Nobena skrivnost ni več, da je vlada predlagala nov sistem za obračun davka na motorna vozila, ki ima tako dobro kot slabo plat.

Ker se trudimo biti pozitivni začnimo z dobrimi stvarmi. Ukinja se davek na luksuz, kar v praksi pomeni precej manjše dajatve tako pri novih, kot tudi uvoženih rabljenih avtomobilih višjega ranga, večje moči in predvsem večje prostornine motorja, kar bo le te močno pocenilo saj po novem davek tudi ni več vezan na ceno vozila. S tem bi se lahko končala deset letna ‘suša’ zmogljivejših avtomobilov, saj ravno zaradi tega davka pri nas sploh ni bilo več opaziti avtomobilov z motorji večjih prostornin, lastniki najbolj luksuznih avtomobilov pa so se tako ali tako znašli in avtomobile registrirali v tujini. To je bil tudi glavni povod za ukinitev davka na luksuz, saj tako računajo, da se bo sedaj več ljudi odločilo za nakup luksuznih avtomobilov pri nas in ne v tujini, kar pomeni večje prilive tudi v državno blagajno.

Ni pa vse tako rožnato, saj bodo (skoraj) vsi ostali plačali več, še posebej dizli. V novem, sicer izjemno kompleksnem izračunu, se namreč kot osnova upoštevajo izpusti, vendar so le ti merjeni po novem WLTP testnem ciklu, ki praviloma da višje vrednosti, to pa pomeni večji davek. Temu se nato priključi še del davka, ki je vezan na moč (kW) avtomobila, preostanek pa je odvisen še od okoljskega Euro standarda. Kot smo že omenili, cena avtomobila pri izračunu ne bo igrala več nobene vloge. Če bo imel avtomobil z Euro 6 motorjem naprimer 150kW in 134g/km izpustov CO2, bo kupec plačal enak davek pa če bo avtomobil stal 50 ali pa 150 tisočakov. To je tudi pravilno saj sta oba enako bremenilna za okolje in naj bi zato prispevala enako.

Stvar se še dodatno zakomplicira pri dizelskih motorjih, kjer v veljavo stopi še dodaten pribitek samo zato, ker gre pač za dizelsko gnan avtomobil, ki naj bi bolj onesnaževal okolje kot bencinski. Praviloma bodo tako po novem sistemu več plačali ravno tisti kupci ‘srednjega sloja’ avtomobilov, to pa se bo poznalo tako pri ceni novih avtomobilov, kot tudi pri odmeri DMV ob uvozu iz drugih držav EU. Tako se bo v državno blagajno steklo dodatnih 15 milijonov pobranih davkov, kar nakazuje, da predlog ni uravnotežen in je namenjen zgolj pobiranju še več davkov.

Novi predlog naj bi bil tako bolj prijazen le do varčnih in čistih avtomobilov, ter tistih iz povsem drugega spektra avtomobilistične sfere. Kako se bo to poznalo na srednjem spektru najbolj razširjenih avtomobilov? Vzemimo za primer BMW 320d xDrive. Do sedaj se je za tak avtomobil, ki po starem merjenju v zrak izpusti cca 121g/km CO2 plačalo 1,5% od vrednosti avtomobila. V primeru cene avtomobila 50 tisočakov, odštejemo še DDV in za lažji izračun upoštevamo ceno 40 tisočakov. To potem skupno znese 600€, ker pa nabavne vrednosti avtomobila ne vemo, saj je ta poslovna skrivnost, pa je to zgolj teorija oziroma slab približek dejanski vrednosti.

Sedaj pa poglejmo kompleksen novi izračun. Ta enak avtomobil po novem merjenju v zrak izpusti 143 g/CO2, kar pomeni, da pade v tretji razred in tako plača 130+(3*15)=175 €. Potem je tukaj še del, ki je vezan na moč motorja. 140kW kolikor jih premore 320d, pomeni še 170€+(30kW*20€)=770€. Ker ima zelo čist motor po standardu Euro 6d, se skupnemu seštevku pribije samo 50€ kar skupno znese 995€ davka. Pri tem avtomobilu se bo tako v državno blagajno steklo 395€ več. Še večja razlika bi bila, če bi avtomobil z enakim motorjem stal zgolj 30 tisočakov. Po starem sistemu bi tako plačal zgolj 450€, po novem pa še vedno enakih 995€.

Davek po starem: Davek po novem predlogu:
BMW 320d xDrive 600€ 995€
BMW M4 Competition 16.224€ 13.150€

Morda zanimivejši in bolj pozitiven pa bi bil izračun za BMW M4 Competition. Po starem, bi pri nakupu novega BMW M4 Competition, ki recimo stane 80 tisočakov (po odštetju DDV le še dobrih 62 tisočakov) plačali kar 26 odstotkov davka na motorna vozila. To bi pri tej vrednosti pomenilo dobrih 16 tisočakov, pa še to je zelo špekulativna vrednost saj zopet ne vemo nabavnih vrednosti vozila, zato je realni DMV v resnici verjetno še nekoliko manjši (morda celo manjši od novega). Da ne bom predolg z izračunom, bi po novem predlogu zakona v najslabšem primeru plačali 13.850€ v najboljšem pa 13.150€. Morda se tudi to sliši veliko in tudi razlika je na koncu relativno majhna, a tukaj vsaj vemo, da bo davek tolikšen ne glede na nabavno vrednost vozila. Pri avtomobilih z večjo prostornino, še posebej z BMW-jevim 4.4 V8 motorjem, pa bi bila razlika verjetno mnogo večja a na to še počakajmo.

5 KOMENTARJI

  1. To je zadeva, ko se plača enkrat pri nakupu ali vsako leto? Iz članka si lahko to samo mislim.
    P.S. Pa za piškotke uredite, da bo izklopilo

    • Pozdravljeni, DMV bo tako kot do sedaj pri novih vozilih že vštet v njegovo ceno, torej se plača enkratno ob nakupu avtomobila, pri uvozu vozil pa je zadeva enaka. Morda to res nismo posebej poudarili pa bi morali, zato hvala, da ste nas opomnili.
      Lep pozdrav.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code