BMW si je za regijsko novinarsko predstavitev tokrat izbral našo prelepo Slovenijo. Seveda je bil dogodek lepi lokaciji primeren; pobližje smo namreč spoznali vrhunsko športno limuzino M5 in hibridnega nastopača i8 Roadster.

Dogodek je tokrat združeval predstavitev dveh super-športnikov, ki sta si med seboj zelo različna, vendar imata oba isti cilj; užitek v vožnji. Jutro se je začelo ob kavi in zajtrku v hotelu Kempinski v Portorožu, kjer smo sprva prejeli navodila, si v miru ogledali vozila in se dokončno zdramili. Po kratkih navodilih smo že sedeli v vozilih; prva skupina v i8 Roadster, druga v M5.

Sam sem bil najprej deležen bolj adrenalinske izkušnje, sepravi sem sedel za volan nabritega, brutalnega BMW M5. Edina negativna stvar v tem trenutku je bilo le vreme, ki nam žal ni bilo naklonjeno – dež je vztrajal vse do konca naše vožnje z M5. Kljub slabšemu vremenu smo pogumno zagnali motorje. Iz štirih izpušnih cevi na zadku je prijetno zahrumelo, obudili smo namreč 4,4-litrski TwinPower Turbo motor s kar 600 konjskimi močmi in 750 Nm navora!

Strah vzbujajoče številke, sploh če spomnimo na dejstvo, da je zunaj močno deževalo. Na srečo je novi M5 prvič opremljen s štirikolesnim pogonom M xDrive, ki je reševal in dopuščal napake, pomaga pa tudi, da M5 v lepem vremenu za doseg 100 km/h potrebuje le neverjetne 3,4 sekunde! in to velika, prestižna limuzina! Že trenutek pozneje sem spoznal, da so govorice o pospešku resnične…

Od hotela smo se najprej po stari cesti zapeljali vse do hitre ceste in nato avtoceste do Senožeč. Na tem odseku smo lahko najprej preizkusili kako se M5 obnese na ravni, hitri cesti, kakšno je udobje in kakšni vsi sistemi ter nastavitve, ki jih je mogoče prilagoditi. Ni trajalo dolgo, da smo spoznali kako zelo brutalen je novi M5; kljub dežju na cesti je bilo pospeševanje neverjetno, oprijem v zavojih pa navdušujoč.

Od Senožeč smo pot nadaljevali po stari cesti do Vipave, kjer smo lahko prvič zagrizli tudi v bolj ostre zavoje in potrdili že spoznana dejstva, da je avtomobil pač vrhunski. Na stari cesti proti Vipavi nas je pričakal sicer lepo zavita, a zelo zdelana asfaltna površina, kjer je svojo kvaliteto lahko pokazalo tudi podvozje in vzmetenje. V najtršem načinu podvozja so bile luknje na cesti kar malo moteče, kar sem popravil z izbiro nastavitve Comfort, avto pa je kljub temu ostal dovolj kompakten v zavojih in razmeroma udoben na uničeni cesti. Od Vipave do Ajdovščine je sledil kratek del avtoceste, zatem pa postanek za kratek postanek. Čakal nas je najlepši in bolj zanimiv del poti; vzpon do Predmeje.

Iz doline smo krenili z umirjenim tempom, en za drugim, z vsakim zavojem pa smo tempo nekoliko stopnjevali in vremenu primerno preizkusili vodljivost velike, udobne in zares zmogljive poslovno-športne limuzine. Šele na tej cesti sem zares približno občutil česa vse je avtomobil zmožen, saj je kljub deroči vodi na cesti in brutalni moči ostal vodljiv, a hkrati kljub vsej elektroniki, ki kroti in omejuje, ne dolgočasen.

Kombinacija čudovitih zavojev, izjemne zvočne kulise, visokih vrtljajev ter na drugi strani prestižne, udobne in vrhunsko dodelane potniške kabine so poskrbele, da je bila izkušnja ne glede na tip ceste vrhunska.

Na vrhu Predmeje smo zamenjali voznike in znašel sem se na sovoznikovem sedežu, kjer sem se prepustil udobju usnjenih sedežev z odličnim bočnim oprijemom in prijetno masažo, zraven pa sem užival v čudoviti zvočni kulisi, ki jo je razvil fenomenalen osemvaljnik. Po drugi strani smo se spustili v dolino in se v Vipavi vrnili na avtocesto. Sedaj sem imel čas in sem se poigral še z drugimi nastavitvami. Z najbolj umirjenimi nastavitvami in izklopljenim “pompoznim” grmenjem izpušnega sistema se je M5 izkazal za izjemen avtomobil, ki lahko služi kot potovalnik ali pa avtomobil za vsakdanjo uporabo. Lahko je tih in zelo umirjen, s kratkim pritiskom stikala M1 ali M2 na volanskem obroču pa postane prava zver, ki drsi skozi ovinke in vsem pokaže, da je glavni “frajer na cesti”.

Po isti poti smo se torej vračali v smeri Obale, kjer smo bili na čudoviti lokaciji pri Hiši Torkla deležni odlične kulinarične izkušnje in vrhunskega razgleda. Takrat je dež prenehal, nebo pa se je zjasnilo.

Čakalo me je uživanje, s spuščeno streho, s kapo na glavi in s toplim soncem na koži. Ja, sledilo je druženje z i8 Roadster. Kot že znano je i8 Roadster vizualno zelo drzen priključni hibrid, ki uporablja sredinsko nameščen 1,5-litrski trivaljni bencinski motor s 231 konjskimi močmi, na sprednji osi pa mu pomaga elektro motor, ki po prenovi premore 143 konjskih moči (prej 131 KM), torej skupaj 374 konjskih moči. Tudi pospeški so izredno prijetni, saj zanje skrbi kombinacija obeh motorje, do stotice pa potrebuje kratke 4,6 sekunde. Seveda ga od običajnega i8 Coupe loči še platnena streha, ki v poletnih mesecih poskrbi za piko na i. Tokrat je bila pot sicer določena, vendar je imel vsak voznik proste roke pri izbiri trase. Sam sem se namenil proti italijanskemu mestu Muggia oz. po slovensko Milje.

Užival sem v svežem zraku, ki je prijetno pihljal v kabino in v sproščujoči zvočni kulisi, ki jo razvije i8 Roadster.

Ko sem prispel k morju sem se odločil, da na obrežju naredim fotografijo z odprtimi (dvignjenimi) vrati. Na lepem se je okrog mene in vozila nabralo precej ljudi, ki so zvedavo pogledovali, si podrobno ogledovali in povpraševali o samem avtomobilu. Takrat sem si ga še enkrat ogledal in videl, da je i8 Roadster zares vpadljiv in vizualno izredno dovršen avtomobil, ki nase vleče poglede mimoidočih.

Po kratkem klepetu z mimoidočimi sem se vračal proti Portorožu, s spuščeno streho, s kapo na glavi in s prijetnim pihljanjem…na čudoviti zaviti cesti sem vse nastavitve naravnal v najbolj adrenalinske in se prepustil popolnemu užitku. Ropot motorja mešan z dišečim morskim zrakom, ki je hitro bežal mimo mene, hitro odpeljani zavoji s sproščujočimi silami v ovinku, le jaz, prebujajoča narava, svež morski zrak in i8 Roadster. Takrat je življenje lepo, vse ostalo se postavi na stranski tir in skozi glavo švigajo le prijetne misli. Zaveš se, da je i8 Roadster avtomobil, ki je namenjen, da uživaš, da pozabiš na vse težave in se prepustiš soncu, svežemu zraku in užitku v vožnji.

Vseeno je napočil čas, da sem vrnil vozilo, si privoščil hladno pijačo in v glavi zbiral vtise celotnega dne. Bilo je odlično! Od A do Ž, razen V (vremena), a to pač žal ni v domeni BMW.

Fotograf: Žiga Intihar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code