Prestiž in udobje sta glavni vodili v svetu poslovnih, uspešnih in bogatih ljudi. Ta je prisoten v luksuznih hotelskih sobanah, velikih zasebnih jahtah, poslovnih razredih na letalih in nenazadnje celo v avtomobilih. Slednje v vsej polnosti suvereno nudi prav veliki plemenitež – BMW 730d xDrive.
Zunanjost
9
Notranjost
10
Ergonomija
10
Udobje
10
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
10
Cena
7

Osnovna in najpomembnejša naloga vozil je, da nas pripeljejo od točke A do točke B, do točke C in spet do A. V takšnem primeru zadošča celo preko dvajset let staro vozilo, ki vsaj delno nudi varen in nemoten prevoz med točkami. A ljudje se z avtomobili odpravljamo tudi na daljša potovanja, na sestanke v tujino in po drugih oddaljenih obveznostih in prav s tem namenom svet iz dneva v dan daje večji poudarek udobju in tehnološki naprednosti vozila. Prav prisotnost slednjih dveh vozniku občutno olajša vožnjo, ga opominja na nevarnosti, sama vožnja pa je manj utrujajoča.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 730d G11 - BMW Individual - BMW Avto Aktiv - zunanjosz (29)

Z napredno tehnologijo, skoraj pretiranim luksuzom in izredno pomočjo pri vožnji pa se v današnjem svetu hvalijo predvsem vozila višjega cenovnega razreda. Med tri najpomembnejše in najnaprednejše nemške konkurente tako uvrščamo Audija A8, Mercedes-Benz razreda S in BMW serije 7. Prav BMW serije 7 je v letu 2016 prejel laskavi naslov svetovnega luksuznega avta leta, uspeh vozila pa je bil opazen tudi v Sloveniji. Registriranih je bilo namreč kar 44 vozil, kar predstavlja več kot 70 odstotni tržni delež v segmentu luksuznih vozil v Sloveniji.

Da poslovna vozila niso le osnovna prevozna sredstva, dokazuje glamurozna in presežkov polna serija 7. V razvitem svetu se v takšnem in podobnih avtomobilih lastniki običajno razvajajo na zadnjih sedežih, kjer se pogreznejo v mehke in spanec vabljive sedeže. A konkretneje sedmica vso svojo pravo prostornost in gostoljubnost na zadnji klopi pokaže šele v podaljšani različici vozila, ki postreže s pravim naslonjačem in famoznim prestižem.

BMW prodajalec Avto Aktiv iz Kranja nam je tokrat postregel z osnovno, kratko različico, kar nas glede na večje zanimanje po vožnji kot sedenju zadaj ni posebej prizadelo, saj je kljub kratki karoserijski izvedenki njegovo posebnost vzbujal program BMW Individual. Ta velika limuzina s svojim elegantnim in hkrati pompoznim izgledom daje vedeti, da je ena izmed vodilnih predstavnic v premium segmentu vozil. Sedmica na prvi pogled oblikovno ne izstopa, saj za vizualno vodilo uporablja tipične BMW poteze in elemente. Dolg pokrov motorja s kratkim previsom preide v značilne, v tem primeru večje ledvičke (funkcionalno se odpirajo/zapirajo glede na potrebe), te pa so ob strani tesno povezane s prefinjeno izpeljanimi lučmi.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 730d G11 - BMW Individual - BMW Avto Aktiv - zunanjosz (3)

V našem primeru je bil bavarski paradni konj bogatejši za napredno tehnologijo dolgih luči, ki jo trenutno uporablja tako malo vozil, da bi jih lahko prešteli na prste ene ali dveh rok. Prav BMW i8 pa je bilo prvo serijsko proizvedeno vozilo, ki je uporabljalo to tehnologijo. Govora je seveda o laserskih dolgih lučeh BMW Laserlight. Poleg prijetne barvne note je njihova prednost svetlobni snop, ki osvetli do kar 600 metrov daleč, izjemno pomemben pa je tudi avtomatsko prilagodljiv snop, ki čisto vse opravi namesto voznika. In prav to je prvi pokazatelj, da vozilo vozniku res skuša olajšati celotno vozno izkušnjo.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 730d G11 - BMW Individual - BMW Avto Aktiv - zunanjosz (20)

O samem udobju v BMW vozilih govorimo precej pogosto, saj glede na svojo športno naravnanost še vedno nudijo razmeroma udobno vožnjo. Pri seriji 7 pa je bistveno ravno udobje, ki zato zaseda prvo mesto. Na voljo so sicer vozni načini ECO PRO, COMFORT in SPORT, ki upravljajo podvozje, krmilni mehanizem in odzivnost stopalke za plin. V načinu COMFORT pa je opazna manjša finesa, saj je BMW za večjo mehkobo uvedel način COMFORT PLUS, ki ležeče policaje, luknje in podobne nepravilnosti spreminja skoraj v ravnino. Zelo pametno se odziva četrti vozni način z imenom ADAPTIVE, ki se na vseh področjih podredi trenutni vozni dinamiki in se prilagaja od trde in kompaktne športne pa do najbolj umirjene in predsedniško udobne vožnje. Udobje pa ni zgolj in samo v mehkobi podvozja. Kabina je prefinjeno izolirana, kar omogoča prijeten pogovor ali miren počitek. Zadnja vrsta je prvotno namenjena dvema potnikoma, saj je sredinski naslon za roko zložljiv in v sebi skriva tablični računalnik, s katerim je moč upravljati barvno osvetlitev notranjosti, radio, klimatsko napravo, senčne roloje idr. V danem primeru pa je bilo delovno območje voznika in sovoznika bolj udobno; nudilo je gretje sedežev, hlajenje sedežev, gretje volana in celo masažno funkcijo, katera je še posebej dobrodošla na dolgih potovanjih.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 730d G11 - BMW Individual - BMW Avto Aktiv - notranjost (4)

Vozni način COMFORT PLUS napravi celotno izkušnjo zelo mehko, tiho in ekstremno elegantno, kar je za avtomobil znamke BMW nekoliko netipično. Športni karakter se pomakne v ozadje in kot voznik ali potnik veliko bolj uživaš v mehkobi, tišini in predvsem v napredni in obsežni tehnologiji ter vozni pomoči. Kot najnaprednejše vozilo v BMW floti se sedmica lahko pohvali z vsemi voznimi asistenti. Manj spretnim voznikom kar 5238 mm dolga limuzina pomaga in tako po novem parkira povsem sama. Voznik tako volanski obroč ter stopalki za plin in zavoro prepusti vozilu ter pametni tehnologiji in samo s preprostim držanjem tipke parkira svoje dolgo vozilo. Na področju avtonomnosti je poleg radarskega tempomata na razpolago popravljanje smeri vozila ob zapustitvi voznega pasa in samodejno vzdrževanje smeri oz. polavtonomna vožnja. Na samosvoje premikanje volanskega obroča se je potrebno nekoliko navaditi, a priznam, da lahko omenjen sistem reši marsikateri neželen trk. Za zmanjšanje motečih dejavnikov med vožnjo je bavarsko podjetje za voznika nadgradilo Head-Up projektor, novost pa je informacijsko-zabavni sistem iDrive, katerega najpomembnejše funkcije sedaj upravljamo s preprostimi zračnimi gestami t.i. Gesture Control (sprememba glasnosti Harman Kardon zvočnega sistema, menjanje radio postaj, sprejem in prekinitev klica).

Hotelska soba na kolesih seveda upošteva pomembnost detajlov. V to skupino elementov sodijo obsežne kromirane okrasne letve, veličastna pozdravna svetloba zavesa na tleh ob vozilu, oznaka Carbon Core na stebričku B (izredno lahka karoserija iz ogljikovih vlaken, aluminija in močnega jekla) in zunanji ter notranji elementi programa BMW Individual, katerega je bil deležen testni presežnik. Z omenjenim programom si lahko kupec vozilo opremi povsem po svojem okusu, kar je bilo opazno v našem primeru. Po zaslugi paketa je avto prejel posebno BMW Individual Collection Azurite Black metallic barvo karoserije z zanimivo, izredno mehko ter v predelu stropov v alkantaro obdano notranjost v barvi Caramel. Pri slednjem nas je šokirala le cena, ki za zunanjo in notranjo posebno barvo znaša 17.445 evrov.

A sedmica pač ni za vsakogar; takisto velja za program BMW Individual. K slednjemu za lepši izgled dodamo še zaključke pragov BMW Individual, notranje okrasne letve Piano Finish Black in usnjen volan z lesenimi predeli.

V moji glavi sta se ob prvem ogledu notranjosti tepli dve mnenji: mi je všeč ali ne? Karamelno usnje je posebna barva, za katero si moramo vzeti čas, da jo vzljubimo ali pa je nikoli ne. Kar ni bilo odeto v mehko usnje, je bilo obdano z lepim lesom, hladnim brušenim aluminijem ali kraljevo mehko alkantaro. Kabina se prepričljivo loči od običajne notranjosti ostalih serij, v uporabi pa je več kovinskih elementov; celostno gledano gre za kvalitetnejše materiale.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 730d G11 - BMW Individual - BMW Avto Aktiv - notranjost (9)

Omenil sem, da je poudarek serije 7 na udobju, nikakor pa to ne izključuje pravega BMW karakterja, ki se skriva pod vsem bliščem, prestižem in glamurjem. Ob pritisku tipke SPORT natančen volanski mehanizem otrdi, prav tako potniki začutijo cestne nepravilnosti, obrati pa veselo poskočijo in se pripravijo na »objestno« pospeševanje. Takšno obnašanje admiralski ladji sicer ne pristoji, je pa slednjega vsekakor zmožna, glede na velikost in težo pa je po zaslugi štirikolesnega pogona xDrive celo odlično vodljiva. Avtomobil nikakor ni podhranjen, saj izpod dolgega pokrova motorja skozi dva velika kromirana izpušna zaključka na plano pritajeno zarohni vrstni šestvaljni dizelski agregat. Po prenovi 3,0 litra velik motor na cesto prenaša 195 kW (265 KM), najvišji navor s kar 620 Nm navora pa je na voljo že od 2000 vrt./min. Nemec kljub izredni dolžini ni pretirano žejen, saj je v mešanem ciklu na testu povprečno spil 8,3 litra na 100 kilometrov.

Življenje presežnikov v nadpovprečnem prestižu, mehkobi in tehnološki naprednosti pa ima seveda svojo ceno. Kot konkurenca se serija 7 uvršča v sam vrh famozno udobnih, lagodnih in s toplim občutkom navdajajočih vozil. Kljub razmeroma visoki ceni se moramo zavedati, da takšen avtomobil potnikom nudi poslovno okolje, ki vleče vzporednico s prvim ali vsaj business razredom v letalskem svetu. Že sam občutek mehke alkantare pod blazinicami prstov, prisotnost pozdravnih luči in svetlobnih preprog, obdanost s kvalitetnimi materiali in napredno tehnologijo vzbudi prav posebno domačnost, ki jo lahko izkusiš le v avtomobilu višjega cenovnega razreda. Z velikim naborom dodatne opreme znaša račun takšnega poslovnega potovalnika dobrih 150 tisoč evrov, kar je za običajno vozilo razmeroma visoka cena. A serija 7 ni običajno vozilo!

BMW 730d xDrive Individual je s čustvi nabito prevozno sredstvo, je mehkoba, glamur in avtomobilski presežek na štirih kolesih. In ta presežek vas čaka v BMW salonu Avto Aktiv v Kranju. Vabljeni, da vstopite v svet prestiža.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
195 kW
Nazivna moč v KM
265 KM
Maks. navor
620 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,8 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.900 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/50 R18
Dimenzije zadaj
245/50 R18
Poraba goriva
Mestna
6,1-5,7 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,6-4,3 l/100 km
Kombinirana
5,2-4,8 l/100 km
Emisije CO2
137-127 g/km
Posoda za gorivo
78 l
Mere
Dolžina
5238 mm
Širina
2169 mm
Višina
1479 mm
Medosna razdalja
3210 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code