Ob prihajajočih emisijskih regulacijah, ki proizvajalcem otežujejo doseganje zastavljenih ciljev, je vse več znamk začelo opuščati možnosti izbire dizelskega pogona iz svojih linij modelov.

BMW na primer v Združenem kraljestvu ne prodaja več dizelskih kupejev in kabrioletov serije 2. Tako so dvovratni premium kompaktni modeli na voljo samo z bencinskimi motorji, pri čemer se ponudba začenja z 218i, ki ga poganja 1,5-litrski trivaljnik ter končuje z M240i, ki ima vgrajen 3-litrski šestvaljnik.

Serija 2 pa ni edino prizadeto vozilo v BMW-jevi paleti, saj so različice športnih terencev X5, X6 in X7 s pogonom M50d prav tako odpovedane v Evropi. Propad impresivnega 3-litrskega motorja s štirimi turbopolnilniki, ki razvije 400 “konjskih moči” (294 kW) in 760 Nm navora, so naznanili pred nekaj meseci z izdajo modelov Final Edition.

Prav tako prihodnost ne izgleda rožnata za 4,4-litrski twin-turbo V8. Motor predstavlja skoraj nerešljivo uganko, saj poganja večino BMW-jevih velikih zmogljivih avtomobilov in športnih terencev. V-konfiguracija zahteva posebno industrijsko inženirsko mrežo za izdelavo motornega bloka, ki se ne prekriva z 2-litrskimi štirivaljnimi ali 3-litrskimi vrstnimi šestvaljnimi motorji. Ne pričakuje se, da bodo V8 motorji v BMW-jih še dolgo z nami, saj bodo preprosto postali preveč zapleteni ter predragi za proizvodnjo.

Še en legendarni BMW-jev motor, ki verjetno ne bo več živel po letu 2021 pa je znameniti V12. Prodajne številke tega bencinskega motorja so prenizke, saj je vgrajen le v vozilih serije 7 in Rolls-Royce. BMW je načrtoval ukinitev V12 do leta 2023, vendar bi lahko hitro spreminjajoča se proizvodna dinamika pospešila njegov propad.

Ali bo prihodnost, v katere beemveje poganjajo le štiri- in šestvaljniki, predstavljala težavo zvestim privržencem znamke? Če pogledamo nazaj ter preučimo zgodovino BMW-ja, vidimo, da je večino največjih avtomobilov poganjal štiri- ali šestvaljni motor. Avtomobili, kot so E30, E36 in E46 M3. Ali pa E28 in E34 M5. Zgodovina dokazuje, da se BMW z obrezovanjem arsenala motorjev morda le vrača k svojim koreninam poenostavljene inženirske odličnosti. Vseeno pa je to najverjetneje le pretveza ter zanikanje realnosti, ki ukazuje znižanje ter regulacijo emisij.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code