Kot prvi slovenski medij, smo imeli čast podrobneje spoznati trenutno najlepši avtomobil znamke BMW, za katerega pa smo ugotovili, da je mnogo več kot le bavarski maneken.
Zunanjost
10
Notranjost
10
Ergonomija
10
Udobje
8
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
10
Cena
8

BMW serije 8 gran coupe je pod to oznako na voljo prvič v zgodovini, dejansko pa je to le nekoliko večja in bolj dovršena zamenjava za stari model BMW serije 6 gran coupe. Že njegov predhodnik je bil odličen avtomobil, ki je znal združiti dobre vozne lastnosti z odličnim izgledom, ta recept pa serija 8 gran coupe z dodatno mero luksuza ponese na povsem novo raven.

”naj vas oznaka ne prevara. 8 gran coupe je le boljša in nekoliko večja različica stare serije 6 gran coupe.”

Pri BMW obljubljajo, da je v ostri konkurenci športnih štirivratnih kupejev ravno serija 8 tista, ki se ponaša z najboljšimi voznimi lastnostmi, saj ima kot edina za osnovo pravega kupeja in ne velike limuzine. Že ob prvi kombinaciji zavojev je jasno, da se BMW s to trditvijo ni šalil. Avtomobilu, ki je bil v tem letnem času že opremljen z 19 palčnimi platišči in zimskimi pnevmatikami, dinamično nimam kaj očitati. Zahvaljujoč xDrive štirikolesnemu pogonu in odličnim zimskim pnevmatikam, je oprijema na pretek, obenem pa serija 8 gran coupe sploh ne daje občutka, da ima kar dve toni mase in kar 508 centimetrov dolžine. Nagibanja zahvaljujoč precej čvrstemu vzmetenju praktično ni, nos avtomobila pa lepo zagrize v zavoj in v načinu “SPORT” ob pogumnejšem dodajanju plina tudi nakaže težnjo po odnašanju zadka.

Seveda pa bo tak avtomobil večino svojega življenja preživel na avtocesti, kjer se v primerjavi s staro serijo 6 gran coupe čuti še večji napredek. Kabina je namreč zvočno mnogo bolje zatesnjena in na nivoju, oziroma bolje rečeno odsotnost hrupa, že trka na vrata luksuzni seriji 7. Pogonski sklop v tej različici 840d poleg prej omenjenega štirikolesnega pogona sestavlja še odlični 3.0 litrski dizelski šestvaljnik, ki uspe iz sebe iztisniti 320 konjskih moči in 680 Nm navora. Ravno slednja številka pride še kako prav, saj je navor tisti, ki poleg uglajenosti motorja poskrbi za tako dobro izkušnjo ob avtocestnem križarjenju. Moči nikoli ne zmanjka, saj s pospeškom do stotice opravi v vsega 5,1 sekunde, obenem pa navkljub vsej zmogljivosti in ogromni masi porabi le med 7 in 8 litri na 100 kilometrov dizelskega goriva (možno je tudi manj). Če bi moral izpostaviti eno slabost serije 8 bi rekel, da je vzmetenje v načinu “comfort” nekoliko pretrdo, da bi avtomobil odlično združeval športno in udobno vožnjo (odvisno od načina vožnje), z 21 palčnimi letnimi platišči pa je verjetno še trši.

”uglajen 3.0 litrski šestvaljnik s 320 konjskimi močmi in 680 Nm navora skupaj z osem stopenjskim avtomatskim menjalnikom deluje odlično. Preseneti s svojo prožnostjo in majhno porabo goriva.”

Morda še največje presenečenje avtomobila je sama notranjost, ki je enostavno posebna. Takega dizajna armaturne plošče ni v nobenem drugem avtomobilu znamke BMW razen v coupe in cabrio različicah iste serije 8. Ravno tako nikjer drugje ne najdete enakih sedežev, še najbolj posebne pa so vratne obloge, kjer najdemo okrasne mrežice skoraj 7 tisočakov vrednega Bowers & Willkins audio sistema. Vse to se skupaj s kvalitetnimi materiali sešteje v posebno vozniško izkušnjo, ki voznika in vse potnike dodatno nagradi, še posebej ponoči.

Ker je serija 8 gran coupe precej daljša od stare serije 6, je več prostora tudi na zadnji klopi in v prtljažniku. Slednji meri 440 litrov, kar je z lahkoto dovolj za vse potrebe tudi ob odhodu na daljši dopust, obenem pa ponuja tudi možnost poklopa zadnjih sedežev, kar ga naredi še bolj uporabnega. Morda velja izpostaviti le dejstvo, da je avtomobil sicer registriran za 5 oseb vendar je dejansko namenjen sedenju štirih odraslih oseb, ki bodo imeli dovolj prostora, tudi če so nekoliko višje rasti.

Kako povzeti? BMW serije 8 gran coupe je trenutno najlepši BMW v prodaji, vendar bi si upal trditi, da je notranjost še bolj posebna od zunanjega izgleda. Prostora je dovolj, tehnologija deluje vrhunsko, kvaliteta izdelave pa je na najvišjem nivoju. Poleg uglajenosti na avtocesti so me najbolj presenetile vozne lastnosti, ki jih tolikšen in tako masiven avtomobil na zimskih pnevmatikah enostavno ne bi smel imeti. Pohvalim pa lahko tudi odličen pogonski sklop, ki ponuja odlično mešanico zmogljivosti in varčnosti. Kot sem že prej omenil, bi si želel le nekoliko mehkejšega vzmetenja v načinih “comfort” in “eco pro”, ostalo je popolno. Ravno zato si je tudi prislužil najvišjo skupno oceno v zgodovini naših testov. 

No ja, za to ceno je lahko tako dober, mar ne?

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
240 kW
Nazivna moč v KM
320 KM
Maks. navor
680 Nm
Kompresijsko razmerje
16.5:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,1 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.925 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/40 R19
Dimenzije zadaj
275/35 R19
Poraba goriva
Mestna
7,4 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,7 l/100 km
Kombinirana
6,3 l/100 km
Emisije CO2
159 g/km
Posoda za gorivo
68 l
Mere
Dolžina
5.082 mm
Širina
1.932 mm
Višina
1.407 mm
Medosna razdalja
3.023 mm
Cena
Osnovna cena
110.650,00 €
Cena testnega
155.108,00 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code