Ta visoko zmogljiv »trend setter« je razvit iz strani internega BMW oddelka, ki temelji na ustvarjanju najhitrejših bavarskih aristokratov – BMW M. Po letu 2015 so opustili kupe in kabriolet izvedenki, M3 je postal na voljo le kot limuzina; kupe in kabriolet sta bila dodeljena v del linije M4.

M3 predstavlja nadgrajeno različico BMW serije 3 in svoje delo nadaljuje za ljudi, ki živijo za dinamično vožnjo. Motorji M3 so običajno edinstveni izmed ostalih izvedenk serije 3, vodljivost, vzmetenje, zaviranje in nasploh karoserija pa so izboljšani za vrhunsko aerodinamiko, zmanjšano težo in vrhunske zmogljivosti ter vozne lastnosti.

1986 – 1991: BMW M3 E30 (1. generacija)

Prvi M3 je bil prvotno na voljo le kot kupe ali kabriolet. Oba sta imela 2,3-litrski vrstni 4-valjnik S14, ki je preko zadnjih koles na tla spravil 192 »konjev«. Leta 1989 so z odstranitvijo katalizatorja moč izboljšali na 212 »konjskih moči«. Ta generacija je lahko od 0 do 100 km/h prešla v 6,5 sekunde, največja hitrost pa je bila 235 kilometrov na uro.

Medtem ko je imel M3 enako osnovno šasijo kot serija 3, je imel ducat edinstvenih in drugačnih aerodinamičnih karoserijskih panelov, ki so manjkale drugim izvedenkam. Prav tako je imel razširjene blatnike, z namenom pridobitve prostora za večje dirkalne gume ter bolj športen izgled. Razlikoval se je pogonski sklop kot tudi vzmetenje ter zavore. M3 E30 je imel 5-stopenjski ročni menjalnik z »overdrivom« (overdrive je najvišja prestava menjalnika, ki omogoča motorju, da deluje pri nižjih vrtljajih pri določeni hitrosti. To vozilu omogoča boljšo ekonomijo pri porabi goriva in pogosto tišje delovanje pri višjih obratih).

1992 – 1999: BMW M3 E36 (2. generacija)

To je bil prvi model M3, ki je uporabljal šestvaljni motor. Modeli, ki so prišli na trg, so sprva imeli 286-»konjske« 3-litrske vrstne šestvaljnike s petstopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom. Prvotno je na trg prišel le kupe, kateremu je sledil kabriolet v 1994. Prav tako je istega leta na trg prišla limuzinska izvedenka, ki je dejansko zapolnila željo ter primanjkljaj po BMW M5, saj je od 1995 proizvodnja najhitrejše bavarske limuzine čakala na naslednjo generacijo, ki jo je BMW predstavil 1998. Kasnejši del generacije M3 (1996-1999) je imel večji, 3,2-litrski vrstni šestvaljni motor z  316 »konji« ter 350 Nm navora.

Kljub temu, da je pridobil težo v primerjavi s prejšnjo generacijo, je lahko M3 do stotice prišel v 5,6 sekunde z največjo hitrostjo 250 kilometrov na uro.

2000 – 2006: BMW M3 E46 (3. generacija)

Avtomobil, ki je serijo 3 – še bolj pa M3 – koval med zvezde. E46 je generacija serije 3, za katero se oboževalci bavarskega velikana še danes obračajo. M3 E46 je bil na voljo le kot kabriolet ali kupe, z razširjenimi blatniki in bolj agresivno oblikovanim pokrovom motorja ter bolj luksuzno notranjostjo. Predstavljen je bil nov 3,2-litrski 6-valjni motor s 333 »konjskimi močmi«, ki je znal doseči 100 km/h v 5,1 sekunde z največjo hitrostjo omejeno na 250 kilometrov na uro.

Standardni menjalnik je bil 6-stopenjski ročni, vendar je bil opcijsko na voljo tudi samodejni menjalnik SMG. Drivelogic, znan tudi kot SMG II, je bil standardni 6-stopenjski avtomatik z elektrohidravlično aktiviranim pedalom sklopke – v stilu Formule 1. To je omogočalo hitrost prestavljanja 0,08 sekunde!

2008-2013: BMW M3 E90, E92, E93 (4. generacija)

Leta 2008 prvič predstavljen BMW M3 E90, je bil doslej najtežji v liniji M3, obenem pa tudi najbolj luksuzen. Ta generacija je bila kupcem na voljo kot limuzina, kupe ali kabriolet s trdo streho. Dodana teža strešnega mehanizma kabrioleta je kot pričakovano negativno vplivala na zmogljivost tega modela. Usnjeni sedeži kabrioleta so imeli posebno površino, ki je preprečevala, da bi se segrevali, ko je bil strešni del spuščen. Bil je edini množični M3, ki je uporabljal V8 motor! Vgrajeno je imel novo 4-litrsko enoto s 414 konjskimi močmi, ki je bila združena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Kmalu po lansiranju modela na trg je BMW kot dodatno opremo ponudil 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko in prestavnimi pedali na volanu. Ker so pedala zmanjšala čas med prestavljanjem, se je čas pospeševanja avtomobila v primerjavi z ročnim menjalnikom izboljšal za dve desetinki sekunde. Najvišja hitrost tega avtomobila je prav tako znašala 250 kilometrov na uro, z izboljšanim pospeškom pa je do 100 km/h prispel v 4,8 sekunde.

Leta 2011 je BMW posodobil avto (facelift). Spremembe so vključevale posodobitev zadnjih LED luči in manjše posodobitve notranjosti.

2015 – 2020: BMW M3 F80 (5. generacija)

BMW je maso (v primerjavi s prejšnjo generacijo M3) prvič zmanjšal za nekaj sto kilogramov, k čemur je pripomogla uporaba aluminija za različne karoserijske panele in koristenje ogljikovih vlaken za streho in pogonsko gred. Generacija F80 je bila na voljo le kot limuzina (kupe in kabriolet so nadgradili v M4). Zavore so izboljšali z zamenjavo čeljusti z dvojnimi bati ter z opcijsko 4-batno keramično izbiro.

Ta, nova generacija, je izstopala po ponovnem prehodu na šestvaljni motor – kot je bilo v navadi za večino prejšnjih modelov M3 z razliko E90, katero je edino poganjal »osmak«. Najnovejši motor je bil 3-litrski vrstni šestvaljnik ki je s pomočjo dveh turbin na zadnja kolesa pognal 425 »konjev«. V kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom M-DCT (z dvojno sklopko), doseže 100 km/h v 4,2 sekunde! Pri 6-stopenjskem ročnem menjalniku pa se je čas povečal za 2 desetinke sekunde. Najvišja hitrost je ostala elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro.

Leta 2016 je BMW peto generacijo M3 posodobil – zamenjali so zadnje luči na polne LED in dodali nove barve karoserije. Pri drugi posodobitvi leta 2018 pa je BMW na M3 spremenil zasnovo spodnjega sprednjega odbijača. Dodatni Competition paket je bil predstavljen leta 2016; moč M3 je povečal na 444 »konjev«. Prav tako je M3 Competition imel preoblikovano vzmetenje, dodana unikatna 20-palčna lita platišča, M izpušni sistem in lažje sprednje sedeže.

2021 – ***: BMW M3 G80 (6. generacija)

Pod kožo je novi G80 v vsakem pogledu boljši od F80. Je ostrejši, trši, bolj dinamičen, zmogljivejši, hitrejši in tehnološko naprednejši. Ko pogovor naleti na dizajn, pa G80 dejansko stopi korak nazaj. Mogoče dva. Nedavno predstavljena zadnja ter aktualna generacija najhitrejše izvedenke bavarske serije 3 je pustila slab prvi vtis. Ljubitelji »bimmerja« s(m)o zgroženi nad celostnim izgledom avtomobila, v oči pa še posebej bode sprednja maska na čelu s prepoznavnimi »ledvičkami«.

Pod pokrovom motorja skriva 3-litrski vrstni šestvaljnik z dvema turbinama, ki v osnovni različici proizvede 480 »konjev« ter do 100 km/h prispe v 4,2 sekunde, model Competition pa s 510 »konjskimi močmi« potrebuje za enako razdaljo 3,9 sekunde.

Več o »grdem račku« med elitnimi limuzinami pa si lahko preberete v našem prispevku.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code