Nedvomno vsak pozna kakšen model, ki na videz ne predstavlja tiste dramatične športnosti, ki jo v resnici skriva pod pokrovom motorja. Takole se lepo s spuščeno streho peljem po sončni, jesenski Ljubljani in nihče ne pomisli, da bo ob pritisku na pedalko za plin zahrumela cela ulica...

Ja, to je ena izmed čarobnih lastnosti majhnega kabrioleta serije 2 v najzmoglivejši motorni različici: M235i. Nekoliko manj čarobna je njegova poraba goriva, h kateri se bomo še vrnili. Torej da se najprej vrnemo k dejstvom. Pred prihodom mogočnega BMW M2, ki je svojo svetovno premiero doživel le nekaj dni nazaj, sta prestol najzmoglivejših dvojk zasedala M235i Coupe in M235i Cabrio. Oba pod pokrovom skrivata isti 3.0-litrski N55 šestvaljnik, ki premore 326 konjskih moči in 450 Nm maksimalnega navora, slednjega pa si delita še skupaj z Faceliftanim F20 M135i. Malček “zgoraj brez” nadomesti E88 serije 1 Cabrio, kateremu je tudi predvsem po dimenzijah in zadnjem delu precej podoben: serija 2 je od predhodnika sicer težja za 65 kilogramov, daljša za 71 mm in širša za 25 mm, vendar to še zmeraj ni nič pretresljivega. V primerjavi s serijo 1 Cabrio ima dvojka tudi veliko dobrih lastnosti: več moči, manjšo porabo goriva in več prostora za potnike.

BB_Slovenija-BMW_m235i_Cabrio (12)

Če m235i Cabrio primerjamo z M235i Coupe ugotovimo, da ima kabriolet “zahvaljujoč” zložljivi strehi kar 145 kilogramov več, posledično pa do 100 km/h potrebuje 0,2 sekunde več. Vprašanje je, ali se splača ujeti nekaj sončnih žarkov in imeti slabši čas? No, pa saj se tudi 5,0 ne sliši tako slabo… vendar so razlike seveda tudi v ceni: M235i Cabrio je od Coupeja namreč dražji za slabih pet tisočakov, cena testnega na spodnjih fotografijah pa se je raztegnila čez sedemdeset tisočakov. Tukaj verjetno res vsakdo reče: “za takšen denar se dobi že marsikaj boljšega!” No pa je res tako? Spoštovanja vredna zmogljivost, zložljiva streha, karakter in kompaktnost so lastnosti, ki bodo v naslednjih letih prepričale mnogo kupcev, morda pri nas malo manj – ampak vseeno.

BB_Slovenija-BMW_m235i_Cabrio (18)

Po zunanjosti postane jasno, da je to športna različica dvojke: modre zavorne čeljusti, 18-palčna platišča, M paket aerodinamike pa se nekoliko skrije za skrivnostno črno barvo karoserije, ki morda ni najboljša izbira za takšen avto. Vseeno se zadaj bohotita dve izpušni cevi, ki oznanjata nadpovprečno zmogljivost, skupaj z oznako na pokrovu prtljažnika pa M235i ponosno razkazuje svoj pedigre. Seveda je bilo največ sprememb storjenih pri vzmetenju in zavorah, ki so bile razvite v BMW M oddelku, z njimi pa je mali dirkač stabilnejši in bolj odziven, xDrive štirikolesni pogon pa pripomore, da tudi z izklopljeno DSC elektroniko dvojka ostaja kot na tirnicah.

V notranjosti je najbolj prepoznaven M volan, ki s pomočjo obvolanskih ročic tesno sodeluje z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, dokaz da sedimo v M235i pa nas je počakal tudi na pragovih vrat in na armaturni plošči… usnjeno oblazinjenje in Piano black vložki na armaturi in vratih pa pripomorejo k pridihu luksuza. Naš testni dirkač pooblaščenega trgovca A-Cosmos je sicer v sebi skrival kar nekaj tehnoloških bonbončkov – vključno s Professional navigacijo, ki je po mojem mnenju nepogrešljiv dodatek vsakega modernega bavarca. Cabrio nudi svoj prostor štirim potnikom, ki bodo v zadnjem delu nekoliko potlačeni. Prostor za noge je precej omejen, še posebej, če se na sprednjih sedežih znajdeta odrasla moška. Seveda tudi to večini ne bo problem, saj se že statistično gledano le malokrat v avtomobilu peljeta več kot dve osebi.

Zakaj bi se tudi odločili za dražje, težje vozilo, ki je v Sloveniji večino časa lahko le v garaži? No tudi Cabrio je lahko precej uporaben, saj s svojim izjemnim vetrobranom in stranskimi okni omogoča prijetno vožnjo po relativno hladnih jesenskih dnevih, če le te imajo tudi nekaj sonca. Vse kar potrebujete je gretje sedežev, nastavitev klime na gretje in občutek boste imeli, da ste sredi poletja. Edina podrobnost, ki mu manjka do popolnosti, so ogrevani vzglavniki, ki so na voljo pri kabrioletih višjega razreda (serija 4 in 6) za nekaj sto evrov. Tudi vožnja po avtocesti do Krasa bi bila še znosna kljub slabim 14-tim stopinjam v zraku, vseeno pa smo za to pot nadeli streho. Ob spuščanju proti morju in popolnih zavojih lokalnih kraških cest pa je vožnja zgoraj brez popolnoma nepopisen užitek: sončno vreme in jesenske barve, ki s svojimi odtenki rumenega in rdečega listja obarvajo naravo, ki se pripravlja na zimski spanec naše potovanje v jugozahodno Slovenijo spremenijo v nekaj zelo podobnega tisti reklami za BMW serije 2 Cabrio…

                               SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.979 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 89,6/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 240KW (326HP) 
Maks. navor: 450Nm/1.300–4.500
Kompresijsko razmerje : 10,2
Največja hitrost: 250 [250]km/h
Pospešek: 5,2 [5,0] 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.675 [1.695]kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/40 ZR18 88Y
Dimenzije zadaj: 245/35 ZR18 92Y XL
-Poraba goriva
Mestna: 11,5 [10,7] l/100 km
Vožnja izven mesta: 6,8 [6,2] l/100 km
Kombinirana: 8,5 [7,9] l/100 km
Emisije CO2: 199 g/km
Posoda za gorivo: 52l
-Mere

Dolžina: 4454 mm
Širina (z ogledali): 1774 [1984]mm
Višina: 1413mm
Medosna razdalja: 2690 mm

Zakaj izbrati dvojko in ne štirico? Poleg tega da ima serija 2 dvajset konjskih moči in petdeset Newton metrov navora več, je slednja nedvomno nekaj posebnega; s svojo kompaktnostjo in mladostnim izgledom privlači predvsem nekoliko mlajšo populacijo. Prav tako kot M235i Coupe mu M Performance lastnosti omogočijo izboljšano aerodinamiko, s pomočjo 8-stopenjskega samodejnega menjalnika pa je do 100 km/h od najmočnejše cabrio štirice 435i xDrive dvojka hitrejša za 0,6 sekunde.

Omembe vreden je tudi samozaporni diferencial BMW M Performance, ki na zadnji premi z integralno zaporo s funkcijo zaznavanja navora spreminja porazdelitev pogonskega momenta med zadnjima kolesoma za optimizirano trakcijo, seveda le kadar je dinamični nadzor stabilnosti (DSC) izklopljen. Z odzivanjem na razliko v navoru med pogonskima kolesoma, njegovo dejanje zapore zmanjša zdrs na kolesu z manjšo trakcijo, tako da posreduje več pogonskega momenta na drugo kolo. Na ta način se zagotovi, da se moč motorja pretvori v potisno silo maksimalno učinkovito, kar pomeni še bolj ostro in bolj dinamično pospeševanje iz ovinkov.

Je pa res, da zmogljivost s seboj posledično prinese tudi večjo porabo… ki se v realnosti nahaja od 10 do 16 l/100 km, odvisno od tega kako težko nogo imate. In verjemite, takšen avto se težko vozi flegmatično, saj vas tudi Cabrio različica najmočnejše serije 2 vabi v pravo adrenalinsko doživetje. Verjetno se zanj ne bo odločilo veliko ljudi, tisti, ki pa so se ali se bodo zanj odločili, vedo zakaj. Za več informacij o majhnem dirkaču pa se lahko obrnete na pooblaščenega BMW trgovca A-Cosmos v Ljubljani.

BB_Slovenija-BMW_m235i_Cabrio (13)

Fotograf: Dejan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code