Prva in zaenkrat edina BMW serija 4 je prišla na trg kot nadomestek kupejevske trovratne različice serije 3. Štirica naj bi bila tako zgolj in samo kupe s privlačnimi in tipičnimi linijami, ki so značilne za to karoserijsko obliko. Nato je napočil čas za serijo 4 Gran Coupe, ki je vse obrnila na glavo ...

Pa ne v slabem smislu. No, mogoče v slabem smislu za tiste, ki jim neskončno dolgi seznami različnih modelskih in motornih različic povzročajo preglavice. Vsekakor pa ne za ljubitelje bavarskih prelestnežev, ki polni pričakovanja komaj čakajo vsak nov model. Serija 4 Gran Coupe je tako za razliko od serije 4 Coupe tudi zadaj dobila par vrat. S tem se je nekoliko spremenila njegova oblika, ki kljub dodatnemu paru vrat še vedno ohranja kupejevske linije, identično dolžino kot kupe, s tem pa eleganco, ki očara še tako zbirčne. Nekoliko se spremeni le višina, ki se zaradi bolj prostornega zadnjega dela avtomobila poveča za 12 milimetrov. K vizualnemu presežku seveda odlično pristoji tudi tehnološki presežek pod pokrovom motorja.

Tokrat se je pod oznako 425d skrival 2,0-litrski štirivaljnik s tehnologijo TwinPower Turbo, ki je zmožen razviti 224 konjskih moči in 450 Nm navora. Priznati moram, da ta motor več kot zadošča za večino vsakdanjih situacij in dovolj suverenih pospeševanj.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 425d Gran Coupe - zunanjost (20)

Presenetilo pa me je dejstvo, da je med močnejšimi motornimi predstavniki iz meni zaenkrat neznanega razloga prav motorna različica 425d brez opcije štirikolesnega pogona xDrive, kar je za nevešče voznike z izklopljeno elektroniko lahko precej nevarno, za bolj izkušene pa vir zabave in nadvse dinamične vožnje. Prav slednje skupaj z zajetno količino moči potrjuje naziv športnika iz naslova, saj se 425d tudi brez štirikolesnega pogona do stotice zažene v le 6,3 sekunde, kar za velikega štirivratnega kupeja s 1635 kilogrami teže sploh ni slabo!

Njegovo šarmantnost je moč opaziti že na daleč. Elegantne kupejevske linije se odlično skladajo s kromiranimi dodatki, ki poudarjajo obliko, velika 19-palčna platišča opozarjajo na zgoraj omenjeni dar športnika, k slednjemu pa prispeva tudi M Sport paket dodatkov in opreme. S takšnim paketom se privlačnost avtomobila bistveno poveča.

Tretja vrlina, ki jo 425d Gran Coupe obvlada, pa je definitivno tudi odlična zmožnost udobnega potovanja. Tu lahko omenim udobnost v vožnji, ki je kljub športneje naravnanemu podvozju dovolj udobna in “mirna” tudi za slovenske luknjaste ceste. Prostora je dovolj tako za sprednje kot zadnje potnike. Zadaj bosta brez večjega napora sedeli dve odrasli osebi, je pa nizko spuščajoča streha primerna le za manjše in srednje velike osebe, saj večji od 185 cm lahko z glavo sežejo celo do stropa.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 165kW (224KM)
Maks. navor: 450 Nm/1.500
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 247 km/h
Pospešek: 6,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.635 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/50 R17
Dimenzije zadaj: 225/50 R17
-Poraba goriva
Mestna: 5.7–5.2 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.3–4.2 l/100 km
Kombinirana: 4.8–4.6 l/100 km
Emisije CO2: 127–120 g/km
Posoda za gorivo: 57l
-Mere
Dolžina: 4638 mm
Širina [z ogledali]: 1825 [2017]mm
Višina: 1389 mm
Medosna razdalja: 2810

Naš testnik je impresiven potovalnik tudi po zaslugi bogate dodatne opreme, ki je olajšala delo vozniku, deležni pa so je tudi ostali potniki. Med izstopajočo opremo vsekakor spada elektronsko odpiranje prtljažnih vrat z “brco” pod zadnjim odbijačem. Marsikomu se bo zdelo, da je to le nepotreben dodatek brez prave vrednosti, a se s tem ne morem strinjati. Sam sem se le v enem tednu druženja z Gran Coupejem kar nekajkrat znašel v situaciji, ko sem imel polne roke in je le brca pod odbijač opravila delo namesto mene.

Naslednja pohvala glede dodatne opreme gre vsekakor komfortnemu sistemu dostopa, kar pomeni, da se vrata vozila ob prisotnosti ključa odklenejo samodejno oziroma ko voznik postavi roko na kljuko. To je kos dodatne opreme, kjer na bavarsko podjetje leti tudi manjša graja. Od avtomobila višjega cenovnega razreda bi vsekakor pričakoval, da je komfortni sistem dostopa na voljo že serijsko, saj je to naslednje logično dejanje po uvedbi brezstičnih ključev za zagon motorja. Skratka, zdi se mi nesmiselno, da za zagon motorja ne potrebujemo iz žepa jemati ključa, prav slednje pa moramo narediti za odklep vozila. No, to “nevšečnost” mi je testni Gran Coupe prihranil.

Ob predaji avtomobila pa me ni navdušila le njegova zunanja lepota. Pravzaprav me je še bolj očarala njegova notranjost. Na usta se mi je prikradel nasmešek, ko sem zagledal v Coral Red usnje odeto notranjost. To je danes prava redkost in v množici črne in bež monotonije občutno izstopa. Lahko si predstavljate, kako se je v takšno notranjost podala M Sport oprema; športni trokraki M volanski obroč, športni menjalnik in športni sprednji sedeži.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 425d Gran Coupe - notranjost (9)

Poleg omenjene opreme je imela štirica tudi zelo uporabno funkcijo projiciranja podatkov o vožnji na steklo pred voznikom (Head-up display – HUD), kar pet kamer, ki ponujajo le stranski (levo, desno) pogled, pogled nazaj ali pogled iz ptičje perspektive, kar je še posebej uporabno ob parkiranju v bokse. Sedeži so elektronsko nastavljivi in imajo na voznikovi strani možnost shranjevanja položaja. Omeniti velja še vedno boljši prilagodljivi dolgi snop LED žarometov, ki ostala vozila izvzame iz snopa in osvetli le najpomembnejše, ter fenomenalen zvočni sistem Harman/Kardon, ki me vedno znova osupne. Ker je ta avtomobil težko grajati, naj mu raje dodam pohvalo. Ta gre tokrat prtljažnemu prostoru, ki je kljub udobju potnikov na zadnjih sedežih presenetljivo radodaren  in ob podrti zadnji klopi ponuja neverjetnih 1300 litrov, kar je vredno pohvale.

Vožnja je seveda tipično stabilna, suvereno prepričljiva in navdušujoča. Zaradi nizke lege je nagibanja malo, vodljivost pa je tako glede na težo ter dolžino avtomobila optimalna. Motor je poskočen, navora je dovolj za hitro prehitevanje, poraba pa je kljub celemu “hlevu” konjenice relativno nizka in je na testu ob kombinirano mirno-uživaški vožnji dosegla številko 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrov.

425d Gran Coupe je tako primeren za vse, ki želijo kupejevsko lep avtomobil s funkcionalnostjo petvratne limuzine in močjo semi-športnika. Marsikdo bo pri tem poskočnem motorju pogrešal le štirikolesni pogon, ki pa ob fenomenalni in bliskovito hitri elektroniki vsaj poleti ni potreben.

Pa cena? Osnovni model 425d Gran Coupe vas bo stal 51.500 evrov, z zelo zajetnim kupčkom dodatne opreme pa se cena povzpne na vrtoglavih 74.138 evrov, kolikor je stal tudi naš testni primerek. No, ceno na stran …

BMW, čestitke za odličen kompromis med eleganco, športnostjo in uporabnostjo.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code