Zapeljali smo se z drugo generacijo BMW X1, ki prepričljivo vstopa v trg manjših mestnih SUV-ov, preseneča z novostmi, a kljub temu ohranja tradicionalni duh BMW družine.

Že vse od leta 2009, odkar je BMW predstavil svojo serijo vozil X1, me ta oznaka ni popolnoma prepričala. S podvozjem iz karavanske oblike serije 3 in mešanico luči in ostale karoserije serije 1, se mi je zdela prva serija X1 le poskus in želja po pionirstvu, da bi lahko BMW ponosno oznanil, da je kot prvi izdelal praktično, dinamično, prostorno a kljub temu ne preveliko mestno vozilo. Poleg seveda takrat popularnega širjenja voznega parka, za čim večjo raznolikost vozil. Odziv kupcev je bil meni osebno presenetljiv, saj sem v kratkem času na cestah videval vse več primerkov X1. Uradno je bilo od nastanka prodanih že več kot 730.000 enot, kar je zelo impresivno in zavidljivo za tako “neprivlačno” vozilo. Mogoče pa je bil zelo prijeten v smislu voznih lastnosti, osebno mi to ni uspelo preizkusiti, kar pa niti ne obžalujem. Vendar je bil ljudem všeč. Tako zelo všeč, da je pred letom dni na trg prispela preoblikovana in izpopolnjena druga generacija BMW X1, ki pa je za razliko od prve, absolutno čudovita.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pred časom smo na test že dobili novo generacijo X1, vendar je bila za razliko od te, ki jo boste spoznali danes, opremljena z 2-litrskim motorjem in xDrive sistemom pogona na vsa štiri kolesa. Takrat je bilo prvič občutiti pogon tudi na sprednji dve kolesi, vendar le 40% celotne moči. X1, ki sem ga vozil jaz, je opremljen s sistemom sDrive. Malo manj znana oznaka kot mogočni xDrive, je tudi sDrive mogoče opaziti pri bolj športnih modelih znamke BMW kot je Z4, na voljo pa je tudi kot dodatna oprema na velikem X5 in omenjenem X1. Prejšnja generacija X1 je imela prav tako možnost sDrive pogona na zadnji dve kolesi in je s težo 1.530 kg v snegu ali blatu povzročala kar nekaj težav. Nova generacija pa je izgubila kar 25 kilogramov in omogoča veliko boljši oprijem. sDrive enostavno pomeni, da je vozilo opremljeno s sistemom pogona na le dve kolesi, tradicionalno zadnji dve, kar je nekakšna znamenitost te znamke saj je, kot vsi vemo, pogon na zadnji dve kolesi veliko bolj uporaben za športno vožnjo in tudi veliko bolj zabaven, vendar ima svoje slabosti na bolj zahtevnem terenu. Tokrat pa sDrive kot prvič označuje pogon na le sprednji dve kolesi in omogoča dostop tudi do bolj mehkih poti, temu mestnemu družinskemu zapeljivcu.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 110KW (150KM)
Maks. navor: 330 Nm/1.750
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 9,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.505kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/50 R18
Dimenzije zadaj: 225/50 R18
-Poraba goriva
Mestna: 5.1–4.9 l/100 km
Vožnja izven mesta: 3.9–3.7 l/100 km
Kombinirana: 4.3–4.1 l/100 km
Emisije CO2: 114–109 g/km
Posoda za gorivo: 51l
-Mere
Dolžina: 4439 mm
Širina: 1821 mm
Višina: 1612 mm
Medosna razdalja: 2670 mm

Glede na to, da sDrive v tem primerku kot prvič označuje pogon na sprednji dve kolesi, pa to resnično ni slaba zamisel. Večina vsakodnevnih vozil ima sprednji pogon, zato še preden zvesti ljubitelji bavarskega pogona na zadnji dve kolesi razburjeno komentirate, da BMW s sprednjim pogonom ni pravi BMW, naj vas spomnim na eno izmed najboljših športnih kombi-limuzin vseh časov. Volkswagen Golf GTI ima pogon na sprednji dve kolesi in omogoča precizno športno-dinamično vožnjo zato ker je izdelan z veliko natančnostjo, kar pa nič manj ne velja za ekskluzivno podjetje BMW, ki je svoj pogon na sprednji dve kolesi izpopolnil do najmanjše malenkosti in zdaj kljub nežnemu 2-litrskemu dizelskemu motorju, omogoča zelo zadovoljivo pogonsko silo. Do 100 km/h potrebuje 9,2 sekunde kar se zdi veliko, vendar to niti ni tako pomembno pri družinskem avtomobilu. Bolj pomembno in impresivno se mi je zdelo pospeševanje od 60 km/h do 130 km/h pri priključevanju na avtocesto, kar se je zgodilo v le nekaj sekundah in že sem bil v tekočem avtocestnem prometu, vse do prvih del na cesti in omejitve 80 km/h. Mala prostornina motorja omogoča tudi malo porabo. Po nekaj več kot 300 prevoženih kilometrih, je potovalni računalnik pokazal povprečno porabo 4.7 l/100km (ECO PRO), kar je za 1.500 kilogramski SUV zelo impresivno. Ponavadi se v hitrih, športnih modelih BMW ob zagonu motorja pojavi navdušenje s kančkom strahu saj voznik ve, da sedi v zakompliciranem tehnološkem napredku in potrebuje izkušnje za ukrotitev pošasti ki se skriva pod pokrovom.

BMWBLOG-BMW-TEST-BMW-X1-sDrive18d-notranjost-3

Tokrat pa sprednji pogon, notranja prostornost in čudovita armaturna plošča vabijo k navdušenju, vendar strahu v novi X1 ni, kar je zelo vabljivo tudi za navadnega uporabnika. Morda se že staram, vendar je avtomatski menjalnik v takem avtomobilu obvezna oprema in je kot balzam za dušo, ki močno olajša in izboljša vozno izkušnjo. Vozilo nudi tri nastavitve vožnje: EcoPRO, Comfort in Sport. EcoPRO omogoča varčno vožnjo, Comfort udobno in Sport bolj dinamično in vse tri ob svojem času pridejo zelo prav, le ena stvar me je zmotila. Ob nastavitvi Comfort, nisem opazil kakšne večje razlike v udobju vožnje – čutiti je bilo vsak jašek in udrtino na cesti.. Seveda je BMW znan po svoji dinamični in malo trši vožnji, vendar bi Comfort nastavitev lahko bila malce bolj nežna, vsaj v ozir starejšim kupcem. Osnovni model nove X1 je 2.650€ dražji kot je bil osnovni model prejšnje generacije in ima ceno 33.900€. Z malo več opreme in udobnih nastavitev, kot smo jih imeli mi pa se cena hitro poviša na 46.734€. Za vsakdanjega kupca je to visoka cena za vozilo, ki ga bo uporabljal dnevno, vendar pa ima to vozilo moč spremeniti občutek vsakdanjega človeka in ga uspe narediti posebnega.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code