Že od samega začetka, kar pomeni zadnjih nekaj let, spremljam obnovo in napredek prijateljevega BMW serije 5 E34, ki si je že takrat zadal cilj, da to ne bo polovičarska obnova avtomobila, ampak se je bo lotil temeljito. Verjetno ni minilo skupno srečanje brez vprašanj na temo "Pa kdaj bo že? Kaj ti pa še manjka?" in sedaj smo ga končno dočakali.

Rezultat tega večletnega projekta, ki je stroškovno gledano krepko zaplaval v petmestne številke, pa govori sam zase. Človek ne potrebuje veliko časa, da ugotovi, da je bilo v ta avtomobil vloženega veliko truda in denarja, pa vendar bi takrat le popraskal po površini. Ta BMW E34 v sebi namreč skriva več, mnogo več.

BMWBLOG - BMW E34 - 525i (36)

Avtomobil je svojo pot začel v Nemčiji leta 1995, vse dokler ga ni pred kakšnimi štirimi leti kupil Žiga za 230€ in se odločil, da gre pri tem projektu na vse ali nič. Že takoj se je odločil, da avtomobil potrebuje nov, močnejši pogonski agregat, zato si je začel iskati nadomestnega v obliki 2.5 litrskega M50B25tu motorja, ki ga je seveda kmalu tudi našel. Ta je šel takoj na obnovo, ki je bila na koncu mnogo težja kot je sprva domneval, saj so se nenehno pojavljale nove napake, vendar mu je na koncu s pomočjo dobrih mehanikov in avtoelektričarjev končno uspelo. Nikoli ne bom pozabil videa na Snapchatu, ko mu ga je prvič uspelo zagnati. Ker sem velik bencinski navdušenec, sem se v tistem trenutku resno vprašal, če ni mogoče čas za kak cilinder več od tistih štirih, kot sem jih imel takrat v svojem avtomobilu.

Istočasno z obnovo motorja je iz avtomobila odstranil čisto vse, da je lahko prišel do vseh skritih kotičkov, kjer se je skozi leta začela akumulirati rja. To je saniral v celoti, vsi deli podvozja pa so šli na peskanje in prašno barvanje. Začel se je nenehen lov za sestavnimi deli, ki jih je hotel v svojem avtomobilu, teh pa ni bilo malo. Najprej je začel pri podvozju, kjer je ugotovil, da bo kombinacija Bilstein B8 blažilnikov, Eibach Pro Kit vzmeti ter strongflex poliuretanskih puš pravi recept za kasnejše veselje v zavojih. Novi motor je potreboval tudi glasnejši izpušni sistem, ki je sedaj sestavljen iz Schmiedmann izpušnega kolektorja in Magnaflow 200 celičnih katalizatorjev, vse ostalo pa je izdelano po meri posebej za ta avtomobil. Že samo zaradi prvinskega zvoka vrstnega šestvaljnika je bilo vredno. Za ustavljanje po novem skrbijo zavore iz modela BMW E34 M5 3.6 s prelepimi zlatimi čeljusti, za dodatno veselje pa je vgradil tudi diferencial Type 188 s 3.64 prestavnim razmerjem in 40 odstotno samodejno zaporo diferenciala.

BMWBLOG - BMW E34 - 525i (27)

Nastopil je čas za zunanjost. Skupaj z bratom sta karoserijo pripravila na kasnejše barvanje celotnega avtomobila v prvotno barvo Alpine Weiss, obenem pa je za zunanjost našel še nekaj ‘bombončkov’ kot so verjetno najlepša platišča za to generacijo serije 5 – Rondell 0058 v velikosti 18 palcev, širine 8.5j spredaj in 10j zadaj. Spredaj je ugotovil, da avtomobilu bolje pristoji odbijač z modela 540i in ga seveda z nekaj sreče tudi našel.

BMWBLOG - BMW E34 - 525i (38)

Znotraj boste takoj opazili M Tech sedeže, ki pa niso le navadni M Tech sedeži, temveč jih je dal Žiga tudi na novo preobleči v kombinacijo usnja in alkantare s t.i. diamond vzorcem. Poseben je tudi volan, ki ga ne najdemo v nobenem drugem modelu, saj jih po meri izdeluje nekdo v Ukrajini. Volan odlikuje ravni spodnji konec in izjemna ergonomija ter lega v rokah, verjemite mi govorim iz lastnih izkušenj. Kako? Ker sem imel to srečo, da sem avtomobil lahko po končanem fotografiranju tudi preizkusil in to na vrsti različnih cest, vse od avtoceste pa do zavitih podeželskih cest.

Avtomobil se za vozilo, staro skoraj toliko kot jaz, pelje neverjetno. Zaradi praktično novega podvozja ni nobene zračnosti, kvaliteten sistem vzmetenja pa skrbi za dobro blaženje in dobro lego v zavojih. Avtomobil je presenetljivo tih in miren tudi pri avtocestnih hitrostih, svojo nalogo pa dobro opravljajo tudi zavore. Verjetno še najboljša izkušnja pri vožnji tega avtomobila je sam motor. Vožnja atmosferskega vrstnega šestvaljnika je nekaj povsem drugega. Kako odzivna je stopalka za plin med samo vožnjo niti nisem opazil, dokler se nisem takoj po tem usedel v svojega BMW 320d, kjer se mi je zdelo, da je t.i. turbo luknja že skoraj tolikšna kot ozonska, stopalka za plin pa se mi je zdelo, da ima v mojem avtomobilu skoraj sekundni zamik.

BMWBLOG - BMW E34 - 525i (8)Ta BMW E34 525i seveda potrebuje sem ter tja še kakšno malenkost in dodelavo, vendar pa bo potem to verjetno najboljši ali pa vsaj eden izmed najboljših E34 v Sloveniji; avtomobil katerega stvaritelj je lahko na svoje delo nič drugega kot samo ponosen! Seveda slike povejo več kot tisoč besed, zato jih tisoč niti nimam namena napisati, sem pa zato poskrbel za obsežno fotogalerijo, kjer si lahko sami ogledate in ocenite Žigovo delo, imam pa občutek, da ta fotogalerija zagotovo ne bo zadnja, ker bom potreboval še kakšen izgovor za preizkus in fotografiranje, saj je avtomobil v živo še mnogo lepši kot nakazujejo slike.

Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code