Čeprav smo v pozni jeseni, BMW najavlja novo pomlad - X5 je prvi predstavnik nove generacije modelov X, ki mu bodo oblikovno in tehnološko sčasoma sledili ostali modeli, poleg tega pa je po dolgih letih čakanja končno obujena tudi ikonska serija 8.

Hladno novembrsko jutro v Ljubljani je naenkrat zaživelo v barvah, ko so se po uvodnem nagovoru zbranim novinarjem začeli prižigati motorji. Prisedem v Sapphire Black X5 xDrive 30d z vernasca usnjem v cognac barvi in si vzamem nekaj trenutkov, da se potopim v podrobnosti. Pretipam armaturo, sredinsko konzolo in gumbe, da občutim kvaliteto materialov. Ta pri X5 ni bila vprašljiva, kljub temu pa imam občutek, da so se pri BMW-ju za to generacijo posvetili tudi nekaterim detajlom, ki so ponavadi ostali prezrti. Zlasti mislim na odlagališče v sredinski konzoli z držalom za pijačo, ki ga lahko s pritiskom na čeden gumb grejemo ali hladimo, pa na gumb za glasnost zvočnega sistema, ki je videti kovinski in ne plastičen, pa pokrov 12V vtičnice, in še bi lahko našteval. Notranjost je torej z novim modelom še izboljšana, čutiti pa je tudi nekaj vpliva drugih znamk. Oblika inštrumentne plošče in nekateri drugi elementi armature se mi zdijo znani iz Audija, stikalo za prižig in izklop motorja ter prestavna ročica spominjata na prestižnejše Volvo avtomobile, a najpomembnejša je ergonomija, ki na srečo ostaja tradicionalna BMW-jeva.

Že pred tem sem se sprehodil med parkiranimi X5 in si ogledoval zunanjost novega modela. Ta bo vedno stvar subjektivne presoje posameznika, je pa dejstvo, da v oblikovnem pogledu postavlja mejnik in oznanja prihod nove generacije. Morda bom mnenje sčasoma spremenil, a zaenkrat me novi X5 ne prepriča. Podobno je bilo sicer s serijo 5 (E60), ki je pomenila čisto novo pot BMW-jevih modelov in je sprva naletela na kritike, nato pa postala en najbolje prodajanih avtomobilov. Predvsem ne morem mimo zadnjih luči, ki me preveč spominjajo na Renault kadjarja, ter neproporcionalno velikih ledvičk. Te so res velike, na oko bi rekel, da površinsko niso dosti manjše od vrat legendarne BMW isette.* Med vožnjo v koloni za preostalimi X5 opazim, da je silhueta od zadaj podobna Volvu XC90, kjer se od strehe navzdol sprva počasi, nato pa v liniji z lučmi precej opazneje razširi.

Hitro po odhodu izpred sedeža BMW Group Slovenija se začnejo debate o prvih vtisih, voznih lastnostih. Novi X5 je na prvi vtis čvrst, skladno z nemško tradicijo tudi nekoliko trši od primerljivih vozil z drugačnim poreklom, a hkrati je seveda zelo udoben in sproščujoč, kot smo ugotavljali med vožnjo proti Ivančni Gorici. Kmalu smo naleteli na prve predore in tu so polno zasijali novi laserski žarometi. Ti odlično osvetlijo pot pred nami, pri vklopljeni dolgi luči kar 500 metrov vnaprej. Med vožnjo na sopotnikovem sedežu se še malo poigram z iDrive sistemom, ki sedaj uporablja najnovejši operacijski sistem, verzijo 7.0. Upravljanje s kretnjami je sedaj opazno bolj natančno in lažje kot pri ostalih modelih trenutnega asortimana.

Hitro smo prispeli do prvega postanka, kros proge v Šentvidu pri Stični. Tu smo preizkusili nov sistem pomoči vozniku, ki bo lastnikom teh vozil prišel še kako prav, če se kdaj znajdejo v tesni slepi ulici, ali morajo iz kakšnega drugega razloga peljati vzvratno po poti, od koder so prišli.

Novi X5 si namreč zapomni zadnjih 50 metrov poti, ki jo lahko ob vzvratni vožnji ponovi.

Podamo se na poligon med stožci, ki ga počasi prevozimo, nato pa ročico menjalnika pretaknemo v vzvratno vožnjo in vklopimo asistenta. Na volanu posveti zelena luč in avtomobil sam prevzame volan, medtem ko mora voznik še vedno uravnavati stopalki plina in zavore. X5 me je pripeljal točno v označeno mesto med stožci, s katerega sem vožnjo tudi začel. Še bolj pa sem se veselil drugega preizkusa. Preizkusa, ki ga 99% lastnikov X5 nikoli ne bo niti poskusila. Off-road, terenska vožnja. Adaptivno podvozje dvignemo na najvišjo točko. Oddaljenost od tal naraste na 21,4 centimetra in odločno zapeljem na kros progo, polno dvigov in spustov, previsov, ostrih ovinkov, in seveda – blata. Testni X5 je bil sicer opremljen z off-road pnevmatikami, inštruktor pa mi med vajo zaupa, da je traso prevozil tudi z običajnimi zimskimi. Tudi sam progo premagam brez kakršnega koli napora, izkaže pa se še nekaj asistenčnih sistemov. Pri vožnji navzgor proti previsu, kjer je strmina klanca na trenutke presegala 30%, pred seboj vidiš le pokrov motorja in nebo, a na srečo ima sprednja kamera boljši pogled. Tako vidiš, kaj te čaka na drugi strani in ustrezno prilagodiš linijo. Novi so tudi opcijski off-road programi, ki nastavitve prilagajajo celo posameznim tipom podlage (pesek, sneg, blato itd.). BMW je za X5 refiniral tudi HDC (Hill Descent Control). Ta pri spustih zavira posamezna kolesa, pri čemer več zavorne moči razporedi na zadnjo os, da z nosom vozila ne bi nasedli. Obenem je zaviranje impulzivno, da ne bi prišlo do blokiranja koles.

“Herojsko” (ob vseh pomagalih) smo opravili s progo in se odpravili na panoramsko vožnjo proti Krškem in odličnem kosilu na Sremiču, kjer pa so z desertom postregli že pred obedom. Ob prihodu nas je namreč že čakala nova serija 8. Točno o tem avtomobilu smo že poročali ob njegovem prihodu v Slovenijo, a sedaj je stal parkiran v res lepem ambientu, pa tudi možnosti za pobližje spoznanje je bilo več. Predstavitev avtomobila je bila kratka in jedrnata, a je pokrila vsa tista vprašanja, ki so bila najbližje koncu jezika.

Razvoj cestne serije 8 je potekal vzporedno z razvojem M8 GTE, kar pomeni, da ima civilna verzija pravzaprav dirkaški pedigre in je plod številnih kilometrov na dirkališčih.

Razporeditev teže je idealna (50:50) in zahvaljujoč uporabi aluminija, magnezija in karbonskih vlaken je teža vozila ostala malenkost pod dvema tonama, kljub temu pa ne gre ravno za lahkokategornika. A prvenstveno gre za luksuzno vozilo. Trenutno sta na voljo dizelska različica 840d xDrive in bencinsko gnani M850i xDrive. Prvi je seveda opremljen z vrstnim 6-valjnim motorjem, drugi pa z V8, ki ga z mesta do 100 km/h požene v le 3,7 sekunde. Tudi dizel ni ravno želvak, do stotice porabi 4,9 sekunde.

Pred nami je torej stal M850i xDrive v Barcelona Blue barvi, ki lepo poudari linije vozila. Nizke in široke ledvičke v kombinaciji z dolgim in nizkim pokrovom motorja dajejo sprednjemu koncu agresivnost in športen izgled, medtem ko bočne linije dajejo občutek, da je serija 8 v gibanju tudi takrat, ko miruje. Na zadku v oči padejo luči, ki imajo 3-dimenzionalen dizajn in so potegnjene kar globoko proti BMW logotipu, ki se bohoti v centru zadnjega dela. K športno-agresivnemu videzu pripomore tudi zadnji odbijač in po ena izpušna cev na vsaki strani. Bolje rečeno, okrasna nastavka, saj se sama cev z dvema dvojnima zaključkoma konča še krepko skrita v odbijaču. Za bolj praktične duše, prtljažnik ponuja 420 litrov prostora.

Predstavitev je bila le statična, tako da o vožnji še ne moremo govoriti, je pa direktor prodaje BMW Group Slovenija, g. Suhorepec, novo osmico opisal kot športnika, ki lahko s preprostim pritiskom gumba za preklop med načini vožnje postane udoben in umirjen potovalnik. Podvozje naj bi vozniku odlično podajalo povratne informacije, poleg tega ima še aktivni nadzor stabilizacije, ki omogoča boljši vstop in izstop iz ovinka, ne manjka pa niti zapora diferenciala. Seznam dodatne opreme je obsežen, ponuja praktično vse, kar sem omenil že pri X5 in kljub osnovni ceni 152.000€, je bilo na razstavljenem primerku še za približno 20.000€ dodatne opreme. Dieselska verzija je cenejša, začne se pri 113.000€.

Cabrio verzija prihaja zgodaj prihodnje leto, še pred koncem 2019 pa pričakujemo tudi Gran Coupe in M8.

Po vrhunskem kosilu je sledila le še pot domov, ki je pomenila tudi mojo prvo priložnost za preizkus nove X5 na cesti. Pričakovanj pravzaprav nisem imel visokih, saj me je prejšnja generacija glede voznih lastnosti kar nekoliko razočarala. Na srečo pa so svojo pot na X5 po dveh generacijah “odsotnosti” končno našle zračne blazine, ki popolnoma spremenijo vozniško izkušnjo. Poleg tega opcijsko 4-kolesno integralno krmiljenje povečuje stabilnost, občutno manj je nagibanja napram prejšnji generaciji in na splošno sem se kar trudil iskati napake v dinamiki avtomobila.

Časa za razmislek sem sicer imel kar nekaj, medtem ko je X5 z vključenimi asistenti praktično sam vozil nazaj proti Ljubljani, a sem na koncu obupal in se odločil malo kritiko nameniti le volanu, ki je lep, masiven, a je obroč dejansko postal že predebel. A po drugi strani ga moram pohvaliti, saj že od uvedbe električnih volanov BMW po mojem mnenju ni uspel narediti kvalitetnega krmiljenja, ki vozniku daje dovolj povratnih informacij, je pa v novi X5 storjen občuten korak naprej. Zanimiv in uspešen dan smo tako zaključili, ugotovitev pa je, da je za svoj namen novi X5 odličen in prepričan sem, da bodo to odražale tudi prodajne številke.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code