Končno smo dočakali. Težko pričakovana petica G30 serije 5 je ugledala luč sveta in svojo novo podobo pokazala širnemu svetu. Bo tudi zadnja generacija žela uspehe kot predhodnica ter se istočasno uspela kosati z močnimi konkurenti? Seveda!

Serija 5 velja za enega najbolj priljubljenih bavarskih modelov ter zelo priljubljeno poslovno limuzino nasploh. V prvih šestih generacijah vozila je bilo izdelanih in prodanih kar 7,6 milijonov primerkov. Prihod nove generacije je zato pomemben za velik del svetovne populacije, ki je do uradnega razkritja nestrpno pričakovala njen vstop in prihod na trg. Da pa ne bomo dolgovezili si raje oglejmo katerih novosti je nove serija 5 deležna. Mimogrede, prodaja se prične februarja 2017.

Prvi pokazatelj, da je nova serija 5 resnično usmerjena v prihodnost so tehnološka dovršenost, emocionalno bogat produkt in digitalizacija vozila.

2017 BMW-5 series G30 - M Sport (11)

Sprva smo seveda deležni čudovitega zunanjega izgleda. V primerjavi s predhodno generacijo je G30 bolj nežnih in zaokroženi oblin kar bistveno prispeva k eleganci poslovno-športne limuzine. Zunanjost se predelno zgleduje po različnih sodobnih BMW modelih. Sprednja maska naprimer spominja na zadnjo generacijo serije 7, saj so sprednja svetila oblikovna precej podobna, kot pri sedmici pa se tudi pri petici luči stikajo s sprednjimi ledvičkami. Zadnje luči so nekakšna mešanica luči predhodne generacije serije 5 F10 in zadnje generacije serije 3 F30. Celotna linija vozila je zelo uglajena in lepo zaokrožena, veliko zunanjih detajlov pa kaže na razkošje petice. Sprednji ter zadnji odbijač, stranski pragovi in subtilen zadnji spojler so naprimer deležni bolj atraktivnih in predrznih oblik, kar potrebni poslovni plati doda želen športen karakter, ki je prepoznavni znak bavarske znamke. Kromirani dodatki vključno s sprednjimi ledvičkami in stranskimi režami celostno poslovno-športno karizmo spet nekoliko bolj zbližajo.

Lepotno preobrazbo je doživela tudi notranjost limuzine, ki sedaj uporablja še bolj kvalitetne materiale ter tako potnike opozarja na dejstvo, da se vozijo v vozilu premium razreda. Oblikovno in stilsko se petica tudi tukaj močno zgleduje po večji seriji 7, saj je prejela celostno osveženo podobo kot jo najdemo v večji poslovni limuzini. Pod slednje spada še bolj elegantna ročica menjalnika, na dotik občutljiv info-zabavni zaslon s funkcijo upravljanja z gestami ter različico iDrive 6.0, na dotik občutljivo upravljanje klimatske naprave ter volanski obroč, ki z dodatnimi kovinskimi elementi postane še bolj prefinjen in očem prijazen. Celostno gledano ostaja potniška kabina že znano, a nekoliko posodobljeno BMW okolje.

2017 BMW 5 series G30 - interior (8)

G30 serija 5 je grajena na novi CLAR arhitekturni platformi, ki jo najdemo pri seriji 7 in kar pomeni, da je novinka občutno lažja od predhodnice. Žal petica ni deležna tehnologije ter materialov Carbon Core, a vseeno uporablja izredno lahke in hkrati močne materiale. Vrata, streha in prtljažna vrata so naprimer narejena iz aluminija. Ogljikova vlakna na mostičku B so bila za razliko od serije 7 zamenjana z magnezijem. Vsi ti lahki materiali poskrbijo, da je serija 5 po novem lažja za impresivnih 100 kilogramov v primerjavi s predhodno generacijo.

Glavni aduti serije 5 so izboljšana vozna dinamika in nepremagljivi asistenčni sistemi, osupljiva povezljivost ter nov, inovativni operativni sistem.

BMW 530i in BMW 540i: novi bencinski motorni enoti.

Vsi motorji v novi seriji 5 so povsem novi produkti in spadajo v modularno družino BMW EfficientDynamics. Tehnologija BMW TwinPower Turbo skrbi za izjemno zmogljivost ter izvrstno učinkovitost in varčnost. Ob začetku prodaje bosta na voljo dva bencinska in dva dizelska motorja, ki bosta poganjala le zadnji ali pa vsa štiri kolesa, za optimizacijo katerih bo skrbel izvrstni xDrive sistem. Novi 2,0-litrski vrstni štirivaljnik se bo znašel v modelu z oznako 530i, dosegel pa bo 350 Nm navora ter 252 KM. Njegova poraba v mešanem ciklu naj bi znašala 5,4 litra / 100 kilometrov, v zrak pa izpusti 126 g/km plina CO2. Pospešek 0-100 znaša 6,2 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h.

Vrh ponudbe nove petice bo BMW 540i z novo 3,0-litrsko vrstno šestvaljno motorno enoto. Razvil bo 340 KM in 450 Nm. Kljub dodatni moči ter boljši vozni dinamiki se je povprečna poraba zmanšala na le 6,5 litra / 100 km, izpusti pa na 150 g/km. Štirikolesno gnana različica pospeši 0-100 km/h v 4,8 sekunde.

BMW 520d in BMW 530d: novi dizelski motorni enoti.

Štirivaljni dizelski motor, ki oskrbuje BMW 520d razvije 190 KM in 400 Nm navora. Poraba goriva in izpusti CO2 so 4,1 l / 100 km in 108 g/km z ročnim menjalnikom ter 4,0 l / 100 km in 107 g/km z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Limuzina pospešuje 0-100 km/h 7,6 sekunde, doseže pa končno hitrost 237 km/h.

BMW 530d dosega dobre rezultate na področju dinamike in učinkovitosti. 265 KM in 620 Nm navora iz vrstnega šestvaljnega motorja poskrbita za presenetljivo zmogljivost, ki gre z roko v roki z optimalno porabo goriva. Povprečna poraba naj bi namreč znašala le 4,5 litra / 100 km, v zrak pa naj bi izpustil 118 g/km CO2, kar je 13 odstotkov manj kot predhodnik. BMW 530d prihiti do stotice v 5,7 sekunde, pospešuje pa vse do elektronsko omejenih 250 km/h.

CO2 šampion – priključni hibrid in osemvaljni športnik.

Nedolgo po uradni predstavitvi limuzinske serije 5 bo BMW v ponudbo dodal še tri motorne različice. Štirivaljni dizel s 190 KM bo na voljo v modelu BMW 520d EfficientDynamics in bo predstavljal najbolj varčno dizelsko različico. Dosegal bo namreč porabo 3,9 l / 100 km, v zrak pa bo izpustil le 102 g/km CO2.

Marca 2017 se nam obeta tudi priključni hibrid, ki bo deloval pod imenom BMW 530e iPerformance. Kot že znano ga bo poganjal BMW elektro motor ter štirivaljni bencinski motor, ki skupaj razvijeta 252 KM.



V Marcu 2017 pa ba na trg prišel tudi najmočnejši BMW M550i xDrive, ki bo nekaj časa veljal za sam vrh ponudbe in najmočnejšo različico serije 5. Vsaj za nekaj časa, nato ga bo nadomestila športna različica M5. Osemvaljni motor v M550i xDrive bo proizvedel 462 KM in 650 Nm. Impresioniral bo tako z zmogljivostjo kot izredno učinkovitostjo (povprečna poraba: 8,9 l / 100 km, 204 g/km CO2). Pospešek 0-100 km/h znaša le 4,0 sekunde.



Modelne različice, ki bodo na voljo trgu od februarja 2017:

  • BMW 530i/BMW 530i xDrive: štirivaljni bencinski motor, osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. Prostornina: 1,998 ccm. Izhodna moč: 185 kW/252 KM pri 5,200 – 6,500 vrt./min. Največji navor: 350 Nm pri 1,450 – 4,800 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s (6,0 s). Kombinirana poraba goriva: 5,4 l/100 km (5.7 l/100 km). CO2 izpusti: 126 g/km (133 g/km).
  • BMW 540i/BMW 540i xDrive: šestvaljni bencinski motor, osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. Prostornina: 2,998 ccm. Izhodna moč: 250 kW/340 KM pri 5,500 – 6,500 vrt./min. Največji navor: 450 Nm pri 1,380 – 5,200 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 5,1 s (4,8 s). Kombinirana poraba goriva: 6,5 l/100 km (6.7 l/100 km). CO2 izpusti: 150 g/km (156 g/km).
  • BMW 520d/BMW 520d xDrive: štirivaljni dizelski motor, šeststopenjski ročni / osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. (xDrive: osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik). Prostornina: 1,995 ccm. Izhodna moč: 140 kW/190 KM pri 4,000 vrt./min. Največji navor: 400 Nm pri 1,750 – 2,500 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 7,7/7,6 s s (7,6 s). Kombinirana poraba goriva: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4.2 l/100 km). CO2 izpusti: 108 g/km 7 107 g/km (112 g/km).
  • BMW 530d/BMW 530d xDrive: šestvaljni bencinski motor, osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. Prostornina: 2,993 ccm. Izhodna moč: 195 kW/265 KM pri 4,000 vrt./min. Največji navor: 620 Nm pri 2,000 – 2,500 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s (5,4 s). Kombinirana poraba goriva: 4,5 l/100 km (4.7 l/100 km). CO2 izpusti: 118 g/km (125 g/km).

Modelne različice, ki bodo na voljo trgu od marca 2017:

  • BMW 530e iPerformance: štirivaljni bencinski motor in BMW eDrive električni motor (priključni hibrid), osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. Prostornina: 1,998 ccm. Izhodna moč: 185 kW/252 KM pri 4,460 – 6,500 vrt./min. Največji navor: 420 Nm pri 1,450 – 4,000 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s. Elelktrični domet: 45 km. Kombinirana poraba goriva: 2,0 l/100 km. CO2 izpusti: 46 g/km.
  • BMW 520d EfficientDynamics Edition: štirivaljni dizelski motor, osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. Prostornina: 1,995 ccm. Izhodna moč: 140 kW/190 KM pri 4,000 vrt./min. Največji navor: 400 Nm pri 1,750 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 7,5 s. Kombinirana poraba goriva: 3,9 l/100 km. CO2 izpusti: 102 g/km.
  • BMW M550i xDrive: osemvaljni bencinski motor, osemstopenjski Steptronic samodejni menjalnik. Prostornina: 4,395 ccm. Izhodna moč: 340 kW/462 KM pri 5,500 vrt./min. Največji navor: 650 Nm pri 1,800 vrt./min. Pospešek (0–100 km/h): 4,0 s. Kombinirana poraba goriva: 8,9 l/100 km. CO2 izpusti: 204 g/km.

Nova petica je na prvi pogled zelo zanimiv avtomobil, ki bo osvajal kupce po vsem svetu. Nestrpno že čakamo, da ga dobimo v svoje roke in ga temeljito preizkusimo. Kakšno pa je vaše mnenje, vam je poslovna limuzina serije 5 všeč, je izpolnila vaša pričakovanja ali ste od nje pričakovali več?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code