Domov / Modeli / Serija 5 / TEST: BMW 530e – je hibridna tehnologija že primerna za poslovneža?
BMWBLOG-BMW-TEST-BMW-A-Cosmos-BMW-530e-iPerformance- naslovna

TEST: BMW 530e – je hibridna tehnologija že primerna za poslovneža?


Hibridne avtomobile še vedno večinoma povezujemo s Toyoto Prius ali kakšnim drugim mestnim avtomobilom, ki pri pravih bencinskih navdušencih ni ravno najbolj priljubljen. Ker pa je tehnologija v zadnjih letih močno napredovala, se avtomatsko poraja vprašanje, do kakšne mere in ali je že prišla tako visoko, da je smiselna tudi v poslovni limuzini?

Na splošno že skoraj podzavestno na to tehnologijo gledamo kot na nekaj, kar je rezervirano za tiste, ki hočejo “šparati” pri svojih mestnih malčkih, ko se vsak dan odpravijo v le nekaj kilometrov oddaljeno službo. No, če stopimo na realna tla, je ta tehnologija zadnja leta čedalje bolj prisotna tudi v večjih poslovnih avtomobilih, zato se samo po sebi poraja vprašanje, ali je tehnologija že napredovala do te mere, da ima tak pogon smisel tudi v večji limuzini srednjega poslovnega razreda? Ali je za slovenske poslovneže, ki vseeno gledajo na porabo, še vedno boljša izbira dizel?

V iskanju odgovora na to vprašanje sem si vzel teden dni časa s popolnim avtomobilom za spoznavanje sveta poslovnih limuzin srednjega razreda in hibridnega pogonskega sklopa hkrati – BMW 530e iPerformance trgovca BMW A-Cosmos. “Petica” s tako oznako sicer v osnovni različici stane slabih 60 tisočakov, v našem primeru pa je bila cena testnega vozila 84 tisočakov, saj je bil seznam dodatne opreme precej dolg. Ta je med drugim vključeval tudi gretje in hlajenje električnih sedežev, radarski tempomat z naprednim asistentom za pomoč pri vožnji, zvočniški sistem Harman Kardon in napredni parkirni asistent s 360 stopinjskim pregledom okolice. Piko na i je dodal še M Sport Paket, ki je z 19 palčnimi platišči in M Aerodynamics paketom poskrbel, da ta agresivna in hkrati elegantna limuzina ne izgleda nič kaj “hibridno”.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW 530e - iPerformance (17)

Tudi sam nisem imel previsokih pričakovanj. Samo 2.0 litrski bencinski motor in dodatni elektromotor, ki skupno moč poveča na dobrih 250 konjskih moči, ter slabi dve toni skupaj z voznikom se mi ni slišalo kot prepričljiva kombinacija. V moji glavi je odzvanjala misel: kaj pa, ko povsem izpraznim baterijo? Ali mi ostane tistih borih 184 konjskih moči, kolikor jih proizvaja le bencinski motor? To zagotovo ne bo šlo nikamor, pa še poraba bo mnogo večja kot v ekvivalentnem 530d. Na mojo srečo sem se motil in to zelo: 530e je v naslednjih dneh razblinil vse dvome!

Tehnologija je v tem času namreč napredovala do te mere, da preklapljanja med bencinskim in elektromotorjem enostavno ne čutiš, saj oba motorja delata v popolni simbiozi. Tudi sam elektromotor vedno nekje najde še nekaj “elektrike”, da priskoči v pomoč bencinskemu, tudi ko je raven napolnjenosti baterij nična. Rezultat tega sodelovanja je presenetljivo poskočen avtomobil in poraba, ki osmeši celo mestne malčke! Obenem je sam pogonski sklop tudi zelo tih, saj nam bencinski motor da vedeti, da je pod pokrovom motorja le ob res močnem pospeševanju in s tem lepo pristoji novemu BMW serije 5, ki je tudi na splošno zelo udoben in tih luksuzni avtomobil, ki pa se občasno ne ustraši niti zavojev.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW 530e - iPerformance (13)

Če mislite, da govorim o majhni porabi kot deklarirani, ki znaša borih 1,9-2,1 litra neosvinčenega na 100 prevoženih kilometrov, se motite, saj sem se odločil priti zadevi do dna in ugotoviti, kolikšna je realna poraba takega avtomobila. Ravno poraba je namreč ponavadi glavni razlog za nakup hibrida v bitki s šestvaljnim dizlom, zato si zasluži posebno pozornost. Prvo presenečenje me je doletelo že takoj prvi dan, saj sem avtomobil podjetja A-Cosmos v Ljubljani prevzel s prazno baterijo, nato pa me je do doma čakalo še skoraj 100 kilometrov avtoceste, ki je ponavadi največji sovražnik hibridov in njihove porabe. Enostavno sem resetiral porabo, vklopil radarski tempomat na 130 kilometrov na uro in avtomobilu prepustil, da s pomočjo naprednega asistenta za pomoč pri vožnji pelje skoraj popolnoma sam. Ob prihodu domov pogledam na potovalni računalnik, ki kaže povprečno porabo 6,4 litra na 100 kilometrov. Vau, si mislim, mogoče pa je res nekaj na teh hibridih. S to tehnologijo sem se namreč šele dobro začel spoznavati, sčasoma pa sem jo začenjal čedalje bolj razumeti in spoštovati.

Naslednji dan sem takoj preizkusil tudi realni električni domet, ki je pri 35 stopinjah z vklopljeno klimatsko napravo in hlajenjem sedežev znašal 31 kilometrov; tudi v idealnih pogojih pa ne računajte na kaj več kot 35 kilometrov. Sledilo je nekaj dni mešane vožnje, saj sem avtomobil uporabljal tako za prevoz v službo kot tudi za osebne opravke in  za nekaj vožnje “za dušo”, vsak večer pa sem ga seveda priklopil na navadno vtičnico, da me je zjutraj pričakala polna baterija. Po šestih dneh, šestih baterijah in slabih 600 prevoženih kilometrih je skupna poraba celo padla in to na borih 6,1 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar se mi zdi za tak avtomobil res impresivno, predvsem ob upoštevanju dejstva, da je bilo od teh 600 kilometrov več kot polovica narejenih na avtocesti.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW 530e - iPerformance - interior (27)

Ker mi še vedno ni bilo dovolj, sem sklenil zopet resetirati porabo in narediti točno 100 kilometrov dolg testni krog, ki bo vključeval 35 kilometrov avtoceste, 15 kilometrov mestne vožnje in 50 kilometrov podeželja. Vozil sem po omejitvah s prižgano klimatsko napravo, stal na kar nekaj semaforjih in tudi prehitel kak traktor, pa vendar me je na koncu testnega kroga še vedno presenetil pogled na potovalni računalnik, ki je kazal, da sem porabil le 4,1 litra neosvinčenega.

- Testni krog 100km (35km avtoceste, 15km mestne vožnje, 50km podeželja)

- Skupna poraba bencinskega motorja v sodelovanju z električnim na testnem krogu:

4.1l/100km

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW 530e - iPerformance - Poraba

To sem dosegel celo v načinu Normal, saj sem ugotovil, da način EcoPro prehitro izprazne baterijo in je vožnja na dolgi rok dejansko manj učinkovita. EcoPro način priporočam le ob prazni bateriji pri vožnji na avtocesti. Nekaj časa sem rabil, da sem dojel rezultat testnega kroga, saj take porabe nisem videl niti na Cliu 1.5 dci, kaj šele na 250 “konjski”, skoraj dvotonski poslovni limuzini. Kar naenkrat se mi je avtomobil zdel smiselna izbira za slovenskega poslovneža, ki v primeru, da je iz okolice Ljubljane, redko naredi več kot 100 kilometrov na dan, pa tudi, če jih, poraba še vedno ne bo dosegla tiste pri modelu 530d. Velik faktor pri nakupu je tudi cena, ki pa je z upoštevano subvencijo s strani države skoraj 10 tisočakov nižja od ekvivalentno opremljenega šestvaljnega dizla, kar predstavlja ogromno razliko.

Ker sam, vsaj zaenkrat, še nisem poslovnež, moj odgovor na naslovno vprašanje ravno nima neke teže, zato sem sklenil avtomobil predstaviti nekomu, ki spada v ta opis. Torej direktorju podjetja, za katerega bi bil avto, kot je BMW serije 5, popolnoma relavanten in mu nato postaviti nekaj kratkih vprašanj o avtomobilu, pogonskemu sklopu in smiselnosti nakupa.



V sodelovanje je prijazno privolil gospod Marjan Gornik, direktor podjetja MGM Transport, ki nam je po preizkusu našega testnika odgovoril na nekaj vprašanj …

BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW 530e - iPerformance - marjan Gornik

Kakšno je vaše mnenje o sami integraciji hibridne tehnologije v tem avtomobilu?

Neverjetno! Resnično si nisem mislil, da lahko doseže tako majhno porabo in tako nezaznavno preklaplja med bencinskim in električnim motorjem. Tudi v načinu ‘Max Electric drive’, ki omogoča vožnjo le na električno energijo, gre avtomobil povsem dovolj za mestno in primestno vožnjo. Obenem pa ob potrebi po maksimalnem pospeševanju za skoraj dve toni težak avtomobil in le dvolitrski motor res dobro pospešuje in lepo “vleče” tudi pri avtocestnih hitrostih.

Se vam zdi tak avtomobil in pogon relavanten za povprečnega slovenskega poslovneža?

Seveda, zagotovo. Glede na to, da jih večina ne naredi več kot 100 kilometrov na dan in se sami veliko gibljejo po mestnih središčih, kjer prednost hibridnega pogona pride še bolj do izraza in avtomobilu omogoča najmanjšo porabo izmed vseh “petic”. Obenem pa je 530e še tišji in cenejši od ekvivalentnega dizla, ki je ponavadi primarni izbor večine kupcev, kar je sploh pozitivno.

Bi ga sami kupili namesto 530d in tako privarčevali 10 tisočakov?

Če bi kupoval tak avtomobil, kot je BMW serije 5, potem nedvomno. Tehnologija je že tako napredovala, da omogoča povsem brezkompromisno sodelovanje med voznikom in avtomobilom. Res sem bil pozitivno presenečen nad porabo, zmogljivostjo in udobjem tega avtomobila, ki dobro skriva veliko težo, saj se tudi v zavojih za tako težak avtomobil pelje odlično. Edina pomanjkljivost je majhen (plitek) prtljažni prostor, ki bi lahko koga z družino odvrnil od nakupa, drugače pa je avtomobil kot celota odličen. Torej zagotovo raje 530e kot 530d in privarčujem tistih 10 tisočakov že na začetku, kasneje pa še več v obliki cenejše registracije in manjše porabe.



BMWBLOG - BMW TEST - BMW A-Cosmos - BMW 530e - iPerformance (7)

Pod črto:  BMW 530e podjetja A-Cosmos in njegov pogonski sklop sta na meni pustila močno pozitiven vtis in mi, kot zagretemu avtomobilskemu navdušencu, dala misliti, da mogoče prihod “hibridne dobe” res ni tako slab. Odličen, hibridni, poslovni avtomobil s tako zmogljivostjo in tako skromno porabo za ceno BMW 520xd? Ja, prosim!

Fotograf: Jan Gregorin
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************


BMW BMW novice BMW Slovenija BMW novosti BMW test BMW avtonasveti BMWSLO BMW video BMW modeli BMW FEST 

Všečkaj nas!

Spremljaj BMWBLOG Slovenija na Facebooku!

×