Na današnjem trgu si težko predstavljamo, da bi bil BMW na robu neuspeha. Čeprav je na to kazalo in se mogoče še vedno čuti priokus posledic slabega oblikovanja najnovejših modelov, Bavarski velikan ni le eno najbolj znanih imen na svetu luksuza, ampak je tudi eden najuspešnejših proizvajalcev avtomobilov na svetu, ne glede na segment.

Vendar je bil BMW v petdesetih letih prejšnjega stoletja na robu propada in vseskozi je obupno poskušal splavati na površje. Nekaj ​​avtomobilov je pa še posebej zaslužnih za rešitev znamke, vključno z vozili BMW Isetta (600) in Neue Klasse. Vendar je bil eden od avtomobilov, ki je znamko pomagal oživeti, pravzaprav tisti, ki je bil v glavnem popolnoma pozabljen – BMW 700.

Le malo naključnih bavarskih ljubiteljev je kdaj slišalo za BMW 700. Bil je domiseln avto, od vseh mogoče eden najbolj domiselnih, ki ga je BMW kdajkoli izdelal. Kljub svoji nenavadni naravi je bil BMW 700 velik hit in je pomagal vrniti znamko z roba neuspeha na koncu petdesetih let prejšnjega stoletja.

Leta 1957 se je dirkač in avtomobilski poslovnež, Wolfgang Denzel, obrnil na BMW z idejo za majhen, eleganten avtomobil, ki bi ga lahko zgradili na obstoječih platformah BMW. Izdelati ga je bilo razmeroma poceni, kar je pomenilo, da je bil cenovno dostopen, s čimer se je BMW vselej boril, potem absurdno draga BMW 507 in BMW 503 nista našla kupcev.

BMW 503

BMW 507

BMW je prevzel ponudbo Denzela in najel Giovannija Michelottija, da je zasnoval avtomobil, ki bo izdelan na novi platformi unibody z motorjem, ki si ga je delil z BMW isetto.

Medtem ko je bil motor še vedno nameščen zadaj, tako kot pri isetti, je bil BMW 700 videti povsem drugače. Izgubil je nenavaden izgled, ki je ‘krasil’ model BMW 600, v prid bolj elegantni, lepši obliki. Dizajn je bil hit pri kupcih, ko je prvič nastopil na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 1959, njegova nizka cena pa je postala še večji hit.

Seveda, ker je bil to ekonomičen avtomobil, je bil deležen precej manj opreme kot normalno; med to je sodilo servo volan in električni pomik stekel. Manjkala mu je klima in na vseh štirih kolutih je uporabljal bobnaste zavore. Vendar pa naj bi bila vožnja zaradi dovršenih nastavitev krmiljenja in vzmetenja z vijačnimi vzmetmi pravzaprav zelo prijetna.  BMW 700 je bil pravzaprav precej uspešen dirkalnik.

BMW 700 je svoje ime dobil po 697-kubičnem (zaokroževanje na 700 kubikov) dvovaljnem, zračno hlajenem bokser motorju. Iztisnil je 32-»konjskih moči« ter bil povezan s štiristopenjskim samodejnim menjalnikom in poganjal zadnja kolesa. Končna hitrost je bila 120 km/h, kar je bilo za množično dostopen avtomobil v poznih 50-ih precej napredno.

Veliko navdušencev komaj ve, kateri avtomobil BMW 700 sploh je. Vendar je zaradi njegove zabavne zasnove, zračno hlajenega motorja, presenetljivo dobre vodljivosti in impresivnega udobja avtomobil priljubljen pri poznavalcih. Pomagal je tudi obrniti bavarsko blagovno znamko in zadržati Daimler-Benz pred nakupom večinskega deleža, dokler ni prišla Neue Klasse in resnično rešila BMW. BMW 700 ni najpomembnejši avtomobil v zgodovini znamke, je pa eden najbolj unikatnih in takšnih, ki bi mu bilo treba nameniti več pozornosti kot sicer.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code