Končno je napočil dan, ko bomo BMW i4 spoznali v vsem svojem sijaju. Nič več se ne skriva za kamuflažo ali belo zaveso. BMW i4 je tu in znano je vse! BMW predstavlja avtomobil, ki naj bi končno prehitel Teslo!

Zunanjost smo že videli oziroma spoznali smo vsaj njeno bistvo. BMW je nekaj časa nazaj izdal nekaj fotografij, ki pa so bile le ‘kost za glodanje’. Nismo dobili posnetkov od blizu, prav tako pa nismo videli nobene fotografije notranjosti. Zdaj imamo vse skupaj z vsemi tehničnimi specifikacijami, ki smo jih čakali. Torej bo BMW i4 z lahkoto konkuriral Tesli Model 3?

Poznan dizajn

Od zunaj je BMW i4 zelo podoben tradicionalni seriji 4. Ima vse značilne BMW-jeve elemente – “ledvičke”, Hofmeister kink in klasičen pogon na zadnji osi. Poleg lažne ledvične maske in modrih poudarkov nikoli ne bi vedeli, da je i4 nekaj drugega kot običajna serija 4. Oblika Gran Coupeja serije 4 je že poznana ter ustaljena in ne izgleda več nenavadno. BMW i4 bo prelisičil veliko nepoznavalcev, saj bodo verjetno težje ugotovili, da je avtomobil res povsem električen.

Ta dvoumnost pa je namerna -pri načrtovanju električnega vozila se lahko stvari lotijo na dva načina; ali (a) ustvarite povsem nov avtomobil (kot je BMW i3) in poleg tega ustvarite nekaj nenavadnega, novega in futurističnega ali pa (b) stopite korak nazaj in oblikujete nekaj, kar je videti kot tradicionalni avtomobil. Razlog za prvega je, da lahko ustvarite nekaj unikatnega in posebnega, s slednjim pa poskušate ustreči obstoječim strankam in jih pretvoriti na električni pogon. Jasno je, da je BMW slednji pristop uporabil z i4.

BMW i4 rojen v diviziji M

Prijetno je videti, da je BMW razvil različico M Performance modela i4 in mu dal tipičen videz M Performance. Vsak trenutni BMW poznavalec se bo z BMW i4 M50 počutil kot doma, saj razume, da gre za športni model, ki je videti bolj poseben ter ekstravagenten. Kar zadeva ‘električarje’, bo tovrstno razlikovanje pomembno pri konverziji starih kupcev, ki si v razstavnem salonu želijo videti bolj športen in seksi model. Še posebej za kupce, ki želijo tekmovati s Teslo Model 3 Performance, saj se tak videz na cesti skoraj ne razlikuje od standardnega modela 3.

BMW i4 Ima težišče za 1,3 palca nižje od standardne serije 4, zanimivo pa je, da ima vstopni BMW i4 40 še nižje težišče, za kar 2,1 palca. Spredaj ter zadaj ima prav tako širši stik s podlago kot serija 4.

Če naslovimo glavni ter najbolj očiten ‘problem’ – da, BMW i4 ima še vedno enako kontroverzno obliko maske kot serija 4, M3 in M4. Vendar pri i4 pravzaprav to ni maska. Namesto tega gre za “inteligenčno ploščo”, v kateri so nameščeni vsi senzorji i4 za avtonomne vozniške pripomočke. Maska tako ni funkcionalna, kar pomeni, da je kontroverzna zasnova povsem odveč in bo zanimivo videti reakcije strank ter oboževalcev.

Minimalistična notranjost

Notranjost uradno vidimo prvič in ni presenetljiva in nekoliko razočara v primerjavi z notranjostjo konceptnega avtomobila. Koncept BMW i4 je imel neverjetno futuristično notranjost, ki je bila videti kot nekaj iz znanstvene fantastike. Dejanska notranjost BMW i4 pa je veliko manj razburljiva. Ampak to je razumljivo, koncept bo vedno ostal le koncept. Ko sedete za volan i4, boste priča kabini ki je zelo podobna celici katere koli druge serije 3 ali serije 4. Obstaja nekaj razlik, vendar se bo vsak, ki je bil v katerem koli od zgoraj omenjenih avtomobilov, počutil kot doma. Vendar spet namerno, saj gre za konverzijo kupcev bencinsko ter dizelsko gnanih različic. Poznavanje notranjosti je dober način za to, vsaj v teoriji. Kako dobro deluje ta metoda, bo pokazal čas.

Namesto trenutnega voznikovega zaslona in nastavitve zaslona iDrive je BMW združil oba na velikanski plošči z dvema ločenima digitalnima zaslonoma. Voznikov zaslon je podoben merilnikom, ki jih boste videli v katerem koli drugem trenutnem beamerju, vendar ima več futurističih grafik, nekoliko več prilagoditev in čistejšo obliko. Medtem ko je novi sistem iDrive popolna prenova, ki vsebuje povsem nov uporabniški vmesnik, dodano funkcionalnost, fantastično grafično podobo in prenovljen sistem menijev. To je doslej največji skok pri posodobitvah iDrive sistema in zdi se, da bi lahko bil tudi eden najboljših. BMW iDrive 8 poganja celoten informacijsko-zabavni sistem vozila. Novi BMW iDrive 8 je bil zasnovan s poudarkom na dialogu, ki temelji na interakciji z govorom in na dotik. Na voljo so tudi nove funkcije, ki so razširile zmogljivosti BMW Intelligent Personal Assistant, ki z novo grafiko komunicira s potniki v vozilu.

Poleg tega je BMW na zgornji zaslon dodal Apple in Google Maps, kar je čudovita novost. Za zvok pogonskega sklopa dobi tudi BMW IconicSounds, ki sta ga skupaj razvila Hans Zimmer in Renz Vitale. Prav tako i4 dobi enak kombi limuzinski prtljažnik, kot ga je imela serija 4 Coupe Gran Coupe in ga bo še naprej imel s prihajajočo drugo generacijo. To lastnost imajo radi vsi kupci serije Gran Coupe in je ena glavnih razlogov, da jo izberejo pred serijo 3. Dejstvo, da ostaja tudi pri BMW i4, bo obstoječim strankam Gran Coupeja pomagalo do preskoka.

Poleg teh stvari pa znotraj i4 res ni kaj dosti drugače. BMW si prizadeva čim večjo konverzijo kupcev, zato je pomembno, da so stvari jasne. Kdor pa upa na nekaj revolucionarnega, bo zaenkrat še razočaran.

Dve različici za začetek

Pogovorimo se o specifikacijah. BMW i4 bo na voljo v dveh različicah; i4 eDrive40 in i4 M50. Vstopni BMW i4 eDrive40 bo električni ekvivalent BMW M440i, medtem ko bo BMW i4 M50 nekako prevzel vlogo M4 Gran Coupe. Morda je električen in ima drugačno ime, a v praski je isto – zelo zmogljiv Gran Coupe serije 4.

BMW i4 eDrive40 uporablja enojno, zadaj nameščeno električno pogonsko enoto, ki ustvari 340 »konjskih moči« in 430 Nm navora. Imel bo doseg do 480 kilometrov in stotico bo prečkal v približno 5,7 sekunde. Torej je na papirju ekvivalent M440i, v praksi pa 430i. Glede hitrosti ni tako vznemirljiv, je pa primerljiv s standardnim teslinim modelom 3.

Dočim je BMW i4 M50 deležen neverjetnih 400 kilovatov (545-»konjskih moči«) in kar 795 Nm navora. To pomeni, da najmočnejša serija 4 ni le električna, ampak niti ni pravi izdelek divizije M. Po navedbah BMW je največji doseg približno 380 kilometrov, hitrost od 0 do 100 km/h pa doseže 3,9 sekunde. Zaradi tega je zmogljivejši od Model 3 Performance, vendar je verjetno zaradi teže nekoliko počasnejši na papirju. BMW i4 M50 ima tudi funkcijo SPORT Boost, ki v desetih sekundah poveča skupno pogonsko moč sistema za 50 kilovatov (68 »konjev«) na največ 400 kilovatov. Hkrati se kombinirani navor poveča za 65 Nm na 795 Nm. Dodatni izbruh pospeševanja spremlja M-specifičen zvočni posnetek.

Model zagotavlja koeficient zračnega upora (Cd) le 0,24 za i4 eDrive40 in 0,25 za i4 M50. Aktivna kontrola zračne lopute še dodatno zmanjša aerodinamični upor avtomobila. Lopute je mogoče prilagoditi v desetih stopnjah.

Obe izvedenki dobita 81,5 kWh baterije, ob katerih je bila glavni cilj ustvariti tem bolj trajnostni izdelek. Visokonapetostna baterija v i4 je sestavljena iz štirih modulov s po 72 celicami in treh 12-celičnih modulov. Baterija vsebuje manj kot 10-odstotkov kobalta, vse redke zemeljske materiale, vključno z avstralskim litijem, pa vselej nadzira BMW. Nato BMW te elemente pošlje dobaviteljem baterijskih celic, da zagotovi, da se vsi materiali, uporabljeni za uporabo baterij, dobavljajo odgovorno in na čim bolj okolju prijazen način.

BMW i4 ima nov integriran sistem ogrevanja in hlajenja s toplotno črpalko, ki je za 75-odstotkov učinkovitejši od sistema v BMW i3. Dobi tudi prilagodljivo regenerativno zaviranje, ki se prilagodi vašemu načinu vožnje, pa tudi informacijah, ki jih servira navigacija. Notranji klimatski sistemi so prav tako prilagodljivi in ​​se lahko zaradi varčevanja z energijo prilagodijo količini potnikov in njihovi lokaciji. Če govorimo o varčevanju z energijo in rekuperaciji, je BMW i4 najhitrejše napolnjen Bavarec doslej, skupaj z novim bratom BMW iX. Z združljivim hitrim polnilnikom DC lahko i4 polni do 200 kW. Pri tej hitrosti lahko BMW i4 40 v samo desetih minutah napolni 165 kilometrov dosega, medtem ko i4 M50 v tem času pridobi 140 kilometrov dosega. Napolni se lahko tudi z 11 kW polnilcem iz domačega polnilnika. Da se baterija popolnoma napolni traja osem ur. Kar je pravzaprav kot nalašč za polnjenje čez noč.

Krmiljenje in vzmetenje

Serijska pomoč pri napajanju z občutljivostjo na hitrost Servotronic ponuja dve nastavitvi – eno zelo neposredno in eno bolj udobno. Obe sta del celotne nastavitve vozila, ki jo aktivira voznik s stikalom Driving Experience Control. Spremenljivo športno krmiljenje, ki je neobvezno pri BMW i4 eDrive40 in serijsko pri BMW i4 M50, združuje funkcijo Servotronic s spremenljivim razmerjem okretnosti v odvisnosti od hitrosti, zaradi česar je avto pri parkiranju okreten, hkrati pa poveča okretnost pri zmernih hitrostih in stabilnost krmiljenja pri višjih hitrostih.

BMW i4 je opremljen s standardnim sistemom udarcev, ki ustvarja linearno silo blažilnika glede na spreminjajoči se hod vzmeti, kar ima za posledico izboljšan odziv blaženja. Dodatno hidravlično blaženje pri odboju na sprednji in zadnji osi preprečuje prekomerni potop telesa pri vožnji čez luknje ali preko sredstev za umirjanje prometa (ležeči policaj).

Izbirno prilagodljivo M vzmetenje (serijsko pri BMW i4 M50) vozniku omogoča prilagoditev nastavitve šoka glede na vozne razmere in njegove osebne želje. Oba modela i4 vključujeta tudi zadnje zračno vzmetenje, ki samodejno ohranja avto na konstantni višini vožnje pri prenašanju težjega tovora.

Tri različna platišča

BMW i4 eDrive40 nosi standardna 18-palčna platišča iz lahke zlitine, 19-palčna platišča pa za to različico niso na voljo. BMW i4 M50 vključuje 19-palčna lahka M platišča z mešanimi pnevmatikami. Dodatna 19-palčna in 20-palčna platišča so prav tako na voljo. Naprednejša različica BMW-jevega standardnega merilnika tlaka v pnevmatikah je na voljo na novi električni limuzini BMW i4. Senzorji sistema posredujejo podatke o tlaku in temperaturi v pnevmatikah za vsako posamezno kolo, ki se nato obdelujejo in tako ustvarijo ustrezne odčitke na nadzornem zaslonu. Nadzor tlaka v pnevmatikah upošteva tudi posebne podatke o nameščenih pnevmatikah, vključno s proizvajalcem, merami in datumom izdelave, ki jih je zdaj mogoče prvič skenirati s QR kodo v tovarni ali servisni delavnici.

Funkcija digitalne diagnostike pnevmatik pomaga lastniku pri obrabi pnevmatik tako, da obdeluje podatke nadzornika tlaka v pnevmatikah. Tako skupaj z odčitki tlaka, temperature in hitrosti koles, napove preostalo približno življenjsko dobo pnevmatike.

Standardne funkcije in možnosti

BMW i4 je opremljen s standardno zvočno izolacijo vetrobranskega stekla. Vzvratno ogledalo s samodejnim zatemnitvijo in ogrevana zunanja ogledala. Standardni BMW Live Cockpit Professional, ki je serijsko vgrajen v BMW i4, vključuje audio sistem z desetimi zvočniki in 205-vatnim ojačevalnikom. Sistem prostorskega zvoka Harman Kardon s 16 zvočniki in digitalnim sedemkanalnim ojačevalnikom s 464 vati zvočne moči ni obvezen.

BMW i4 morda ni videti kot revolucionarni avtomobil za BMW s tradicionalnim videzom in znanimi elementi oblikovanja. Vendar vas ne bo zmotil njegov rezerviran slog. BMW i4 je najpomembnejši avtomobil za znamko, ki se premika naprej, in je opremljen s pravo mero tehnologije, ki strankam omogoča, da to preskočijo na elektrifikacijo. Morda se ne zdi revolucionarno, vsekakor pa je prelomnica za BMW.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code