Leteča obleka (ang. wingsuit) ki bi človeku omogočala preletavati nebeško modro nebo s hitrostmi več sto kilometrov na uro, zveni precej utopično in verjetno le v znanstveni fantastiki. Vendar je BMW v sodelovanju z Designworks in Petrom Salzmanom urseničil najstarejšo željo naše vrste.

Peter Salzman je profesionalni padalec in BASE skakalec, ki uporablja t.i. wingsuit za prečkanje velikih razdalj, pred pristankom pa odpre padalo in tako varno stopi na tla.

Salzman naj bi se obrnil na BMW in Designworks z upanjem, da bi razdaljo svojih skokov podaljšal. In pojavila se je hitra rešitev, ki so jo testirali nad slikovitimi vrhi Avstrije. Toda pojem sam po sebi ni nov – letenje z wingsuit je dejansko že uveljavljen letalski šport, kjer se obleki doda tkanino med nogami in rokami ter se tako poveča površino za bolj efektivno letenje. Prvič smo se s temi oblekami srečali že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja.

Klasičen Wingsuit

BMW Electrified Wingsuit

Po treh letih razvoja se je wingsuit pred kratkim odpravil na prvi polet – celotna dogodivščina pa je dokumentirana v seriji kratkih filmov z naslovom NEXTGen 2020, ki služi tudi trženju za prihajajoči bavarski električni križanec iNext. Za popolno preizkušanje tehnologije so Petra Salzmana spustili z višine približno 3000 metrov nad morjem, kjer je med gorami dosegal hitrost do kar 300 kilometrov na uro – to je trikrat hitreje od najvišje hitrosti (100 km/h), ki jo lahko doseže večina današnjih wingsuitov.

V videoposnetku, ki prikazuje neverjetno tehnologijo, se Salzman spusti, pred tem pa uporabi dva 7,5 kW rotorja (propelerja, zaprta z obročem oziroma v cevastem ohišju) iz ogljikovih vlaken za pomoč pri vzdigu. Na posnetku se zdi, da so se rotorji – ki se vrtijo s hitrostjo 25000 vrtljajev na minuto – sprožili ravno pravočasno, da se je padalec dvignil nad vrh gore pred njem.

Kljub nekaj očitne napetosti, se je preizkušnja wingsuita zdela neverjetno uspešna. Ne samo, da je Salzman dosegel abnormalne hitrosti in prepotoval zavidljivo razdaljo, se zdi, da se raziskave v smeri zračne mobilnosti ne bodo končale tukaj.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code