Se je MINI povsem prelevil v družinsko kombilimzino? Očitno. Največji MINI doslej predstavlja naslednika prve generacije nenavadnega Clubmana. Potnikom omogoča štiri funkcionalna vrata in nekoli nenavadna dvojna prtljažna vrata, ki se odpirajo kot omara. Odpirate jih lahko tudi z nogo z dvojnim premikom pod zadnjim odbijačem, vendar morate paziti, da se ne odločite za takšne podvige v neprimernih situacijah, kot je naprimer parkirano vozilo blizu stene ali kakšnega drugega motečega elementa.
Milo rečeno je to MINI najbolj nenavadnega izgleda, njegova distinktivnost pa naj bi omogočala več uporabnosti. Pa je res SD Clubman res bolj uporaben? Vsekakor bodo imeli dovolj prostora tudi potniki v zadnjem delu, z podrto zadnjo klopjo pa boste prejeli spoštovanja vrednih 1250 litrov.
SPECIFIKACIJE: – Motor Valji/ventili: 4/4 Delovna prostornina: 1.995 ccm Hod/vrtina bata v mm: 84,0/90,0 Nazivna moč v kW (KM): 140 KW (190 KM) Maks. navor: 400 Nm/1,750-2,500 Kompresijsko razmerje: 16,5 Največja hitrost: 225 km/h Pospešek: 7,4 od 0-100 km/h Masa praznega vozila: 1.480 kg -Kolesa Dimenzije spredaj: 225/40 R18 Dimenzije zadaj: 225/40 R18 -Poraba goriva Mestna: 5,0 -4,9 l/100 km Vožnja izven mesta: 4,1-4,0 l/100 km Kombinirana: 4,4-4,3 l/100 km Emisije CO2: 114 g/km Posoda za gorivo: 48 l -Mere Dolžina: 4253 mm Širina: 1800 mm Višina: 1441 mm Medosna razdalja: 2670 mm |
Od njegovega predhodnika je za 270 mm daljši (4,253 mm) in 30 mm višji, in s tem prej spominja na serijo 2 Active Tourer v MINI preobleki. Več prostora, razširjena platforma in posledično bolj udomačen družinski avto so dobre lastnosti – če ste jih pripravljeni prepoznati. Klasični dizajn MINI-jev zadnjih let je prepoznaven v trenutku tudi, ko se usedete v potniško kabino: privlačni retro gumbi – ki spominjajo na pilotska stikala, možnost različnih barv osvetlitve in celo silikonske podloge na odlagalnih površinah v dirkalnem vzorcu izžarevajo duh britanskega “malčka”. Ideja o zabavnem in skoraj hiperaktivnem oblikovanju se nadaljuje s samozavestno barvo sedežev z najdaljšim možnim imenom: Cross PunchPure Burgundyl Carbon Black in privlačnim – zelo unikatnim luknjičastim zvorcem. MINI logotip boste našli na kar nekaj mestih, celo na notranjem robu vetrobranskega stekla. Clubman je tudi prvi, ki je prejel centralno konzolo, ki se razteza med prednja sedeža, med slabe lastnosti lahko štejemo le preglednost, ki zaradi dvojnih prtljažnih vrat onemogoča dober pogled za vozilom. Prtljažni prostor ima lahek dostop, vendar ali ima tudi dovolj prostora? 360 litrov predstavlja približno toliko prostora kot pri BMW serije 1… če vam je to dovolj, potem težav ne boste imeli. Kvaliteta materialov in dodatnih opcij? Večinoma boste nad kvaliteto gumbov, podrobnosti armaturne plošče in usnja navdušeni, vseeno pa Head-Up zaslon s plastičnim zaslončkom ostaja na nivoju nižjega razreda, črtice za gorivo ob strani glavnega števca pa delujejo kot iz Kinder jajčka.
SD različica vas bo navdušila predvsem na področju varčevanja, saj je njegova poraba na testu znašala le okoli 7,3l/100km. Kaj pa zmogljivost? 140 KW (190 KM) moči najmočnejšega dizla skupaj s 400 Nm maksimalnega navora in 7,4 sekunde do stotice je več kot dovolj tudi za bolj zahtevne voznike, seveda pa bo teža 1480 kilogramov skupaj z mehkejšim vzmetenjem kot pri MINI Cooperju štirivaljnega nenavadneža precej ohromila predvsem med bolj dinamično vožnjo čez ovinke.
Visoka pozicija za volanom omogoča dober pregled na cesto, odzivnost volana je odlična – lastnost, ki jo sicer predpisujemo BMW-jevim modelom. Iz štirivaljnega dizelskega mlinčka boste prejeli celo nekaj zvoka, posodobljen motor pa bo omogočal manj traktorskih vibracij. Clubman se tako najbolje počuti v urbanem okolju, kamor se odlično zliva tudi s podrobnostmi zunanjega izgleda. Melting Silver barva karoserije, 18-palčna lita alu platišča Black Star Spoke v črnem sijaju in LED žarometi, vsi predstavljajo zelo specifičen izgled MINI Clubmana SD.
MINI so že po svoji naravi zelo nišni, vendar Cooper SD Clubman povzema povsem nove ekstreme. MINI morda res ni več tako majhen, prilagajanje povpraševanju ga je naredilo večjega… vseeno pa ni izgubil svojega karakterja in karakter je tisto, kar boste vzljubili.