BMW 328, 507, M1 – vsi poznamo te ikonične modele, ki svojo priljubljenost ohranjajo do današnjega dne. Vseeno pa iz tistih časov obstaja mnogo modelov, ki so bili utopljeni v pozabo. Karim Habib obrazloži, zakaj so mu netipične linije pozabljencev najbolj pomagale pri ustvarjanju sodobnih jeklenih konjičkov...

Različne strategije so bile uporabljene pri različnih proizvajalcih za povečanje prodaje v šestdesetih letih prejšnega stoletja – od najcenejših do dragih, od športnih do luksuznih – BMW “New Class” se je znašel med dragimi, športnimi Alfa Romeo modeli. Vpliv italijanske znamke se je čutil tudi pri BMW: ne le, da je slednji bližje Italiji kot Wolfsburgu ali Stuttgartu, obenem je bila Italija tudi ena glavnih trgov v tistem času. “Še dandanes lahko rečemo, da je BMW najbolj “poitaljanjen” od vseh nemških znamk”, je povedal glavni BMW oblikovalec, Karim Habib.

BMW 2002 GT4 Coupe

bmw-2002-gt4

Eden italijanskih biserov je nedvomno tudi na BMW 2002 osnovan model, letnik 1969 izpod rok Pietra Frue, “silhueta s padajočo streho in distinktivnimi C strebrički ni bila klasično nemška. Zdi se, kot da je bil GT4 Coupe zgodni pionir današnjih GT serij. Zanimivo je tudi videti, kako velik delež je prekrit s steklom. Izgleda elegantno in pod vplivom italijanskega oblikovanja – še posebej v prvi tretjini vozila. Čeprav je bil občutno bolj drugačen od vsega, kar je v tistem času BMW proizvajal, pa Frua Coupe predstavlja ideologijo podjetja v tistem času.”

BMW 3200 CS Bertone

bmw-3200-cs-bertone

Še en italijanski dizajn, ki je ukradel pozornost Habiba, je BMW 3200 CS Bertone. “Vozilo ni izredno poznano, vendar je bilo ključno za znamko – zelo dobro balansiran in lahek avtomobil,” pravi Habib. “Le nekaj mesecev nazaj sem imel prvič čast, da sem se vsedel v to imenitno umetnino, in vse kar sem v tistem trenutku mislil je: ali ni življenje oblikovalca zares čudovito? Veliko vozil tistega časa je imelo stebričke izjemno tenke, vendar na 3200 CS izgledajo še poudarjeno skladne.”

BMW 2002 Touring

bmw-2002-touring

Talent ustvariti nišo znotraj niše – sposobnost ustvariti športne avtomobile in obenem ohraniti njihovo praktičnost – je nekaj, kar je že dolgo ideologija BMW inženirjev. En takšen primerek je tudi 2002 Touring, ki je obenem tudi prvi model, ki je v svojem imenu nosil znano besedo, ki opisuje bavarske karavane – Touring. “Oblikovanje morda ni tako elegantno kot tisto pri tri-vratnem 2002, vendar ostaja še zmeraj dobro izpeljan,” pravi Habib. “Če se sedaj vrnem v preteklost, BMW 2002 Touring izgleda kot mešanica kombilimuzine in “shooting brake” oblike.”

BMW 2000 CS

bmw-2000-cs

BMW 2000 CS ni nujno najboljša oblika v zgodovini bavarskih vozil – to lahko rečem brez zadržka. Vseeno pa, do neke mere, izgleda kot pravi kavalirski avto. Nedavno sem slučajno zagledal 2000 CS na cesti v Münchnu in lahko rečem: avto ima neko posebno karizmo, ki jo je težko opisati,” pravi Habib. “Njegov predhodnik, 3200 CS je bil v primerjavi z njim bolj eleganten, športnejši in odzivnejši, vendar včasih še tako nenavadno oblikovanje preseže svoja pričakovanja.” 

BMW 1600 GT

bmw-1600-gt

Zadnji v njegovi zbirki najbolj nenavadnih modelov je BMW 1600 GT. Edini model, ki je bil ustvarjen takoj po prevzemu podjetja Glas v  letu 1966. Podedoval je motor z nekaj oblikovanja svoje očetovske firme in na sebi nosil belo-modro barvo. “Zanimivo je videti, kako majhen je 1600 GT. Hofmeister linije in okrogle zadnje luči so značilnosti BMW oblikovanja tistega časa, in vseeno izgledajo zelo nenavadno,” pravi Habib. “Nedolžna vizija močne, atletske prihodnosti.”

 

Vir: Classicdriver

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code