Ali morda veste kaj točno pomeni posamezna črka ali številka v oznaki motorja pri BMW? Če ne potem je spodnji članek kot nalašč za vas.

Proizvajalci avtomobilov motorjem pogosto dajejo komplicirana imena, da jih lahko že med fazo razvoja in kasneje proizvodnje ločijo med seboj. Ponavadi je ime motorja zgolj skupek črk in številk, ki jih laik ne more razumeti, obenem pa lahko ravno te kode v sebi skrivajo ogromno informacij o motorju. Ravno tukaj je BMW odličen primer, saj uporablja enako shemo poimenovanja že desetletja.

Da vam bolje razložimo si kot primer vzemimo motorno oznako motorja, ki se skriva v novem BMW M5 – S63B44T4.

S: Prva črka predstavlja ‘družino’ motorja. ‘S’ v tem primeru predstavlja motorje M divizije, medtem ko običajni motorji nosijo ‘N’ oznako, če so bili razviti po letu 2001 in ‘B’ oznako če so bili razviti po letu 2013. Pred letom 2001 so vsi motorji poimenovani s tem sistemom, nosili oznako ‘M’, v kolikor pa v bavarskem avtomobilu slučajno naletite na motorno oznako ‘W’ to pomeni, da je motor naredil zunanji podizvajalec.

6: Drugi znak je številka, ki ponazarja število valjev, vendar ne vedno natančno. 6 v tem primeru pomeni, da se v nosu skriva osemvaljnik, medtem ko bi ‘5’ pomenila šestvaljnik ter ‘7’ dvanajstvaljnik. ‘3’ in ‘4’ sta tako edini številki, ki sovpadata s številom valjev, ostale pa so bolj po principu – večja številka, več valjev, kjer pa tudi obstaja ena izjema in sicer  desetvaljniki nosijo oznako ‘8’. Kdo bi razumel.

3: Tretji znak je zopet številka, ta nam pove kolikokrat je bil originalni motor že dodelan. Če bi recimo na tretjem mestu videli številko 0, bi to pomenilo, da je motor povsem nov in je njegov dizajn originalni, medtem ko je v našem primeru, to že tretja izboljšava enakega motorja, kjer se vsaka številka nanaša na točno določeno dodelavo kot je naprimer direktni vbrizg, sekvenčni turbini itd.

B: Pri četrtem znaku smo spet pri črkah, ki ponazarjajo kakšno gorivo uporablja pogonski agregat, ter ali je le ta vgrajen prečno ali vzdolžno. ‘B’ tukaj pomeni, da je bencinski motor, ki je vgrajen vzdolžno, ‘A’ pa bi pomenil bencinski motor, ki je vgrajen prečno. Črki ‘C’ in ‘D’ sta namenjeni dizlom, medtem ko ‘E’ predstavlja električne motorje.

44: Ti dve številki predstavljata prostornino motorja. 44 tako pomeni, da se v nosu skriva 4.4 litrski motor, 1.5 litrski pa bi imel oznako 15.

T: Ta črka predstavlja zmogljivostni razred motorja. V zaporedju iz najnižjega do najvišjega razreda si sledijo K, U, M, O, T in S. Naš motor je tako v T (top) razredu, ki pa je morda nekoliko ironično le drugi najboljši, saj sam vrh predstavljajo ‘S’ (super) motorji.

4: Zadnja črka predstavlja kolikokrat so motor redizajnirali v njegovem življenjskem ciklu. Če bi bila ta številka zopet 0 bi to pomenilo, da je motor v originalnem stanju, medtem ko 4 v našem primeru pomeni, da je motor že v svoji peti generaciji, saj je bil spremenjen že štirikrat.

TU: Pri nekaterih starejših motorjih najdemo tudi črki TU, ki pomenita Technical Update – tehnična izboljšava. To pomeni zgolj to, da je motor doživel ogromno predelavo v primerjavi s prejšnjo različico.

Tako, vam je sedaj že kaj bolj jasno?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code