Domov / Modeli / BMW i3 / Ali je dopustovanje z električnim Bavarcem na hrvaškem otoku Lošinj misija nemogoče?
BMWBLOG - BMW TEST - BMW i3 94Ah - BMW i3 BEV - BMW Avto Aktiv - naslovna

Ali je dopustovanje z električnim Bavarcem na hrvaškem otoku Lošinj misija nemogoče?


Se vam zdi, da trenutni električni avtomobili ne zadostujejo vsem potrebam, ker so po eni strani super za mestno vožnjo, po drugi strani pa zaradi dosega ne zmorejo daljše poti, recimo na morje? No, dovolite mi, da vam dokažem nasprotno, saj je i3 spreobrnil tudi mene!

BMW i3 je bavarski električni malček, ki pa v notranjosti še zdaleč ni tako majhen, kot se mogoče zdi na prvi pogled. Znotraj štirim odraslim ponuja veliko prostora medtem ko je prtljažnik zaradi elektromotorja in zadnjega pogona (da, prav ste prebrali, zadnjega pogona!) res med manjšimi. Skratka, če se mlad par odloči za dopust, ima le-ta zlahka dovolj prostora za vso prtljago, še vedno pa ostane vprašanje dosega. Odkar je BMW svojemu i3 namenil ‘večjo’ baterijo s kapaciteto 33 kWh, se mu je v teoriji doseg povečal na 300 kilometrov. V praksi to pomeni realnih 200 kilometrov, če se nismo pripravljeni ‘kuhati’ v poletni vročini in obenem na cesti delati zastojev. V kolikor pa imate vseeno lahko nogo in ste potrpežljivi, jih boste zagotovo lahko naredili tudi do 240, vendar to enostavno nisem jaz, zato zame osebno prej velja prejšnja številka. Torej si mislite, da besedni zvezi ‘200 kilometrov dosega’ in ‘gremo na morje’ nikakor ne gresta skupaj? Tudi sam sem do nedavnega mislil tako, a vendar mi je i3 dokazal, kako zelo sem se motil.

Potovanje s takim avtomobilom se začne, še preden se odpravite na pot, zato sem najprej preveril, kolikšno razdaljo sploh moram prevoziti do svoje končne destinacije – Nerezine na otoku Lošinj. Google Maps je pokazal, da imam do cilja 250  kilometrov, kar bi se v teoriji izšlo, vendar je potrebno upoštevati še morebitno gnečo na cesti in temperature, ki so presegale 35 stopinj, kar je pomenilo, da bo klimatska naprava delala nadure. Zato je bilo potrebno poiskati vmesno polnilnico. Poleg aplikacije za iskanje polnilnic, kot je Gremo na elektriko, priporočam predvsem spletno mesto Polni.si, kjer sem kot nalašč našel hitro polnilnico v mestu Malinska na otoku Krku, ki je povrh vsega še brezplačna. Kot nalašč sem napisal zato, ker sva šla na morje skupaj s punco. Obmorsko mesto nama je tako predstavljalo idealno lokacijo za preživljanje prostega časa med polnjenjem avtomobila, pa še 166 kilometrov je do tam, kar pomeni, da bo i3 to zmogel brez težav. Se sliši veliko dela? Pa ni, vse skupaj mi je vzelo 5 minut časa za načrtovanje poti.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW i3 94Ah - BMW i3 BEV - BMW Avto Aktiv - Travel (11)

Kmalu je prišel dan odhoda. Še vedno malo skeptičen natovorim vse stvari v črnega i3 podjetja Avto Aktiv, na poti poberem še punco, nato pa se skupaj odpraviva proti morju. Že takoj na začetku sva se odločila ustaviti na Petrolovi hitri polnilnici, saj sem imel dopoldne še nekaj opravkov, zato baterija ni bila povsem polna. Petrolove hitre polnilnice lahko baterijo i3 povsem napolnijo v manj kot eni uri (na 80 odstotkov v manj kot 30 minutah), zato je bil 10 minutni postanek za tistih nekaj odstotkov res hiter, pa še ta čas sva dobro izkoristila. Z 98,5 odstotka napolnjeno baterijo se samozavestno podava na pot. Preklopim v srednji način ECO PRO in si zadam, da se bom vozil kot s svojim avtomobilom, saj bom le tako videl, kako daleč v resnici ‘doseže elektrika’.  Avtomobil me je presenetil že po prvih kilometrih in kar ni nehal presenečati. Vedno znova me je osupnilo dejstvo, s kakšno lahkoto s pomočjo vseh 170 električnih ‘konjev’ prehitevaš ostale avtomobile in kako se med vožnjo čuti, da vozim avtomobil bavarskega porekla. Obenem pa sem bil po drugi strani presenečen ob prihodu na mejo s Hrvaško, ko je potovalni računalnik navkljub dinamični vožnji in vseskozi vklopljeni klimatski napravi po 62 kilometrih še vedno kazal 73,5 odstotka napolnjenosti baterije in 178 kilometrov dosega.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW i3 94Ah - BMW i3 BEV - BMW Avto Aktiv - Travel (19)

Na srečo na meji ni bilo velike gneče, zato sva po 15 minutah že ‘topila’ kilometre proti Malinski. Ni minilo dolgo, ko sva zagledala Krški most, po katerem se je v tako lepem vremenu enostavno užitek peljati, temu pa je kmalu sledila Malinska. S pomočjo aplikacije sva našla brezplačno 22 kW polnilnico, ki sva jo aktivirala s pomočjo sporočila SMS, na zastavljen cilj pa sva prišla z natanko četrtino preostale baterije. To bi glede na to, da je bilo do Nerezin le še dobrih 70 kilometrov, skoraj zadostovalo, vendar sva se vseeno odločila slabo uro uživati ob kavi in sprehodu ob morju, medtem, ko se je i3 napolnil na 53, 5 odstotka. Ob pogledu na uro sva ugotovila, da morava pohiteti, če želiva ujeti trajekt, zato sva se podvizala in v pristanišče Valbiska prišla točno 10 minut pred odhodom. Seveda sva požela veliko začudenih pogledov. Tudi pristaniško osebje je bilo zelo začudeno, vendar na pozitiven način, saj so začudenje podkrepili s šalami na račun brezslišnosti. Vse skupaj verjento pomeni, da še niso videli nikogar, ki bi šel z električnim i3 na morski oddih.

Po pristanku in izkrcanju v pristanišču Merag sva imela le še slabo uro do Nerezin, pot pa je vodila po izjemno lepih, odprtih cestah otoka Cresa. Avtomobil se je obnašal izjemno dobro, predvsem na račun polnjenja v Malinski pa sem lahko samozavestno prehiteval počasne avtodome in tudi, malo za dušo, kakšen ovinek speljal bolj dinamično. Ura je bila že skoraj osem zvečer, ko sva končno prispela do recepcije kampa. Uspelo nama je! Z i3 sva prišla v Nerezine in to brez kakršnihkoli problemov. Nisva izgubljala časa, zato sva se šla prijavit in nastanit v apartma.

Sledili so trije dnevi uživanja na plaži ter nekaj kratkih izletov, kjer sva spoznavala oba otoka, Cres in Lošinj, ter sam avtomobil. Od vseh bi še najbolj priporočal izlet v Lubenice, ki je majhna stara vasica na vrhu pečine, od koder se razprostira čudovit razgled, še posebej v času sončnega zahoda. Za vse tri dni dogodivščin je zadostovalo eno polnjenje baterije, ki sem jo s pomočjo priloženega adapterskega kabla enostavno čez noč napolnil na navadni vtičnici v apartmaju.

Avtomobil mi je postajal čedalje bolj všeč, še najbolj sem bil presenečen nad tem, kako hitro sem se ga navadil, ter nad začudenostjo in interesom vseh mimoidočih. Ni bilo kraja, kjer me ne bi ogovorila vsaj ena oseba in izrazila zanimanje za avtomobil ter postavila kup vprašanj.

Na koncu vsakega pogovora je seveda sledilo vprašanje o ceni, kjer sem razložil, da lahko v posebni akciji zelo dobro opremljenega i3 sedaj dobite že za slabih 30 tisočakov, kar je za tak avtomobil izjemno dobra cena, še posebej zato, ker bi za takega pred akcijo verjetno odšteli preko 40 tisočakov.

Vsem, vključno z mano, je bilo všeč, da avtomobil navkljub ekološki zasnovi, uporabi recikliranih materialov in lahki konstrukciji ne daje občutek nekega polizdelka, temveč pravega BMW.

Verjetno ne potrebujem posebej poudarjati, kako hitro so minili trije dnevi dopusta. Že je prišel čas za vrnitev proti domu, vendar tokrat ne mojemu, temveč avtomobilovemu, saj sem ga moral še isti dan vrniti v BMW i salon v Kristalni palači, zato sem se odločil to storiti spotoma. Navigacija je kazala natanko 214 kilometrov, kar bi z lahkoto zmogel z enim polnjenjem, vendar sva zaradi brezskrbne vožnje in dejstva, da tam še nisva bila, sklenila, da se bova ustavila še v Opatiji, kjer bova malo napolnila najine in i3-jeve baterije. Ravno tu pride do izraza spletno mesto polni.si, saj v aplikaciji Gremo na elektriko polnilnice v Opatiji sploh ni na zemljevidu.

Na pot sva se podala takoj zjutraj in že ob 7:30 ujela trajekt proti celinski Istri. Vožnja po vzhodni obali Istre proti Opatiji je enostavno čarobna. Zaradi prenekaterih vil, plaž in palm sva se počutila kot da bi se peljala po francoski rivieri. Kmalu sva videla znak za marino Opatija, kjer sva med kratkim postankom ‘dopolnila baterijo’ na 73,5 odstotka, kar je z lahkoto zadostovalo za preostalo pot.

Pot preko meje je potekala brez težav, potem pa se je na zaviti cesti preko Ilirske Bistrice do Postojne, z malo možnosti za prehitevanje, i3 spet izkazal. Z bliskovitim sunkom navora ni bilo težko prehiteti niti vlačilca, s takim tempom pa sva bila na avtocesti in nato v Ljubljani, kot bi mignil. Sledilo je slovo od avtomobila, ki mi je v zadnjih 5 dneh resnično zlezel pod kožo in popolnoma spremenil moj pogled na električne avtomobile.

Ta izlet ni bil namenjen temu, da dokažem, da je z električnim i3 možno v najboljših pogojih iti tudi na morje. Moj namen je bil ugotoviti, ali je možno priti na morje brezkompromisno, saj nas ima večina električne avte za nekakšen kompromis češ, če hočeš narediti veliko kilometrov, se moraš peljati počasi in varčevati na vsakem kilometru. No, ugotovil sem, da to enostavno ni res, saj sem prišel na Lošinj in nazaj povsem brez problemov in z enakim stilom vožnje, kot če bi na pot odšel s svojim dizelskim 320d, obenem pa sem na poti dejansko užival v avtomobilu in spoznavanju le-tega. Prav vsak dan sem se naučil nečesa novega in vedno znova je presenetil mene in vse, ki so ga hoteli spoznati. Da, morala sva se dvakrat ustaviti, vendar bi bil po 2 urah in pol vožnje postanek v vsakem primeru potreben, pa tudi tista slaba urica, ki sva jo potrebovala za brezskrbno nadaljevanje poti, je ob sprehajanju po plaži in pitju kave na obali v dvoje minila, kot bi mignil. Poleg vsega sem po kratki analizi stroškov ugotovil tudi to, da sem v primerjavi z običajnim (lastnim) avtomobilom na tem dopustu prihranil okoli 50 evrov, saj so električne polnilnice na Hrvaškem brezplačne, elektrika v kampu pa je ne glede na porabo vključena v ceno apartmaja, zatorej so tudi tukaj stroški praktično nični. V primeru, da si lastite avtomobil z bencinskim agregatom, ki porabi okoli osem litrov, pa je ta razlika v stroških še za skoraj 50 odstotkov večja.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW i3 94Ah - BMW i3 BEV - BMW Avto Aktiv - Travel (35)

Ne glede na to, da v realnosti polnjenje pri nas ni zastonj, kot je to bilo v mojem primeru, mu vseeno v prid govorijo tudi številke o stroških polnjenja v primerjavi z avtomobilom na notranje izgorevanje. V primeru, da bi BMW i3 polnili le na domači vtičnici, bi vas eno polnjenje baterije stalo le okoli 1,5 evra (33 kwh/(0,05 €/kwh)), z brezplačnim, osnovnim paketom pa lahko na 22 kW petrolovih polnilnicah polnite celo povsem brezplačno. V kolikor se vam večkrat mudi, boste za hitro polnjenje baterije na 80 % z 50 kW polnilnico odšteli približno 6 evrov. Torej lahko ob 1000 prevoženih kilometrih na mesec prihranite okoli 40 evrov, če polnite le na hitri polnilnici, 60 evrov, če polnite le doma in še več, če se pogosteje poslužujete 22 ali 11 kilovatnih polnilnic. Vse izračunano drži v primeru porabe primerljivega avtomobila, ki znaša 6 litrov na 100 kilometrov dizelskega goriva in v primeru, da eno polnjenje BMW i3 zadostuje za 200 km. V primeru višje porabe ali več prevoženih kilometrov so številke o prihrankih še večje.

Skratka: Bravo i3, mene si prepričal!

BMWBLOG - BMW TEST - BMW i3 94Ah - BMW i3 BEV - BMW Avto Aktiv (15)

Fotograf: Jan Gregorin, Luka Janežič
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************


  1. Bankobrat says:

    A to potem morn dat 40 jurjev, da pršparam 40 EUR na mesnc? A ste butasti al ka?

    • MatejV says:

      @Bankobrat – s takim komentarjem si le dokazal svojo stopnjo inteligence in pasivnosti pri razumevanju elektricnih avtomobil

    • Teo says:

      Narobe računaš. Ne poznam koga, da kupuje avte na gotovino. Tak BMW dobiš preko EKO sklada za 250€ mesečno BREZ POLOGA! Odpadejo še cestna taksa, servisi in stroški parkiranja. Osebno (ker prevozim velik kilometrov) prihranim vsak posamezni mesec več kot 300€ ker vozim električni avto in ne Cliota dizla za 1000€. Avto me stane NIČ. Namesto na Petrol DEL stroškov dam za kredit.

BMW BMW novice BMW Slovenija BMW novosti BMW test BMW avtonasveti BMWSLO BMW video BMW modeli BMW FEST 

Všečkaj nas!

Spremljaj BMWBLOG Slovenija na Facebooku!

×