Za najcenejšo serijo 5 boste morali odšteti vsaj 53.600,00 evrov. Za ta denar dobite različico 520d z ročnim šest-stopenjskim menjalnikom in osnovno opremo. Pa je osnovna oprema dovolj, ali je za ''premium'' občutek potrebna gora doplačil? Ugotovitev vas bo morda presenetila!

BMW serije 5 spada v segment avtomobilov, ki zahtevnim voznikom ponujajo veliko. Veliko v smislu vrhunskega udobja, napredne tehnologije in zmogljivega ter učinkovitega pogonskega sklopa. Vsekakor gre za izjemno priljubljen segment avtomobilov, za njih pa se največkrat odločajo poslovneži, podjetniki in seveda tudi direktorji. Ker nas je zanimalo ali je za izkoristek vsega napredka, ki ga je BMW pokazal pri novi G30 generaciji serije 5, potrebno ogromno dodatne opreme, smo se odločili to preveriti. Prav nobenega dvoma ni o tem, da BMW G30 serije 5 ne bi bil eden izmed tehnološko najbolj naprednih vozil trenutno na trgu. Predstavlja poslovno limuzino današnjega časa, ki kupce prepričuje z izpopolnjenimi asistenčnimi sistemi, omogoča 3D prostorski prikaz, pametni ključ z zaslonom, ki omogoča upravljanje vozila na daljavo, samodejno parkiranje in aktivno aerodinamiko, ki samodejno zapira in odpira premikajoče se lopute v sprednjih ledvičkah in tako natančno nadzoruje, koliko zraka bo prišlo do motorja. Uporaba nove arhitekture imenovane CLAR, ki uporablja lažje in močnejše materiale nudi možnost zavijanja zadnjih koles, s čimer so inženirji močno izboljšali vozno dinamiko. Verjetno mi ni potrebno dodati, da kupci, ki se odločijo za najcenejšo različico imenovano 520d, teh novosti skorajda niso deležni.

Najcenejši BMW serije 5, ki po uradnem ceniku stane 53.600,00 evrov, je različica 520d. Pod pokrovom motorja ima vgrajen 2,0-litrski štirivaljni dizelski motor, ki razvije 190 konjskih moči in 400 nevtonmetrov navora. Pogonski sklop združuje tudi šest-stopenjski ročni menjalnik. Kljub temu, da si BMW serije 5 s tem motorjem ne zasluži oznake počasnega avtomobila, ne nudi zmogljivosti, ki smo jih sicer vajeni v avtomobilih znamke BMW. Do stotice kilometrov na uro pospeši v solidnih 7,7 sekunde, doseže pa 238 kilometrov na uro. Tudi učinkovit je, saj sodeč po besedah proizvajalca porabi le 4,5 do 4,7 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov (na testu  8,1 l/100 km). Ni pa to njegova vrlina, saj 3,0-litrski šest-valjni motor v različici 530d poskrbi še za nekoliko večjo učinkovitost, saj je na testu ob podobni vožnji porabil 8,2 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Testirali smo 530d v Touring različici, ki je približno 180 kilogramov težja od limuzinske.

Kaj pa kupec za 53.600,00 evrov brez popustov, kolikor v Sloveniji tudi uradno stane najcenejša nova serija 5, sploh dobi?

Kar se tiče pomembnejše opreme, ima serijsko 17-palčna aluminijasta platišča, alarmno napravo, avtomatsko zatemnitev zunanjega ogledala na voznikovi strani, napravo za pranje žarometov, dvo-področno avtomatsko klimatsko napravo, LED luči za meglo, sistem za klic v sili, usnjen športni volan in nadzor razdalje pri parkiranju spredaj ter zadaj. Tako kot (pol)digitalni merilniki je serijski tudi multimedijski sistem Business z vgrajenim 8,8-palčnim zaslonom. Najdemo tudi Drive Performance Control, ki omogoča izbiro voznega profila Eco Pro, Comfort in Sport. Za večjo praktičnost je tu še senzor za dež, ki samodejno sproži brisalce in prilagodi hitrost brisanja glede na količino padavin, senzor za luči in tempomat z omejevalnikom hitrosti. Najdemo tudi deloma električne sprednje sedeže in samodejno zaviranje. Tri stvari, ki že na prvi pogled razkrijejo, da gre za slabše opremljen model nove serije 5 so 17-palčna aluminijasta platišča konzervativnega videza, bi-ksenonski žarometi s halogenskim smernikom in pa oblazinjenje sedežev iz blaga. Bela barva, imenovana Alpine White, zunanji in notranji dekorativni elementi v Oxide Silver Dark videzu so na voljo brez doplačila. Pri tem vas opozarjamo, da je imel testiran primerek kot dodatno opremo izbran samodejni menjalnik in pa ConnectedDrive paket, ki doda Professional multimedijski sistem in pa tehnologijo za brezžično polnjenje mobilnih naprav.

Slabo leto dni nazaj smo imeli na testu prav tako BMW serije 5 različice 520d. Najbolj opazna razlika med tema dvema avtomobila je bila v končni ceni, saj je tisti stal vrtoglavih 92.536,00 evrov. Tako je, slabih 40 tisoč evrov več. Ker vas zagotovo zanima, kaj je omenjeni model nudil več naj vam odgovorim, da na prvi pogled veliko, a prav nič kaj nujno potrebnega.

  • Zunanja barva Bluestone 1.083€,
  • M Sport paket 5.548,00€,
  • Usnje Dakota Ivory White in Black 1.426,00€,
  • aktivno krmiljenje 1.381,00€,
  • električno odpiranje prtljažnega pokrova 619€,
  • ”Soft-Close” sistem zapiranja vrat 707,00€,
  • elektronsko uravnavanje blažilnikov 851€,
  • 20-palčna Individual platišča za 2.542,00€,
  • kom. in elekt. sp. sedeža 1.276,00€,
  • notranje okrasne letve Fineline Ridge,
  • steklena panoramska streha 1.381,00€,
  • rolo na zadnjih stranskih steklih 625,00€,
  • temnejša stekla za 497,00€,
  • hlajenje prednjih sedežev za 895,00€,
  • prevleka merilnikov Sensatec za 785,00€,
  • avt. klima  4-področna 464,00€,
  • keramične obrobe merilnikov za 608,00€,
  • LED svetila in asist. dolge luči 1.647,00€,
  • Paket Active Protection 387,00€,
  • Driving Assistant Plus 3.094,00€,
  • daljinski nadzor parkiranja 553,00€,
  • DAB tuner 464,00€,
  • Harman Kardon sistem 1.205,00€,
  • Business Class paket 2.419,00€,
  • ConnectedDrive paket 93,00€,
  • in Paket inovacij za 3.299,00€.

Ampak kaj od naštetega res potrebujemo?

Res je, da omenjeni BMW serije 5 izgleda popolnoma drugačno (lahko bi rekli tudi boljše/lepše), a ni take razlike, da bi lahko rekel, da smo tokrat sedeli v različnem modelu znamke. Tudi v najcenejši različici, ki se jih sicer težje proda (kot rabljeno vozilo ali Premium Selection), je brez dvoma prisoten nepogrešljiv ”premium” občutek, ki sporoča, da gre za izjemno napredno vozilo. Sam bi vsekakor raje izbral močnejši pogonski sklop kot pa bogatejšo opremo.

Dejstvo je, da imamo pri skorajda vsakem nakupu novega avtomobila na voljo ogromno možnosti dodatne opreme, ki pa lahko končno ceno vozila kar hitro podražijo. Pomembno je, da dobro premislimo, kaj točno sploh potrebujemo. Vse večkrat se izkaže, da bi lahko porabljen denar za dodatno opremo namenili kam dugam in ga s tem nekoliko bolje izkoristili. Čeprav s tako opremljeno serijo 5 ne boste v celoti izkoristili potenciala tega modela kar se tiče tehnike in udobja, boste vseeno cenili njegovo vsestranskost za relativno zmerno ceno. Kdor torej želi bogato opremljeno in s tem najbolj izpopolnjeno novo petico, mora biti vsekakor pripravljen na goro doplačil s seznama dodatne opreme. Pri tem vam svetujem, da največ doplačila namenite varnostnim sistemom.

Zahvaljujemo se pooblaščenemu prodajalcu in serviserju vozil BMW A-Cosmos, ki nam je omogočil, da smo sedli za volan tako opremljene BMW serije 5! Tako bolj in manj opremljen novi BMW serije 5 si lahko ogledate v njihovem salonu, kjer so stranke na prvem mestu.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code