BMW M5 je verjetno najbolj zaokrožen model v arsenalu avtomobilov bavarskega proizvjalca vozil, vendar je pri osnovni ceni 157 tisočakov skoraj vsakemu Slovencu nedostopen. Je M550i s precej nižjo ceno dobra alternativa v razredu luksuznih ter brutalno hitrih limuzin?

Nova BMW serija 5 je v prvi polovici letošnjega leta prejela “facelift” oziroma posodobitev, prenovo modela. Najbolj opazna je seveda sprememba zunanjosti, na čelu s prenovljenim odbijačem, malenkost poširjenimi »ledvičkami« ter z novim dizajnom žarometov. Hvaležni smo lahko, da bo model, ki bo prodajne salone okraševal še naslednjih nekaj let, ponosno nosil še »staro« zasnovo sprednje maske, kjer famozne »ledvičke« še ne zasedejo skoraj celotne površine ‘obraza’ avtomobila.

Prenova pa ni doletela le sprednjih žarometov, temveč so se posodbili tudi zadnji, ki so sedaj standardno v LED zasnovi. Čeprav meni osebno prenovljen izgled zadnjih luči ni po godu in so mi pred prenovo bile bolj pri srcu, je celoten ‘facelift’ sicer korektno dodelan. Pri izvedenki M550i v nasprotju s konkurenti v segmentu, srečamo prave izpušne cevi, ki s 4-imi zaključki v dveh trapezoidnih odprtinah prav konkretno izboljšajo ter zaokrožijo celoten videz zadka.

S prehodom na stranski del avtomobila ne opazimo prav veliko razlik – oziroma le-teh z izjemo zračne odprtine za sprednjimi kolesih sploh ni. Nov je sicer tudi izgled platišč, ki so bila nekoliko dodelana. Velikosti platišč se začenjajo pri skromnih 17 palcih ter končajo pri zelo razumljivih 20 palcih. Če na ulici opazite stransko silhueto M550i, sploh ne boste bili mnenja, da stojite pred strojem, ki pod pokrovom motorja skriva osupljivih 530 »konjskih moči«.

Kar se tiče notranjosti je bila sprememba minimalna, iz prej 10-palčnega zaslona so pri BMW-ju prešli na 12,3 palce in tako zagotovili dodatnih zelo dobrodošlih 5 centimetrov infotainement zaslona. Operacijski sistem iDrive 7 je zelo odziven, ima kvalitetno sliko ter je lahek za upravljanje. Najbolj zanimiva stran le-tega pa je izbira načina, kako boste dostopali do sistema, namreč avtomobil poleg običajnega zaslona na dotik ter upravljanja z iDrive vmesnikom, prav tako prepozna glasovne ukaze ter sedaj že ikonične ročne kretnje. Novi sedeži imajo sedaj tudi standardno vgrajeno upravljanje s položajem ledvenega dela hrbta, prav tako v osnovno opremo vseh različic spadajo tudi digitalni vmesniki. Celotna izdelava notranjosti je perfektna, napram s konkurenco na višjem nivoju – čeprav je zasnova mogoče nekoliko dolgočasna ter kriči po konkretnem re-dizajnu. V notranjosti srečamo ogromno odlagalnih površin na vsakem koraku. Vse je enostavno za uporabo ter vozniku vedno pri roki. Sredinski greben je deležen še vedno dovolj fizičnih gumbov ob tem pa ima prav tako primeren delež površin na dotik.

V zadnji vrsti je prostora za dva več kot dovolj, pri tretji osebi pa se stvar nekoliko zaplete, predvsem zaradi sredinskega grebena pod katerim je kardanska gred, ki dno v sredini zadnje vrste dvigne na nelagoden položaj. Praktičnost je na visokem nivoju, izkušnja v zadnji vrsti pa daje občutek prestiža. Ponovno je potnik deležen dovolj prostora za odlaganje, na sredini pa lahko podre tudi sedež in si tako pridobi naslon za roko. M550i ima zadaj 2 isofix priključka, 4 consko klimatsko napravo, ki je poleg dveh USB-C vhodov ter 12-voltne vtičnice standard v tej različici.

Prtljažnik ponuja zadovoljivih 530 litrov prostora, kar je v segmentu pri skoraj vseh konkurentih ekvivalentno. Ima široko odprtino za nalaganje in vase spravi kar 8 letalskih kovčkov. Ob straneh vidimo tudi manjše odlagalne površine, raznorazne mrežice ter obešalnike za vrečke.

Kot že vemo, ima M550i odličen S63 4,4-litrski V8 motor, ki ustvari super zvok. Zunaj. V notranjosti pa je preko zvočnega sistema dodan umeten zvok motorja. Mislim, da to pri avtomobilu, kot je BMW M550i ni primerno, le-to deluje ceneno ter kakovost izkušnje pri vožnji nekoliko zniža.

M550i oziroma »baby M5« ima v osnovi že vključene M zavore, zadnji diferencial, opremljen s sistemom za omejen zdrs koles ter M »adaptive« vzmetenje, ki na slovenskih cestah pride še kako prav. Krmiljenje zadnjih koles je prav tako dobrodošla kvaliteta tega nadvse osupljivega inženirskega izdelka. To pomaga pri stabilnosti ko vozite hitro ter manevriranju ko vozite počasi. Aktivne »anti-roll« palice s posebnimi motorji uravnavajo silo sukanja pri dinamični vožnji. 530 »konjska« zverina pa je ena od redkih izvedenk, v katerih sistemu ni na voljo blago hibridna tehnologija. Mali 48V generator sistemski moči ostalim različicam doda 11 »konjev«, ter tako zmanjša porabo goriva pri speljevanju, ter poveča odzivnost motorja pri prehitevanju.

Najslajši podatki pa ostanejo za konec. V Sloveniji boste za najcenejši model v portfelju luksuznih limuzin serije 5 odšteli 52 tisočakov, ter tako prejeli… bore malo. Dobrih 50 tisoč evrov vam prinese BMW 518d, ki s svojimi 150 »konji« definitivno ni kos 1645-kilogramov težki karoseriji. Model, katerega smo zgoraj razdelali od znotraj navzven, pa vas bo (v Sloveniji) prišel že kar osupljivih 110 tisočakov. Še vedno precejšno vsoto manj kot izvedenka, ki sedi na prestolu – M5 Slovenca po denarnici udari za 157 tisoč evrov.

Torej vprašanje za 47 tisočakov se glasi: Ali sploh potrebujete M5, ko pa ima M550i pod pokrovom že 530 »konjev« ter vam nudi neverjetnih 750Nm navora? Bi opazili razliko štirih desetink sekunde, ko bi pospeševali do stotice? Je odšteti skoraj petdeset tisoč evrov več vredno? Odločitev je na vaši strani.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code