BMW želi poenostaviti vožnjo z večfunkcijskim izbirnikom prestav.

Naj gre za ročni ali samodejni menjalnik, način menjave prestav v naših avtomobilih se v zadnjih 50 letih ni drastično spremenil. Volanske prestavne ročice so postale vsakodnevne, v nekaterih modelih na trgu opazimo tudi izbirnik prestav, ki temelji le na gumbih… vseeno pa je standardna centralna prestavna ročica ostala precej nedotaknjena.

Vendar pa proizvajalci avtomobilov vedno bolj iščejo načine za revolucijo tega vidika sodobnega vozila. Tesla je predstavil polarizirajoč izbirnik prestav, ki temelji na zaslonu na dotik, medtem ko je ameriški proizvajalec vozil Genesis, za svoj najnovejši model GV60, vstavil izbirnik “Crystal Sphere”, ki ima obliko vrteče se krogle. Ne da bi bil prekašan, je BMW prijavil blagovno znamko za lastno futuristično podobo izbirnika prestav. Upamo lahko le, da bo uspešnejši, če bo šel v proizvodnjo, kot je bila prva ponovitev iDrive.

Genesis Crystal Sphere

BMW patent, ki ga je odkril spletni portal CarBuzz in je bil vložen prek Urada za patente in blagovne znamke Združenih držav (USPTO), se razlikuje od zgoraj razloženih, saj želi združiti naloge vžiga s pritiskom na gumb, mehanske ali električne parkirne zavore in običajne prestavno ročico v eno samo komponento.

Očitno se pri BMW-ju zdi ta “množica različnih krmilnih elementov” odveč. Predlaga samo en krmilni element, ki preklaplja vozilo med stanjem parkiranja in stanjem vožnje. Na primer, ko se po dolgem dnevu v službi pripeljete domov, lahko preprosto izberete parkiranje in izstopite iz vozila; ni se treba mučiti z gumbom za vklop/izklop ali ročno zavoro. Avto se bo samodejno odločil, ali je potrebna parkirna zavora, na podlagi več parametrov, kot je naklon, ali se uporablja stopalka za plin ali ne.

Po drugi strani pa običajni postopek, ki ga opisuje BMW, traja le sekundo ali dve, zato nismo prepričani, zakaj je sploh potreben en sam krmilnik. BMW pravi, da se njegov krmilnik lahko umakne, tako da se poravna s osrednjo konzolo, ko je v stanju parkiranja, in se ponovno iztegne, ko je v stanju vožnje. Lahko se tudi vrti. Majhen zaslon na dotik na samem krmilniku lahko prikaže tudi določeno stanje, v katerem je avtomobil.

Te funkcije so morda zanimive na pogled, vendar zvenijo protiintuitivno glede na večji cilj patenta, da poenostavi vklop in izklop vozila. BMW omenja, da bi novo tehnologijo lahko uporabili tako za hibride kot za EV, vendar ima tudi dramatični priključni hibrid XM še vedno običajno prestavno ročico. Morda bomo v prihodnjem modelu BMW i videli revolucionarni krmilnik, a ne glede na to, kako futuristično je videti, upamo, da ne gre za (morebiten) stilski korak naprej in dva koraka nazaj za funkcionalnost.

Vir: CarBuzz

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code