Najbolj pričakovan izdelek izpod rok bavarskih strokovnjakov motošporta – je bilo čakanje vredno?

Minilo je več kot desetletje, odkar je BMW prodal zadnjega karavana, ki je s ponosom nosil črko M – BMW E61 M5 se je uradno ter dokončno umaknil s trga leta 2010. Pred njim je na cesti kraljeval E34 in po vsem znani pošasti z V10 motorjem ter daljšo medosno razdaljo je napočil molk… iz BMW Welta ni več nikoli zapeljal drug karavan s podpisom oddelka M.

Ideja o tekmecu AMG C63 Estate še zdaleč ni nova, saj je bil E46 M3 Touring zasnovan leta 2000, a je na žalost ostal le v fazi koncepta, zdaj pa se BMW G81 M3 Touring odpravlja v prodajne salone širom sveta.

Prvi M3 Touring v zgodovini znamke

BMW M3 se je na najboljši možni način spremenil v podaljšano različico. Od B stebrička dalje sta avtomobila praktično skoraj enaka. Ena od razlik je ta, da na podaljšani verziji ni strehe iz ogljikovih vlaken, ampak je serijsko na voljo s črno visoko sijajno prevleko, ki je nanesena tudi na strešne letve. Streho imate lahko tudi v isti barvi kot preostali del karoserije, medtem ko je bil spojler zadaj posebej razvit za M3 Touring.

BMW M3 Touring je navzven 85 milimetrov daljši od BMW serije 3 Touring, in sicer v dolžino meri 4794 milimetrov, 76 milimetrov širši (meri 1.903 milimetrov) in štiri milimetre nižji (meri 1.436 milimetrov).

Obstajal bo le s paketom opreme Competition, avtomatskim menjalnikom in sistemom xDrive

Kot smo že ves čas govorili, je novi M3 Touring na voljo izključno s paketom Competition, posledično le s samodejnim menjalnikom. Prav tako je na voljo samo s pogonom xDrive v enakem smislu kot Audi RS4 Avant in naslednja generacija Mercedes-AMG C63 Estate. Osemstopenjski M Steptronic pošilja 510 “konjskih moči” in 650 njutonmetrov navora na obe osi. Pošastno za družinski avtomobil!

BMW pravi, da bo dolgo pričakovan karavan pospešil do stotice v 3,6 sekunde, s čimer bo le desetinko sekunde počasnejši od limuzinske M3.

Od mirovanja pa vse do tega, da kazalec na števcu prečka 200 km/h potrebuje le 12,9 sekunde. Kot je v navadi pri vseh ostalih modelih, bo elektronsko omejena najvišja hitrost pri 250 kilometrih na uro, ta pa se lahko poviša na 280 km/h če se odločite za Drivers Package.

Pomembnejša od absolutne hitrosti je v vsakodnevnem scenariju med prehitevanjem vlečna moč v srednjem območju obratov. M3 Touring od 80 do 120 km/h v četrti prestavi potrebuje 2,7 sekunde ali 3,5 sekunde v peti. Ko bo čas za ustavitev, boste lahko računali na opcijske karbonsko-keramične zavore. Atletski karavan spredaj sedi na 19-palčnih in zadaj na 20-palčnih kovanih platiščih, ovitih v pnevmatike dimenzij 275/35 ZR19 in 285/30 ZR20.

BMW-jevi inženirji so se zelo potrudili, da bi se M3 Touring počutil tako okretnega kot sestrska limuzina, tako da so znatno prilagodili podvozje. Avto ima porazdelitev teže skoraj 50:50 in dele po meri, kot so ojačitveni členi za povezavo vzmetnih opornikov. Za dodatno okrepitev togosti so prisotni talni oporni elementi, ki se razlikujejo od prečke do novega podokvirja zadnje osi.

Paket M Race Track

Za doplačilo je mogoče M3 Touring opremiti s paketom M Race Track, ki vključuje zgoraj omenjene keramične zavore skupaj s prednjimi školjkasti sedeži. Vključuje tudi M Driver’s Package, pnevmatike namenjene za na pisto in okrasne letve iz ogljikovih vlaken na notranji strani. Drugi omembe vredni dodatki vključujejo laserske žaromete, ki jih najdemo v pred prenovljeni seriji 3. Kar zadeva štiri 100-mm izpušne konice, so na voljo v črni barvi visokega sijaja, po želji pa so lahko tudi v kromu.

Ker je ta inženirski bonbon popolnoma cel plod oddelka M, obstaja veliko načinov za prilagajanje voznih lastnosti ter stopnje opreme. BMW je razvil zunanji paket M Carbon, ki prinaša pokrove stranskih ogledal iz karbonskih vlaken, skupaj s karbonskimi vložki za sprednje odprtine za dovod zraka in drugačen zadnji difuzor iz istega lahkega materiala. V notranjosti bo na voljo opcijsko oblazinjenje iz Merino usnja.

Skok v notranjost – tehnologija na kvadrat

Ko že govorimo o notranjosti, M3 Touring dobi pričakovan sistem iDrive 8. Združuje popolnoma digitalno 12,3-palčno instrumentno ploščo s 14,9-palčnim zaslonom na dotik, nameščenim v enem kosu ukrivljenega stekla, kot ga vidimo pri drugih modelih, vključno s podobno velikim električnim i4.

Ker je to karavan, bo cenjena njegova dodatna praktičnost v primerjavi z navadno limuzino. Zadnja klop ima deljeno konfiguracijo 40:20:40 in jo je mogoče zložiti za povečanje prostornine tovora s 500 na 1510 litrov. Z veseljem boste slišali, da so te številke enake kot pri ljudskim Touringu serije 3. Ker gre na koncu dneva za karavan znamke BMW, lahko še vedno odprete zadnje steklo ločeno od celotnih prtljažnih vrat.

Ob upoštevanju, da M3 Touring prihaja na trg skupaj s prenovljeno serijo 3, bo imel razmeroma kratek življenjski cikel. Na srečo je BMW razkril, da je stalni član ponudbe in ne posebna izdaja omejene serije, kot je M4 CSL.

Prvi BMW M3 Touring praznuje svojo svetovno premiero junija 2022 na festivalu hitrosti v Goodwoodu v Angliji. Poleg domačega trga v Nemčiji je Združeno kraljestvo najpomembnejša prodajna regija za BMW M3 Touring. Poleg teh dveh državah bo prodaja novega modela koncentrirana predvsem v Švici, Belgiji, Avstraliji, Novi Zelandiji, Južni Koreji in na Japonskem. Predstavitev novega BMW M3 Touring na trg se bo začela od začetka proizvodnje novembra 2022, kupci pa bodo lahko naročila oddali od septembra 2022.

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code