Od močnejšega 2-litrskega turbo motorja do iDrive 8, večji BMW X1 (U11) združuje veliko novosti v precej privlačnem paketu.

BMW X1 še nikoli ni bil tako vznemirljiv model v ostali ponudbi modelov BMW, a zaradi križancev, ki so v modi in predstavljajo vstopno točko v družino X, je zelo pomemben izdelek. Točno to pa se kaže tudi v statistiki prodaje. BMW X1 je bil v Sloveniji v letu 2020 najbolj prodajan model bavarskega proizvajalca vozil, v Sloveniji je bilo na novo registriranih 114 modelov. Pod kodnim imenom U11 je prišla tretja generacija s spremembami na vseh področjih. Od velikosti in dizajna do pogonskih sklopov in tehnologije je sedaj BMW X1 brez strahu pripravljen tekmovati v izjemno zahtevnem segmentu.

Nov, večji ter masivnejši

V primerjavi s svojim predhodnikom, je nov BMW X1 večji v vseh dimenzijah. Prenovljeni križanec se zdaj razteza na 4500 milimetrov v dolžino, 1845 milimetrov v širino in 1642 milimetrov v višino. To pa pomeni da je 4,3 centimetrov daljši, 2,3 centimetra širši in 4,3 centimetrov višji od modela, ki ga nadomešča, medtem ko je medosna razdalja podaljšana za 23 milimetrov na 2692 milimetrov. Prostornina tovora se giblje od 540 litrov z nameščenimi zadnjimi sedeži pa do 1600 litrov, ko zložite deljivo zadnjo klop.

Povečana velikost in bistveno modernejši dizajn dajeta X1 prefinjen videz križanca v vstopnem luksuznem razredu. Ledvična maska je za današnje pojme “​​normalne velikosti” in je obkrožena z enodelnimi žarometi, namesto da bi imela deljeno postavitev le-teh kot pri X7 LCI in prihajajočem XM. Po mojem mnenju so žarometi bili znatno lepše oblikovani pri odhajajoči generaciji, ampak to sem samo jaz. Ostrejše luči spredaj in zadaj pa vseeno dajejo najmanjšemu modelu X občutek, da imamo opravka z vozilom iz višjega segmenta.

Prenovljeni model uporablja BMW-jeve najnovejše kljuke za vrata, ki se lepo zlijejo s karoserijo, da nadomestijo tradicionalno nastavitev, ki jo uporablja generacija F48, za bolj aerodinamičen stranski profil. Ko smo že pri tem, je koeficient upora znižan na 0.27, delno dosežen z vgradnjo aktivnih zračnih loput v sprednjo masko, skupaj z zračnimi zavesami in optimiziranimi pokrovi stranskih ogledal. Celo alu platišča so bila izpopolnjena, skupaj s strešnim zadnjim spojlerjem in stranskimi usmerniki zraka okoli zadnjega stekla. Podvozje je skoraj poravnano in skriva konice izpušnih plinov, medtem ko difuzor prav tako pomaga izboljšati pretok zraka.

Premium in elegantna notranjost

Kot je bilo pričakovano, notranjost v veliki meri zrcali notranjost najnovejše serije 2 Active Tourer, tako da je dizajn armaturne plošče skoraj enak. Novi X1 preklopi na iDrive 8 in tako združuje 10,25-palčni digitalni voznikov zaslon z 10,7-palčnim zaslonom na dotik v eno enoto, ki se nahaja za enodelno stekleno površino, rahlo usmerjeno proti vozniku.

Čeprav je to najcenejši BMW-jev model, ki ga lahko kupite, je X1 poln tehnologije. Ustrezni primeri vključujejo head-up zaslon, navigacijo z “virtualno” resničnostjo, digitalni ključ, prilagodljivo M vzmetenje, zvočni sistem Harman Kardon z dvanajstimi zvočniki in celo notranjo kamero. Slednja se samodejno vklopi, ko se sproži Remote Theft Recorder, lahko pa ga uporabite tudi za pošiljanje slik v pametni telefon, da vidite, ali so v avtu torbe ali druga prtljaga. Druga možnost je, da kamera v avtomobilu posname fotografije, ko ste na poti. Zanimivo ali nepotrebno?

Bencinski ter dizelski motorji, priključni hibridi in “električar”

Linija BMW X1 bo impresivno obsežna.

Začne se z modelom z žalostnim pogonom na prednja kolesa – sDrive18i, ki ga poganja 1,5-litrski trivaljni motor z močjo 136 »konjev« in 230 Nm navora. Najvišja dovoljena hitrost je omejena na 208 km/h.

Naslednji je X1 xDrive23i z večjim štirivaljnim 2-litrskim motorjem z močjo 218 »konjev« in 320 Nm navora. Kazalec na merilniku se bo ustavil pri hitrosti 233 km/h.

Na strani dizelskega motorja vam bo BMW ponudil sDrive18d, opremljen z 2-litrskim agregatom, ki proizvaja 150 »konjev« in 360 Nm. Prenehal bo pospeševati pri hitrosti 210 km/h.

Na voljo je tudi močnejši dizel s štirikolesnim pogonom, X1 xDrive23d z 211 »konji« in 400 Nm navora. Svojo zmogljivost bo omejil pri hitrosti 225 kilometrov na uro.

Vsi štirje modeli so opremljeni izključno s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, xDrive23i in xDrive23d pa imata 48-voltni blagi hibridni sistem. Naboru se bosta pridružila dva priključna hibrida, verjetno z istimi pogonskimi sklopi, ki jih uporabljata 225e xDrive in 230e xDrive Active Tourer. BMW prvič ponuja prav tako popolnoma električni iX1.

V prihodnosti bo na trg prišel tudi model M Performance s štirimi izpušnimi konicami imenovan X1 M35i in ponujal okoli 300 “konjskih moči”.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code