BMW 530e iPerformance je prvi priključni hibrid te serije. Pri BMW pa želijo do konca letošnjega leta prodati 100 tisoč primerkov električnih in priključnih hibridnih modelov, 530e iPerformance bo pri tem imel veliko vlogo. Kljub temu, da se to na prvi pogled vseeno zdi malce preveč optimistično, zaenkrat kaže dobro, saj so letos že zabeležil prodajo 45,000 primerkov električnih vozil.

Najnovejša pridobitev v seriji priključnih hibridov iz Municha bo zagotovo odločilna za doseg prodajnega cilja. BMW trdi, da 530e iPerformance na sto prevoženih kilometrov porabi le 1,6 litra goriva, kljub temu, da so takšni podatki v praksi težko dosegljivi, se nam to zdi odlično, pa čeprav bi se številka skoraj zagotovo podvojila ali celo potrojila med vožnjo.

Naj že na začetku omenim, da kljub oznaki iPerformance, ne gre v prvi vrsti za ”športni” primerek. Pogonski sklop združuje 2,0-litrski štirivaljni TwinPower Turbo bencinski agregat, ki razvije 135 kilovatov ter eDrive elektromotor z močjo 70 kilovatov. Moč na kolesa prenaša osem stopenjski samodejni menjalnik, v praksi to pomeni, da ima voznik v najboljšem primeru na voljo 280 konjev in 420 nevtonmetrov navora, to pa mu omogoča pospešek do stotice v 6,2 sekunde.

Visokonapetostna litij-ionska baterija kapacitete 9,2 kilovatnih ur zagotavlja do 45 električnih kilometrov brez emisij, se pa v celoti napolnijo v treh urah z uporabo WallBox električne vtičnice(štiri ure in pol za običajno gospodinjsko električno vtičnico). Vkolikor v doseg štejemo tudi bencinski motor, pa lahko prevozimo do 640 kilometrov. Na sto prevoženih kilometrov v ozračje odda 46 gramov ogljikovega dioksida. Poleg običajnih voznih načinov kot so Eco Pro, Comfort, Sport, je pa vozniku na voljo vozni način Max eDrive mode, ki stremi k temu, da bencinski motor uporablja le ko je nujno potrebno.Presenečeni smo bili tudi nad dejstvom, da lahko 530e iPerformance v Max eDrive načinu brez posredovanja bencinskega motorja doseže 140 kilometrov na uro.

BMWBLOG - BMW 5 series - BMW 530e - BMW iPerformance (14)

Vožnja je ravno takšna, kot bi jo od limuzine te velikosti pričakovali. Kljub temu, da je ta različica malce težja(tehta 1800 kilogramov) od ostalih, je vožnja udobna, v ovinkih pa je drža vozila dokaj samozavestna z povprečnim nagibanjem karoserije. Po drugi strani, pa vožnja ni prav nič zabavna. Pogrešali smo več odziva na volanu in okretnost, brez dvoma gre pri tem modelu v prvi vrsti za varčnost.
BMW bo z letom 2018 začel nuditi tudi brezžično polnjenje električnih modelov. Sistem bo sestavljal oddajnik in sprejemnik, prvi bo nameščen naprimer na tleh v garaži, drugi pa na spodnjem delu vozila. Ko bo vozilo zapeljalo na oddajnik, se bo polnjenje samodejno pričelo, trajalo pa bo tri ure in pol.

Vsekakor menimo, da se bo 530e iPerformance prodajno solidno izkazal. Mora pa popraviti ugled hibridnih vozil, ki ga je leta 2012 ustvaril model ActiveHybrid 5. Le-ta med potencialnimi kupci ni bil preveč dobro sprejet, saj je obljubljal le tri električne kilometre.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code