
Dimenzije zadaj
285/30 R20
Poraba goriva
Mestna
11,1 l/100 km
Vožnja izven mesta
6,7 l/100 km
Kombinirana
8,3 l/100 km
Emisije CO2
194 g/km
Posoda za gorivo
60 l
Mere
Dolžina
4671 mm
Širina
1870 mm
Višina
1383 mm
Medosna razdalja
2812 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Andraž Martinšek

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code