Po prebranem bi nova serija 2 bi lahko bila ena izmed najboljših BMW-jev, kar jih je znamka kadarkoli predstavila – pa čeprav mogoče ne najlepša.

Bliža se konec dvovratnih športnih kupejev na bencinski pogon. Po pravici povedano, so dnevi motorjev z notranjim zgorevanjem šteti ne glede na vrsto vozila, vendar bodo zaradi sorazmerno nizkih prodajnih številk dvovratni športni avtomobili med prvimi, ki bodo občutili pritisk prodajnih številk. Zaradi česar je nov BMW serije 2 Coupe umirajoča pasma in skoraj zagotovo zadnji tovrstne izdelave bavarske znamke. Glede na to, da so dvovratni športni avtomobili nekako tisto, zaradi česar je BMW danes takšen, kot je, je to še kako žalostno spoznanje. Lahko pa se potolažimo z dejstvom, da bi – po prebranem –  lahko bila nova serija 2 med najboljšimi BMW-ji, ki so kdajkoli zapeljali iz tovarne.

BMW serije 2 Coupe, je šele druga generacija serije 2, a dejansko najnovejši v dolgi vrsti majhnih, dvovratnih, štirisedežnih, vsakdanjih športnih avtomobilov Bavarcev. Začelo se je z BMW 1600, ki je spadal v red Neue Klasse in je bil eden izmed avtomobilov, ki je BMW spoznal s tem segmentom. BMW 1600 je sledil ikonični BMW 2002, ki je ustvaril predlogo za sam uspeh znamke. Zdaj je druga generacija BMW serije 2 najnovejša ponovitev takega avtomobila in potencialno tudi zadnja.

BMW-jev najbolj tradicionalen dizajn po dolgem času – a vseeno zgrešen

Nedvomno je večji od modela 2002. Za drugo generacijo je serija 2 nekoliko zrasla v dolžino, širino, medosno razdaljo in razdaljo med vzporednimi kolesi, dočim je postala nižja. Vsi modeli, ki niso M240i, so zdaj 10,9 centimetrov daljši ter 6,6 centimetrov širši, imajo 5 centimetrov daljšo medosno razdaljo in za 7,11 centimetrov spredaj ter 4,8 centimetrov zadaj večji razmak med kolesi. Prav tako so nižji za 2,5 centimetra, kar avtomobilu daje nižje težišče in športnejši videz ter verjetno tudi občutek.

Vendar je BMW M240i zrasel nekoliko drugače kot njegovi bratje in sestre, ki niso M-Performance. Je 8,9 centimetrov daljši od prejšnjega M240i, 6,6 centimetrov širši in 2,5 centimetrov nižji, vendar se je kolesni tir spredaj razširil za 6,4 centimetrov ter zadaj za 6 centimetrov.

Kljub temu da je drastično večji od prvotnega športnega kupeja – BMW 2002, obstaja nekaj elementov oblikovanja, ki segajo nazaj k temu legendarnemu športnemu kupeju. Značilni Hofmeister kink se je vrnil in podobno kot pri 2002 je spodnja črta okna popolnoma ravna, dokler se pod ostrim kotom ne spoji s pregibom. Vidna je tudi ena, neprekinjena bočna linija, ki poteka od sprednjega kolesa, vse do zadnje luči. To pa močno nakazuje na znameniti kromirani trak iz modela 2002, kateri je potekal po celotni dolžini avtomobila, celo spredaj in zadaj.

Spredaj je tisto, kar bi lahko bil eden najbolj kontroverznih modelov serije 2 Coupe, pravzaprav eden najbolj klasično navdihnjenih. Dokončno se je poslovila znana zasnova dvokrožnih žarometov BMW, nadomeščena pa je z enojnim “krogom”. Čeprav se to morda zdi veliko odstopanje od klasičnega oblikovalskega jezika BMW-ja, dejansko kopira dizajn BMW 2002, ki je imel na obeh straneh le en sam krožni žaromet. Dnevna luč in smernik sta vključena v spodnjo polovico kroga, preostali del pa predstavlja dejanski žaromet. Sodobna interpretacija luči iz modela 2002, čeprav se zelo razlikuje od skoraj vseh drugih Bimmerjev, je lep a neuspel poskus povratka h koreninam k najbolj izvirnemu predhodniku serije 2.

Serija 2 dobi tudi edinstveno ledvično rešetko. Oblika je veliko bolj tradicionalna kot maske, ki zadnje čase prihajajo izpod rok bavarskih oblikovalcev. Vendar pa namesto vertikalnih lamel rešetke dejansko dobi samo aktivne lopute rešetke. Običajno so bile BMW-jeve aktivne aerodinamične lopute maske integrirane v navpične letvice, zdaj pa so enake. Ta del morda ni tradicionalen, a so rešetke kot celota veliko lepše videti kot tiste iz nove serij 4, M3, M4, 7 in X7.

Zadaj lahko vidite, kje je BMW-jevo oblikovalsko ekipo nekoliko navdihnila tudi zadnja luč legendarnega BMW 2002. Niso popolni kvadratki, kot so bili v legendi iz sedemdesetih, so pa kompaktni majhni kraki zadnje luči, ki se zdijo navdihnjeni s klasiko.

Vsak model serije 2 ima celo vgrajen spojler v prtljažniku, kar je vrnitev h koreninam ter spomin na legendarnega 2002 Turbo. Mislim, da so sicer oblikovalci nekoliko zgrešili zadnji del, saj žarometi zgledajo precej ne tipično oziroma so slabo inkorporirani v današnji čas – mogoče izgledajo celo nekoliko ‘ceneno’.

Kar zadeva barvne možnosti, je za zunanjost serije 2 na voljo samo ena nova barva – Thundernight Metallic – odtenek vijolične barve razviden iz slik. Ostalo so vaše značilne barve BMW; Alpine White, Jet Black (samo modeli, ki niso M240i), Black Sapphire Metallic, Melbourne Red, Mineral White, Portimao Blue in Brooklyn Grey.

Notranjost je… ostala ista?!

BMW je serijo 2 od zunaj resnično ločil od preostale ponudbe – žarometi, prednja maska, Hofmeister kink, zadnje luči in splošni oblikovalski jezik se popolnoma razlikujejo od vseh ostalih, ki nosijo belo-moder logotip na pokrovu motorja. Vendar notranjost, no … ni. Pravzaprav se poleg subtilnega vzorca trikotnika na vratnih oblogah in nekoliko drugačne izvedbe notranje vratne kljuke, kabina serije 2 Coupe skoraj ne razlikuje od kabine serije 3 ali serije 4. Razočaranje?

Skoraj vse ostalo v kabini je enako; instrumentna plošča Live Cockpit Professional, iDrive 7, volan, sredinska konzola, prestavna ročica, sedeži in celo zvočni sistem Harmon-Kardon. Notranjost je (preveč) predvidljiva in precej dolgočasna. Glede na to, da govorimo o povsem novem modelu, bi lahko tudi v kabino zapihal svež veter ter s seboj prinesel vsaj kakšno pomembno spremembo oziroma novost. Vseeno pa to pomeni, da bo serija 2 imela notranjost dražjih avtomobilov.

Izboljšanje, kjer je pomembno

Vendar BMW-ja ne kupite za njegovo notranjost. Čeprav BMW izdeluje lepe kabine, roko na srce to nikoli ni bil glavni atribut znamke. Kabina Stuttgartskega mercedesa… no to pa je zgodba zase.

Kot pri vseh BMW-jih ima tudi “dvojka” skoraj popolno razmerje teže 50% spredaj ter 50% zadaj. Njeno podvozje je bilo utrjeno za 12 odstotkov, povečali so negativni pregib, pa tudi nove aluminijaste roke vzmetenja in vrtljive ležaje. Druga zanimiva nova izboljšava je nova zasnova kolesnih ležajev, ki naj ne bi prihranila le šest kilogramov – ne tako nepomembno število, če gre zgolj za kolesne ležaje – hkrati pa poveča učinkovitost z zmanjšanjem trenja za kar 45 odstotkov.

Največji napredek pa je dodatek dvosklopčnega vzmetenega sistema. To naj bi izboljšalo natančnost krmiljenja in nadzor koles na sprednjem delu. Poleg tega ima BMW M240i hidravlično pridušen natezni nosilec na pestah sprednjih koles, da zmanjša vibracije in nihanje. Po opisu sodeč, se mora nova serija 2 peljati senzacionalno. Tako kot serija 3 ima tudi novi BMW serije 2 serijske lopute, povezane z dvigom (lift-related dampers). Ideja je, da lahko ti pasivni blažilniki zagotavljajo ustrezno udobje med vožnjo in športni občutek, ne da bi se morali odločiti za prilagodljivo vzmetenje.

Pri seriji 3 je BMW požel ne malo kritik zaradi preveč trde vožnje na pasivnih blažilcih, povezanih z dvigom, zato upamo, da se je BMW iz te lekcije naučil ter to apliciral na seriji 2. Vzmetenje M Sport jih naredi še trše, če želite dodatno športno vožnjo. Prilagodljivi blažilniki so pri BMW M240i serijski in so elektronsko krmiljeni s tipičnimi nastavitvami Comfort, Sport, Sport Plus in Adaptive.

Pri vseh modelih, ki niso M240i, so serijska 18-palčna platišča, 19 palčna pa dodatna. Kupcem, ki želijo nekaj dodatnega sloga, bo na voljo široka paleta platišč, tudi pri manj zmogljivih modelih. BMW M240i xDrive je serijsko opremljen z 19-palčnimi platišči, ovitimi v zimsko-letne pnevmatike.

Če si pa želite sprememb, pa imate na voljo sledeče kombinacije; 225/40R19 spredaj in 255/35R19 zadaj za zmogljive praznovozne pnevmatike (runflat) ter 245/35R19 spredaj in 255/35R19 zadaj.

BMW M240i serijsko dobi zavore M Sport (neobvezno pri drugih modelih serije 2), ki imajo spredaj štiri batne čeljusti in zadaj eno batna. Kot običajno za zavore M Sport, so čeljusti standardno pobarvane v modro, z majhnimi logotipi M, lahko pa jih izberete tudi v rdeči barvi. Na splošno je nova serija 2 za nekaj sto kilogramov lažja od odhajajoče, ne glede na model, to pa med drugimi zahvaljujoč aluminijastem pokrovu motorja ter blatnikom, ki pomagajo pri čim boljši porazdelitvi teže.

Brez sprememb pri pogonskih sklopih

Razlog, da motorje naštevam nazadnje, je ta, da so že kar poznani. Verjetno bi jih lahko zdaj vse pravilno uganili. Če preberete kateri koli trenutni mali seznam motorjev BMW-ja, boste dobili nov seznam motorjev serije 2. Ta novi BMW serije 2 bo na voljo v štirih okusih: BMW 220i, BMW 220d, BMW 230i in BMW M240i xDrive.

Kot je bilo pričakovano, bo BMW 220i prišel z značilnim BMW-jevim 2,0-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom, ki ustvari 184 »konjskih moči«, 300 Nm navora in (po uradnih podatkih) porabi do 6,3 litra na 100 km. Medtem ko BMW 220d uporablja 2,0-litrski turbodizelski motor, ki zmore 190 »konjskih moči« in 400 Nm navora, pri tem pa pokuri 4,7 litra na 100 km.

BMW 230i dobi še 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik, vendar z 255 »konjskimi močmi« in 300 Nm, vendar ocene o porabi goriva niso objavili. Nazadnje BMW M240i dobi 3,0-litrski turbobencinski šestvaljnik s 382 »konjskimi močmi« in 500 Nm navora, medtem ko naj bi porabil 8,1 litra na 100 km. BMW M240i bo bil na voljo le s pogonom xDrive.

Vsi modeli serije 2 imajo enak osemstopenjski ZF avtomatski menjalnik, kar pomeni, da vsaj za zdaj ni možnosti ročnega menjalnika za noben trg… Navdušenci tega ne bodo veseli. Prepričan pa sem, da bo ročni menjalnik na voljo pri prihajajočem BMW M2.

Vrnitev h koreninam, a ne na okusen način

Tudi nekateri najboljši sodobni BMW-ji, na primer novi BMW M3 Competition, so močno odstopali od tipične bavarske norme. Vendar se zdi, da se ta nova serija 2 vrača v prvotno obliko znamke. Ne samo, da je zasnova vrnitev k enemu najbolj znanih Bimmerjev v zgodovini in predhodniku vseh majhnih športnih kupejev BMW, ampak se zdi, da je ostrejši, zmogljivejši in bolj dinamičen kot prej. Pa čeprav je oblikovalsko na pravi poti, je zaenkrat (po mnenju mnogih oboževalcev na spletnih forumih) povsem zgrešen.

Res pa je, da skoraj zagotovo nikoli več ne bomo videli nobene druge serije brez kančka elektrifikacije. To je konec klasičnega recepta in moramo ga ceniti, dokler še traja.

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code