Ko je BMW prvič širnemu svetu pokazal svojega električnega malčka BMW i3, je bil le-ta eden najbolj edinstvenih, zanimivih in dejansko tudi nenavadnih modelov zadnjih nekaj desetletij. Dejansko je predstavljal najbolj nepričakovan model vse od petdesetih let prejšnjega stoletja, ko je BMW predstavil svojega malčka – Isseto.

Pravzaprav je mnogim navdušencem obudil spomine na Isetto zaradi njene čudne oblike, kompaktne velikosti in domiselne narave. Zdaj, ko se življenjska doba i3 počasi končuje, pa bo BMW spet brez tako edinstvenega in zanimivega avtomobila. Zakaj ga torej ne bi oživeli od mrtvih in mu vrnili ikonično ime? Zakaj ne bi pripeljali BMW Isette?

Pravzaprav je sedaj popoln čas, da se Isetta vrne. Ko je bila zasnovana, je bila del izposojenega italijanskega dizajna, ki so ga prodajali v najtežjih časih – za BMW kot tudi za Nemčijo – po drugi svetovni vojni. Model je bil zasnovan poceni, varčen z gorivom in enostaven za mestno vožnjo in parkiranje. Čeprav se svet ne sooča ravno s posledicami uničujoče svetovne vojne, se soočamo s podnebnimi spremembami, spreminjajočim se trgom mobilnosti ter seveda, živimo v pandemiji, katere posledice bomo čutili še kar nekaj let.

Zaradi morebitnih ireverzibilnih podnebnih sprememb je potreba po učinkovitih električnih vozilih nujnejša kot kdajkoli prej. Tako so na trgu električnih vozil precej priljubljeni majhni kompaktni avtomobili, ki se osredotočajo na učinkovitost in ne toliko na zmogljivost (čeprav tudi teh ne manjka). Številna evropska mesta načrtujejo prepoved motorjev na notranje izgorevanje v prihodnjih nekaj letih, zato bo ta segment verjetno deležen pozitivnih sprememb.

Če bi BMW bil pripravljen zasnovati tak model, bi dejansko bil podoben današnjemu i3, le v nekoliko manjši različici. Šasija iz ogljikovih vlaken, majhen zadaj nameščen elektromotor, baterija z dosegom do nekje 250 kilometrov je recept za odličen mali mestni avto. Čeprav nekoliko skregan z bavarsko filozofijo.

Opis zgoraj deluje kot sedanji i3, kar je do neke mere res. BMW i3 je pravi avto za današnje čase, vendar je bil predstavljen pet ali šest let prezgodaj. Ko je bil izdan davnega leta 2014, svet morda še ni bil pripravljen na tako domiseln in edinstven avtomobil, zato se je začel prodajati dobro šele v zadnjih dveh letih. Zdaj, ko se zdi, da je svet pripravljen sprejeti tako električno čudno, pa je i3 postal prestar z zastarelo tehnologijo in zastarelimi baterijami.

Morda bi bilo torej smiselno izdati novo različico, takšno, ki se v inovativnosti izkaže še bolj kot se je i3 in z domiselnim, novim stilom, ki ustreza temu sodobnemu, blaznemu svetu.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code