Iz sveta avto-športa prihaja izjemna novica! Slovenski dirkač Gašper Dernovšek je pometel s konkurenco na testiranjih in se uvrstil v serijo NASCAR!

Verjetno se bo marsikdo začudil, saj vendar NASCAR poteka v Ameriki!? Imate prav, vse skupaj se je začelo v Ameriki in vrhunec tekmovanja je še vedno doma tam kjer se je vse skupaj začelo.

Francoski “rally” voznik Jérôme Galpin se je po ogledu NASCAR leta 2002 odločil, da želi takšno tekmovanje pripeljati tudi v Evropo. Njegova ekipa Team FJ je tako leta 2008 predstavila dirkalnik prilagojen za Euro serijo. Leta 2009 je potekala prva sezona tekmovanj, ki se je odvijala na sedmih progah po Franciji, udeleženih pa je bilo 16 avtomobilov. Po končanem tekmovanju na Nürburgringu prihodnje leto je bila serija uradno potrjena s strani Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).

Leta 2012 sta Team FJ in NASCAR sklenila, da postane evropski NASCAR del serije tekmovanj NASCAR. Tekmovanje se tako preimenovalo v Euro-Racecar NASCAR Touring Series. Po sklenjenem dogovoru z NASCAR je tako tekmovanje postalo uradna serija tekmovanj NASCAR v Evropi, s tem pa so se prenesli tudi standardi in pravila. 1. julija 2013 je postal glavni sponzor evropskega tekmovanja podjetje Whelen Engineering, s tem pa je tekmovanje dobilo novo ime, ki velja še danes; NASCAR Whelen Euro Series. Oktobra lani pa so za sezono 2020 spremenili tudi razrede tekmovanj in sicer iz Elite 1 in Elite 2 v EuroNASCAR PRO in EuroNASCAR 2.

In prav v sezoni 2020 se se bo za stopničke potegoval Gašper Dernovšek, ki se podviga izredno veseli in pravi, da je po petih letih dirkanja dobil sanjsko priložnost za dirkanje stopničko višje. Za leto 2020 se je na testiranje v dveh delih uvrstilo 40 voznikov (prva skupina že v novembru 2019), katerih cilj je bil doseči čim boljši rezultat in si s tem priboriti sofinanciranje tekmovanja.

12. in 13. decembra lanskega leta je na francoskem dirkališču Fontaine-le-Comte potekalo drugo testiranje oz. izbor za uvrstitev dirkačev na tekmovanje NASCAR Whelen Euro Series in Gašper se je moral izkazati in premagati 19 drugih sotekmecev. Skupina je bila razdeljena v dve skupini, ena je bila na vrsti v četrtek, druga pa v petek. Gašper nam je dal možnost, da se izbora voznikov v Franciji (Fontaine-le-Comte) ekskluzivno udeležimo tudi mi in seveda smo se na vabilo z velikim veseljem tudi odzvali.

“Bil sem v drugi skupini, ki je bila načrtovana za petek, a sem že v četrtek odšel na stezo in jo dvakrat prehodil, da bi se z njo bolje spoznal”, je povedal Gašper.

V petek pred vožnjo so imeli “briefing” in kot pove Gašper, se je pokazala nervoza, saj so bili vozniki iz dirk GT in različnih serij formule. Na izboru je bila prisotna tudi Julija Landauer, ki že leta tekmuje v ameriški seriji NASCAR. Ko je sedel v avtomobil pa je živčnost izginila in občutek je bil fantastičen.

NASCAR Whelen Euro Series uporablja avtomobile, kot jih vozijo v Ameriki, le da so ti prilagojeni evropskim dirkališčem. Vsi uporabljajo V8 motor znamke Chevrolet, ki razvije surovih 400 konjskih moči. Morda se 400 konjskih moči sprva ne zdi veliko, a če poudarimo, da avtomobil tehta le 1150 kilogramov, ima pogon zadaj in nima nikakršnega posredovanja elektronike je realnost povsem drugačna. Za prestavljanje skrbi štiristopenjski ročni menjalnik.

Gašper je imel na progi na voljo dvakrat po 10 minut. “Vremenske razmere na 2,5 kilometra dolgi progi so bile spremenljive, v četrtek je cel dan padal dež, zato so nam namestili pnevmatike s profilom. Gre za izredno močen avtomobil s 400 konjskimi močmi, a najtežje mi je bilo obvladovati “dropbox” menjalnik, saj se prestavlja bistveno drugače kot pri drugih dirkalnih avtomobilih, ki sem jih vozil. Kljub temu sem se hitro prilagodil in res užival v vožnji”.

Po končanih dveh vožnjah je bil Gašper Dernovšek najhitrejši, čas pa je imel identičen kot izkušeni italijanski dirkač Luigi Ferrara.

Dernovšek je po končanih testiranjih in prejetih rezultatih za naš medij še enkrat povzel svoja občutja: “Na test sem odšel spočit, pripravljen in par dni prej, da bo vse v miru. Potem pa me je vse dni neznosno bolel želodec. V petek zjutraj na briefingu pred vožnjo, sem bil popolnoma zelen. Mislim sem, da sem bolan, ampak je bila le prava trema! Kaj takega sem doživel prvič v 5 letih dirkanja. Normalno, veliko je bilo v zraku. Če se dokažem, pridobim veliko, če ne, pa izpustim priložnost, ki se morda ne ponudi več. Ko sem sedel v avto in začel voziti je vsa napetost izginila. Avto je enostaven in zahteven obenem. Moč in navor sta izjemna, in nikakršne elektronike. Enostaven zato, ker je stabilen in ima dober mehanični oprijem. Zahteven del pa sta motor in menjalnik. Motor moraš ves čas čutiti in biti pozoren. Pri drugih dirkalnikih ti pomaga računalnik.

Skratka…dirkalnik je surov, brutalen, zelo hiter in zagotovo najzahtevnejši, kar sem jih do sedaj vozil. Organizatorjem sem dokazal, da imam potrebno hitrost na stezi in po dokaj dolgem pogovor jih zanimam tudi marketinško. Neverjetno, a ključen dejavnik je bila naša regija (CEZ). Sprejeli so me v njihov program! Kar pomeni, da mi bo organizator s sredstvi in poznanstvi pomagal čim enostavneje vstopiti v prvo sezono. Zaenkrat se pretirano še ne veselim. Vse bo uresničeno na prvi dirki v Valenciji, 25. aprila. Takrat pa si bom zagotovo privoščil”.

Zanimalo pa nas je tudi nadaljevanje njegove zgodbe zato smo mu zastavili vprašanje:

D: “Sedaj, ko ste sprejeti v evropsko serijo NASCAR, že lahko govorimo o tem, da imate višji cilj, mogoče ameriški NASCAR?”

G: V smehu nam je dogovoril: “Vem, da zmagovalca pošljejo na dirko v ameriško podserijo in vedno dirkam da zmagam!”

Kljub vsemu, do tega trenutka še ni bilo uradno znano kateri dirkač bo deležen velike časti in se bo udeležil Euro serije NASCAR.

Sedaj pa z velikim veseljem naznanjamo, da je ta čast doletela našega rojaka, odličnega dirkača, s katerim se zelo veselimo in mu v vseh prihajajočih tekmovanjih želimo ogromno mero umirjenih živcev in zbrane glave, natančnih premikov volana in na splošno sreče na stezi!

Lektoriral: Jan NovakFotograf: Dejan Ipavec

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code